„Telefonul Copilului“, nefuncţional în Maramureş

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Telefonul Copilului nu este funcţional 24/24 de ore Foto: Arhivă
Telefonul Copilului nu este funcţional 24/24 de ore Foto: Arhivă

O situaţie destul de gravă se petrece în acest moment în Maramureş. În cazul în care vreţi să sesizaţi un caz de abuz sau orice altfel de problemă cu privire la starea unui minor s-ar putea să aveţi surpriza să nu răspundă nimeni la „Telefonul Copilului“. Din lipsă de personal Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi protecţia Copilului Maramureş oferă asistenţă pe această linie telefonică doar câteva ore pe zi.

Neglijarea unui copil şi cazurile de abuz sunt cele mai frecvente sesizări care ajung pe adresa DGASPC Maramureş. Doar că, numărul telefonic la care acestea pot fi semnalate nu este funcţional tot timpul. Problema a fost semnalată conducerii DGASPC de către angajaţii Serviciului Abuz – Neglijare, dar nimeni nu a făcut nimic pentru rezolvarea ei. „Telefonul Copilului se afla în grija Serviciului Abuz-Neglijare, care este alcătuit în acest moment din doi angajaţi - un psihopedagog pe zona Baia Mare şi un asistent social pe zona Sighetu Marmaţiei. Aceşti doi oameni sunt ajutaţi în regim de voluntariat de câte un psiholog. Telefonul Copilului este, astfel, în totalitate deservit de psihopedagogul angajat al Serviciului Abuz-Neglijare. În 2013 avut un număr de 593 de semnalări de posibile situaţii de abuz sau neglijare a copiilor, iar dintre aceste sesizări, un procent de aproximativ 10% au fost semnalate prin Telefonul Copilului. Unele dintre acestea, puţin ce-i drept, au necesitat intervenţie inclusiv la ore târzii din noapte, iar câteva dintre cazurile semnalate la Telefonul Copilului au fost cazuri grave”, a spus Raoul Dromereschi, şeful Serviciului Abuz – Neglijare. 


Situaţia este cunoscută şi de actuala conducere, care ridică din umerio şi pune problema pe seama lipsei personalului. „Eu ştiu că Telefonul Copilului funcţionează în regim normal. Nu am avut probleme de genul acesta. Sigur că, din păcate, există probleme de personal la nivel de direcţie, dar şi la Serviciul Abuz unde, din păcate, au plecat în ultimul timp trei oameni. Dar noi încercăm să asigurăm toate urgenţele care sunt la nivel de direcţie şi lucram în regim normal. Eu cred că şi dacă sună cineva la 11 noaptea i se va răspunde”, a spus Nicolae Boitor, directorul instituţiei. 


Telefonul Copilului poate fi folosit în orice situaţie de abuz asupra minorilor, fie în familie, la şcoală, în centrul de plasament, pe stradă sau în orice alt mediu.

VIDEO O minoră aflată în plasament a rămas însărcinată după ce a fost supusă abuzurilor sexuale

Un minor a fost bătut de un angajat al DGASPC

Baia Mare



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite