Modernizarea sistemului de contorizare a apei potabile din Brăila, amânată câteva luni, la cererea Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Compania de Utilităţi Publice „Dunărea” Brăila ar fi trebuit să achiziţioneze circa 29.000 de contoare inteligente, cu citire la distanţă, printr-o licitaţie programată pentru data de 6 februarie. Au apărut, însă, anumite probleme care au dus la amânarea procedurii cu 60 de zile.

Totuşi, directorul CUP “Dunărea”, Silviu Mangiurea, dă asigurări că operaţiunile de montare a contoarelor inteligente nu vor fi întârziate foarte mult şi că au toate şansele să fie finalizate în tot oraşul până la finele anului curent.

“Am fost nevoiţi să amânăm licitaţia, deoarece Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), cea care asigură finanţarea pentru acest proiect, a cerut completarea dosarului cu anumite documente. Printre altele, s-a solicitat un aviz din partea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară «Dunărea» Brăila. Urmează ca ADI «Dunărea» să emită avizul respectiv”, a explicat directorul Mangiurea.

Investiţia se va ridica la circa 3 milioane de euro, iar contoarele urmează să fie montate la absolut toţi consumatorii casnici din municipiu.

„În principiu, toate cele 29.000 de contoare ar trebui să fie montate în cel mult un an de zile. Vom folosi cămine speciale, din polietilenă, care vor fi amplasate la limita de proprietate, pe domeniul public. Subliniem, aşadar, că fiecare consumator casnic – din cartierele de case, fiindcă deocamdată nu putem monta aceste contoare şi la blocurile din municipiu – va avea căminul la poartă, nu îl va mai avea în curte. Costurile racordării vor fi acoperite integral de compania noastră, iar disconfortul va fi minim, pentru abonaţi”, spune directorul Silivu Mangiurea.

Conducerea CUP „Dunărea” precizează că, pe lângă citirea mult mai simplă a consumului de apă şi transmiterea acesteia în sistem on-line, noile contoare le va permite abonaţilor să aibă mult mai exact asupra sumelor pe care trebuie să le achite pentru apa consumată. Se vor face citiri şi plăţi în fiecare lună, nu odată la două luni, cum este în prezent, consumatorul va putea să îşi verifice istoricul consumului şi chiar se vor putea identifica mult mai simplu eventualele pierderi de apă pe traseu, cu toate economiile ce decurg de aici.

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite