Explicaţii despre modul de lucru la DN 73 după revolta şoferilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri  Braşov au explicat de ce lucrările înaintează cu viteza melcului pe DN 73 Râşnov-Bran după ce braşovenii au făcut o petiţie în care şi-au spus nemulţumirile.

Petiţia a fost postată pe internet şi a vizat modul în care se desfăşoară lucrările de reparaţii la DN 73 Braşov-Râşnov-Bran. Oamenii s-au plâns că nu văd muncitori pe teren, dar că sunt semafoare şi stau la cozi interminabile. Aşa s-a ajuns ca distanţa până la Cristian (5 Km) să fie parcursă într-o oră în loc de 10 minute. DN 73 a intrat în reparaţii vara aceasta după şapte ani de aşteptare. Lucrările ar trebui finalizate anul viitor şi costă 111 milioane de lei.

„DN73 este şoseaua ce leagă Municipiul Braşov de Municipiul Piteşti având o lungime totală de 133 de kilometri. Este unul dintre cele mai pitoreşti drumuri din Romania, traseul acestuia, de la nord la sud, trecând prin următoarele localităţi: Braşov, Cristian, Râşnov, Bran, Rucăr, Câmpulung şi Piteşti. De asmenea DN73 face parte din drumul european E574. Fiind un drum turistic extrem de important acesta este traversat în weekenduri de mai mult de 15.000 de maşini pe zi pe traseul Braşov, Cristian, Râşnov, Bran, Moieciu şi Fundata. Proiectul de modernizare a DN73 a demarat încă din anul 2014, fiind finanţat din fonduri europene. Din cauza demersurilor birocratice şi a apariţiei unor lucrări neprevăzute, lucrările de modernizare s-au derulat cu încetinitorul“, se arată în petiţia braşovenilor.

Explicaţiile contructorilor

În urma petiţiei, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri  Braşov a explicat într-o conferinţă de presă de ce lucrările înaintează greu. „În judeţul Braşov, amplasamentul a fost predat la sfârşitul lunii martie, iar constructorul a demarat efectiv lucrările în luna iunie. După minivacanţa din 15 august s-a putut observa o altă mobilizare a constructorului, asta şi în urma implicării Prefecturii Braşov şi a DRDP. Se lucrează intens în Bran, unde, pe o porţiune se montează borduri, dar şi pe tronsonul Cristian – Braşov, unde s-au închis şi s-au deschis casete de lărgire. Sunt anumite pauze tehnologice, peste care nu se poate sări. Trebuie să fie respectate toate normativele tehnice, având în vedere că garanţia acestor lucrări este de 10 ani. Fiind vorba de un drum care se modernizează sub trafic, se deschide o casetă de maxim 500 de metri, după care este o porţiune de un kilometru, apoi se realizează iar o casetă. Nu se poate lucra în alt ritm şi în alt mod. Pentru stabilizarea straturilor de pietriş sau a cimentului, este nevoie de 7 zile în care nu se poate circula pe aceste porţiuni şi nici nu se poate lucra. Apoi se fac teste de laborator, iar dacă acestea sunt pozitive, se trece la faza următoare“, a declarat într-o conferinţă de presă şefa Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri  Braşov, Adriana Nicula.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite