Epava planorului prăbuşit în Postăvaru va fi ridicată. Probele vor ajunge la Bucureşti pentru expertiză

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bucăţile rămase din planorul prăbuşit vor fi duse cu un elicopter la Ghimbav, iar apoi la sediul Centrului de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS) din Bucureşti, pentru a fi expertizate.

UPDATE 13.00. Toate bucăţile planorului părbuşit au fost strânse de la locul tragediei, depozitate cu atenţie în cutii şi vor fi transportate cu ajutorul unui elicopter. Aparatul de zbor nu va ateriza la locul prăbuşirii deoarece zona nu permite şi în apropiere. Probele vor fi duse în braţe până la elicopterul care le va transporta la Aeroclubul din Ghimbav şi ulterior la sediul Centrului de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS)din Bucureşti unde vor fi supuse unei expertize pentru stabilirea cauzei părbuşirii.

Planorul şi trupul pilotului Mircea Crăciun au fost descoperite sâmbătă de un turisti în masivul Postăvaru. Trupul pilotului a fost dus deja la autopsie, iar procurorii aşteaptă să afle care a fost cauza morţii. Epava planorului va fi ridicată şi ea astăzi. Se pare că va fi folosit pentru operaţiune un elicopter. Până la ridicarea tuturor bucăţilor din planor zona este păzită de jandarmi. Experţii de la Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS) urmează să alanizele toate bucăţile rămase din planor pentru a stabili care a fost cauza prăbuşirii.

Planorul a dispărut în 6 august şi a fost găsit de un turist care se afla pe un traseu nemarcat din masivul Postăvaru. Zona este una greu accesibilă cu multe prăpăstii denumită Muchia Cheii, situată între Cabana Postăvaru şi oraşul Râşnov. Planorul a fost găsit căzut între copaci, iar trupul pilotului Mircea Crăciun a fost găsit în carlingă. Cadavrul este în stare avansată de putrefacţie şi dezmemebrat cel mai probabil de animalele din pădure.

Pilot cu mare experienţă

Mircea Crăciun se afla la primul zbor cu planorul S-1 Revelation, care aparţinea unui prieten de familie. Avea 56 de ani şi era cel mai bun pilot român la zborurile de distanţă. Era legitimat la Aeroclubul Iosif Şilimon de la Ghimbav şi avea la activ peste 3000 de ore de zbor. În ziua în care a dispărut se antrena pentru un zbor de 1000 de kilometri, după ce reuşise deja unul de 700 de kilometri.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite