Slovenii vor să vină la schi la Braşov, dar aşteaptă Aeroportul. Nu vor să facă trei-patru ore până în staţiune

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ambasadorul Sloveniei s-a întâlnit cu viceprimarul Costel Mihai. FOTOPrimăria Braşov.
Ambasadorul Sloveniei s-a întâlnit cu viceprimarul Costel Mihai. FOTOPrimăria Braşov.

Aflat într-o vizită oficială la Braşov, ambasadorul Sloveniei în România s-a arătat încântat de oraş, dar a susţinut necesitatea unui aeroport la Braşov.

Viceprimarul Municipiului Braşov, Mihai Costel, a primit vizita Ambasadorului Republicii Slovenia, domnul Mihael Zupancic, care a dorit să ne prezinte disponibilitatea companiilor din ţara sa de a dezvolta proiecte comune în domenii precum economie, turism şi educaţie.
Excelenţa Sa s-a arătat încântat de oraş, dar a spus că Aeroportul este crucial pentru dezvoltarea Braşovului.

 „Sunt impresionat de ceea ce am văzut până acum în Braşov, de frumuseţea acestui oraş. Braşovul este minunat, iar Poiana Braşov este un loc care poate fi un punct de atracţie pentru schiorii sloveni, cărora le place să încerce locuri noi, pârtii noi. Schiorilor noştri le place ca, după ce coboară din avion, în 10 minute să meargă să schieze. Ştiu de parteneriatul Primăriei Braşov cu Consiliul Judeţean, pentru realizarea Aeroportului Internaţional Braşov Ghimbav şi vă ţin pumnii pentru finalizarea acestui proiect“, a declarat ambasadorul Sloveniei.

Viceprimarul Mihai Costel şi-a manifestat interesul pentru atragerea de investitori sloveni la Braşov şi pentru dezvoltarea de noi afaceri în domenii de interes comun. Aeroportul rămâne însă o mare cerinţă pentru dezvoltarea turismului, dar şi a economiei Braşovului.  Ambasadorul s-a întâlnit şi cu prefectul Ciprian Băncilă şi preşedintele Consiliului Judeţean Adrian Veştea. „Am discutat despre potenţialul economic al judeţului Braşov, despre industria pe care o avem, industria aeronautică şi cea de componente auto în mod special, precum şi despre potenţialul turistic pe care îl are judeţul nostru. Am primit multe informaţii interesante şi am discutat despre colaborări comune în diferite domenii. Sunt câteva zone în care putem colabora”, a precizat Ciprian Băncilă, Prefectul Judeţului Braşov.

Guvernul nu dă bani deşi Aeroportul ar fi profitabil

Deşi există studii clare că un aeroport la Braşov ar avea cel puţin 300.000 de pasageri pe an, acesta nu este o prioritate  pentru Guvern deşi Braşovul este al doilea oraş turistic al ţării. În plus Braşovul este oraşul care atrage cei mai mulţi străini în România. Toate guvernele au promis finanţarea lui, dar acest lucru nu s-a întâmplat. De-a lungul timpului au fost mai multe speculaţii că nu se doreşte acest aeroport deoarece există studii că Braşovul ar putea atrage 20% dintre turiştii care aterizează la Otopeni.

În masterplanul României sunt alte aeroporturi în oraşe mult mai mici care nici nu se pot compara cu Braşovul la turism. Cum ar fi Tulcea care ar avea nevoie de 6,1 milioane de euro sau Craiova, unde aeroportul ar putea fi modernizat cu 69 de milioane de euro. În masterplan mai este menţionat şi Aeroportul de la Baia Mare care este o prioritate deşi în 2014 a avut 21.000 de călători.

Pentru finalizarea Aeroportului ar fi nevoie de 50 de milioane de euro. Între timp pista stă nefolosită de doi ani şi riscă să se degradeze pe zi ce trece. Consiliul Judeţean şi Primăria au încheiat un protocol pentru finalizarea Aeroportului, dar s-au lovit de legislaţie. Terenul este al statului şi nu al judeţului Braşov, astfel că Primăria nu poate investi. În acest moment în Parlament urmează să fie aprobată o lege care să rezolve această problemăp juridică.

Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov a precizat că pentru demararea investiţiilor trebuie să se finalizeze rapid în Camera Deputaţilor procedura privind aprobarea transferului de teren de la Institutul Cartofului la Consiliul Judeţean şi să nu apară constestaţii la licitaţiile care vor fi organizate.

La rândul său, primarul George Scripcaru a precizat că, după ce se rezolvă situaţia juridică în privinţa administrării terenului pentru Aeroport, se va decide care este forma legală prin care Primăria şi Consiliul Local Braşov să se implice în construirea Aeroportului.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite