Singurul drum spre cea mai mare exploataţie agricolă din Europa, din Insula Mare a Brăilei, ciuruit de cratere adânci de aproape un metru

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Una dintre fotografiile postate pe Facebook de o profesoară care face săptămânal naveta pe "drumul groazei"
Una dintre fotografiile postate pe Facebook de o profesoară care face săptămânal naveta pe "drumul groazei"

„Agricost” SRL firma care administrează cea mai mare exploataţie agricolă din Europa, de 55.000 hectare, precum şi cele două comune din incinta îndiguită a insulei Mari a Brăilei, Măraşu şi Frecăţei, au o singură cale de acces spre municipiul Brăila: drumul judeţean 212A. Porţiuni întregi din această şosea sunt foarte greu de parcurs din cauza gropilor, dar situaţia cea mai gravă este pe tronsonul cuprins între trecerea bac şi dig.

Pe acea porţiune de un kilometru, de la bac până la dig, gropile s-au transformat, din toamna anului trecut, în cratere în toată regula. „Nu exagerez, dar s-au format cam 7 astfel de cratere, cu adâncime de 60 - 80 de centimetri, de la platforma drumului. Acum sunt şi pline de apă, iar cine nu le cunoaşte poziţia, ca să le ocolească din timp, riscă să se răstoarne cu maşina", a declarat, pentru ziarul “Obiectiv – Vocea Brăilei”, Nicolae Niţescu, primarul comunei Măraşu. Acesta cunoaşte problema atât în calitate de edil cât şi în calitate de coordonator al transportului în comun dinspre Măraşu spre Brăila şi retur.

Din cauza problemelor care persistă de ani de zile, pe acest drum lung de 80 km, firmele de transport autorizate au refuzat să mai efectueze curse spre Măraşu şi Frecăţei, astfel că Primăriile din cele două comune şi-au scos licenţă de operatori de transport şi şi-au achiziţionat autobuze şi microbuze, pentru a le asigura comunităţilor locale legătura cu municipiul Brăila. În prezent, din cauza halului în care s-a degradat porţiunea de drum de la trecerea bac, inclusiv cele două Primării se gândesc să îşi suspende cursele.

"Am făcut adrese către Consiliul Judeţean, pentru a informa despre starea în care se găseşte DJ 212A şi despre faptul că ne aflăm în imposibilitatea de a mai asigura cursele de călători în aceste condiţii. Nu e prima dată când înştiinţăm CJ-ul despre situaţia asta, însă nu s-a făcut nimic pentru rezolvarea problemei, tot timpul ni se spune că drumul respectiv este în fruntea priorităţilor, şi că urmează să se facă investiţii. Ar trebui să se pună măcar nişte piatră spartă în craterile astea, în regim de urgenţă, fiindcă, efectiv, nu se mai poate circula pe acolo", mai spune primarul comunei Măraşu.

Proteste pe reţelele de socializare

La începutul acestei săptămâni, una dintre maşinile care asigură cursele de călători spre Măraşu s-a defectat din cauza gropilor de pe drum. "Este inacceptabil ce se întâmplă, ne riscăm efectiv viaţa când intrăm pe acest drum, fiindcă maşinile în care ne aflăm se pot răsturna din cauza gropilor", ne declara Petruţa Cain, una dintre profesoarele care fac săptămânal naveta de la Brăila la Ţăcău, care a postat pe pagina personală de Facebook câteva fotografii edificatoare.

În urma acestor reacţii, conducerea Consiliului Judeţean Brăila a decis să ia măsuri cu caracter de urgenţă. "Chiar dacă încă nu avem bugetul pe anul acesta aprobat, am solicitat firmei cu care avem un contract pentru betonarea DJ 212A, între trecerea bac şi comuna Măraşu, să repare prin pietruire porţiunea cuprinsă între bac şi dig. După ce se aprobă bugetul le vom plăti această lucrare, în funcţie de foile de drum din care va reieşi cantitatea de piatră folosită. Din câte am înţeles de la firma în cauză, lucrările vor începe luni, 2 februarie", a declarat Viorel Mortu, preşedintele interimar al Consiliului Judeţean Brăila.

Firma în cauză este "Tancrad" SRL Galaţi, care a încheiat cu CJ Brăila, în 2013, un contract pentru reabilitarea prin betonare a 30 kilometri din DJ 212A, de la bac până la Măraşu. investiţia se ridică la 30 milioane lei (300 miliarde lei vechi n.n.) şi este făcută cu bani de la bugetul de stat. Până în prezent, potrivit preşedintelui Viorel Mortu, s-au betonat 16 km de drum, urmând ca restul până la 30 de kilometri să fie făcut anul acesta, dacă Guvernul va aloca banii necesari.

Citiţi şi

Un protest rezolvat cu câteva cârpeli pe un drum la Turnu Severin
 

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite