FOTO Călătorie pe „Insula Cunoaşterii“, în Atelierele de Vară „Şotron”, pentru sute de copii din Bacău, Cleja, Hemeiuş şi Blăgeşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sute de copii din Bacău, Cleja, Hemeiuş şi Blăgeşti participă la „Atelierele Şotron“
Sute de copii din Bacău, Cleja, Hemeiuş şi Blăgeşti participă la „Atelierele Şotron“

De la mijlocul lunii iunie şi până în luna august, sute de preşcolari participă la o tabără de vară, cu rol instructiv, organizată de Asociaţia OvidiuRo. Zeci de profesori sunt angrenaţi în proiectul prin care 180 de copii preşcolari vor îmbina jocul cu educaţia, arta cu cifrele.

În luna iunie, o echipă formată din inspectori, profesori şi educatori de la şcoli şi grădiniţe din Judeţul Bacău a participat la formarea organizată de specialiştii de la Asociaţia OvidiuRo, la Bucureşti, pentru educarea a 180 de preşcolari, într-o tabără de vară. 

Anul acesta au dat startul „Atelierelor Şotron“ cadrele didactice de la Grădiniţa cu program Prelunigit nr .28 Bacău, structură a Şcolii Gimnaziale „George Bacovia” din Bacău, „colorând“  visele  a 40 de preşcolari . „Pe această  insulă de nisip, preşcolarii au descoperit în fiecare zi comorii nepreţuite: litere, cifre, umbre, poveşti, exprimente, jocuri, arta şi arhitectura. Le-au stat în aceste zile alături echipa formată din inspector pentru învăţământul preşcolar prof. Aurelia Piţu, Nedelcu Carmen, Cumpănă Maria – Narcisa, Popa Maria, Ciupercă Iulia, Nistor Lenuţa, Mateeş Lidia, Năstasă Anişoara, Duma Georgeta, Banea Luminiţa, Apetrei Mădălina, Radu Roxana“, a spus Mihaela Ostache, cadru didactic implicat în program.
Sesiunile de formare, organizate în cadrul programului Ateliere de Vară  „Şotron” 2015, sunt despre modalităţile prin care se pot construi comunităţi de învăţare şi despre importanţa competenţelor de comunicare pentru învăţarea pe tot parcursul vieţii. „Pentru ca grădiniţa şi şcoala să îi pregătească pe copii pentru viitor este necesar să ne concentrăm resursele în jurul acestor teme şi să începem cu noi înşine procesul de transformare a educaţiei.  Obiectivele specifice acestor sesiuni sunt pregătirea profesorilor care vor organiza ateliere în perioada iulie-august 2015 şi dezvoltarea unei comunităţi de învăţare, o comunitate în care profesorii colaborează“, a mai spus Mihaela Ostache.

Această echipă a predat  ştafeta  Grădiniţei cu program normal nr. 1 Cleja, structură a Şcolii Gimnaziale Cleja. În perioada 6-17 iulie, profesorul Mihaela Ostache coordonează activitatea a douăzeci de preşcolari cu vârsta cuprinsă între 4-6 ani.În cadrul atelierelor ,,Şotron” copiii intră în contact cu lumea înconjurătoare prin jocuri liber alese pe centre de activitate, poveşti, poezii, experimente şi vizite.În fiecare zi se organizează activităţi tematice: Insula ştiinţei, Insula călătoriilor pe glob, Insula prieteniei, Insula artei, activităţi de relaxare, bună dispoziţie şi dezvoltare a creativităţii. Copiilor li s-au alăturat în această în această călătorie profesorii Holcă Mariana, Şarig Angelica, Irimia Vasilica, Reti Irina, bibliotecar şi Noghi Monica.


Taberele continuă până în luna august:


        - perioada 13-25 iulie-Grădiniţa cu Program Normal „Grigore Tabacaru” Hemeiuş, sub coordonarea lui Maftei Cristinel Ionuţ.
       - perioada 20-30 iulie-Şcoala Gimnazială „Ion  Rotaru”, sat Valea lui  Ion, comuna Blăgeşti, coordonat de Gaiş Marcela.
       - perioada 20-30iulie-Grădiniţa cu Program Prelungit Nr.30, Bacău, structură a Şcolii Gimnaziale „Alecu Russo” Bacău, coordonator Chiriloaie Mioara.

Scurtă istorie a „Atelierelor Şotron“


În vara anului 2001, 20 de copii din Bacău, cu vârste între 3 şi 12 ani, păşeau pentru prima dată într-o sală de clasă amenajată cu multă grijă de educatori şi învăţători :clopoţei la geam, scoici şi frunze, creioane colorate şi cărţi, la primul Atelier de Vară Şotron, organizat de Asociaţia OvidiuRo. De atunci, în fiecare vară, din ce în ce mai mulţi copii din tot mai multe comunităţi, participă timp de 10 zile la  activităţi educative nonformale, prin care descoperă bucuria de a învăţa.  Zece ani mai târziu, în 2011, peste 3000 de copii şi 300 de profesori din 66 de comunităţi sărace au participat în lunile iulie – august la cele 175 de Ateliere organizate, în 81 de grădiniţe şi şcoli din România. „Rolul Atelierelor Şotron este de a ajuta copiii să se pregătească pentru grădiniţă şi şcoală şi să se familiarizeze, atât ei cât şi părinţii lor, cu mediul didactic pentru a avea şanse mai mari de a se integra în sistemul de învăţământ.  În cadrul Atelierelor sunt folosite metode şi resurse educaţionale interactive care stimulează gândirea, curiozitatea şi plăcerea de a descoperi şi ajută copiii să dobândească cunoştinţele de care au nevoie pentru a face faţă cerinţelor sistemului de învăţământ formal. Astfel se reduce decalajul dintre preşcolarii care  pornesc pe drumul grădiniţei mai târziu şi cei care frecventează grădiniţa de la 3 ani  şi scad şansele unui abandon şcolar timpuriu“, a mai apreciat profesorul Mihaela Ostache.

Bacău



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite