Antecedentele lui Dragnea: a vrut să interzică apariţia unui ziar în Teleorman pe motiv că era defăimat. „Sunt cunoscut ca un om gospodar, onest şi responsabil“

Antecedentele lui Dragnea: a vrut să interzică apariţia unui ziar în Teleorman pe motiv că era defăimat. „Sunt cunoscut ca un om gospodar, onest şi responsabil“

FOTO: EDUARD ENEA

Liviu Dragnea a vrut să interzică apariţia unui ziar în judeţul Teleorman, pe vremea când era preşedinte al Consiliului Judeţean. Deranjat de articolele scrise, Dragnea a depus plângere la Judecătoria Alexandria şi a cerut ca ziarul să nu mai fie distribuit în judeţul „patronat“ de el.

Liviu Dragnea, preşedintele PSD, este iniţiatorul controversatei legi a defăimării care propune amenzi de până la 100.000 de lei pentru orice defăimare făcută în spaţiul public, inclusiv pe reţelele de socializare şi în presă. Dragnea nu este la prima tentativă de a opri libera exprimare. În anul electoral 2008, când Liviu Dragnea se pregătea să candideze pentru un nou mandat de preşedinte al Consiliului Judeţean Teleorman, a fost deranjat de apariţia pe piaţa media locală a bisăptămânalului Gazeta de Sud-Est, ziar făcut în Ialomiţa şi distribuit şi în Teleorman.

În luna martie, în bisăptămânalul Gazeta de Sud-Est au apărut mai multe articole care îl vizau pe Dragnea. ”Liviu Dragnea, baronul imobiliar“, „Bezna în enclava lui Dragnea“, „Bombonica Dragnea, simbrie de la stat plătită de instituţia condusa de soţ“, acestea au fost câteva dintre titlurile care l-au înfuriat pe preşedintele Consiliului Judeţean. Unul dintre articole dezvăluia faptul că Bombonica Dragnea, soţia şefului CJ Teleorman, figura ca angajată la Direcţia pentru Protecţia Copilului Teleorman, instituţie aflată în subordinea lui Dragnea.

A cerut ordonanţă preşedenţială

Liviu Dragnea a dat în judecată publicaţia şi a depus plângere la Judecătoria Alexandria cerând emiterea unei ordonanţe preşedinţiale prin care să se dispună sistarea apariţiei Gazetei de Sud-Est în judeţul Teleorman, în perioada campaniei electorale.

În plângerea depusă la Judecătoria Alexandria, prima de acest gen înregistrată vreodată în Teleorman, Dragnea scria: „În contextul campaniilor electorale ale anului 2008, solicit instantei de judecata să emita o ordonanţă preşedinţială în baza art. 581 cod de procedură civilă în vederea sistării difuzarii ziarului «Gazeta de Sud-Est» pe raza judetului Teleorman până la finalizarea acestor campanii pentru considerentul că – prin publicarea în mod repetat a unor afirmaţii calomnioase – ziarul «Gazeta de Sud-Est» induce opiniei publice o imagine a subsemnatului ce nu corespunde realitatii afectându-mi în mod ireparabil dreptul meu de a fi ales într-o funcţie publică”.

Dragnea a încercat să convingă magistraţii că imaginea sa este afectată de articolele din gazetă, mai ales în contextul candidaturii pentru un nou mandat de preşedinte.

”Este de notorietate faptul că subsemnatul îmi desfăşor activitatea în mod legal, aducându-mi contribuţia la progresul economico-social al judeţului Teleorman de o lungă perioadă de timp şi că nu am avut probleme legale. Consider că afirmaţiile prin care subsemnatul sunt calificat ca autor al infracţiunilor de trafic de influenţă, fals în declaraţii s.a.m.d., afirmaţii făcute prin intermediul presei, sunt de natură să mă expună dispretului public. Arăt de asemenea că, atât în cercul de prieteni, cât şi din societate, sunt cunoscut ca un om onest, gospodar şi responsabil, aceste atribute fiindu-mi respectate atât pe raza judeţului Teleorman, cât şi la nivel naţional, fiind cunoscut ca un membru marcant al unui partid politic important“, mai scria Dragnea în 2008.

PSD nu a reacţionat

În 2008, Dragnea deţinea şi funcţia de vicepreşedinte al PSD. Demersul său împotriva publicaţiei „Gazeta de Sud-Est“ a stârnit reacţii din partea Agenţiei de Monitorizare a Presei. AMP a chestionat conducerea partidului cu privire la demersul lui Dragnea. În 2008, conducerea partidului nu a avut nicio reacţie, nici de susţinere la adresa lui Dragnea, dar nici de condamnare. Plângerea depusă la Judecătoria Alexandria nu a avut efectul aşteptat de Liviu Dragnea. Instanţa sesizată a respins cererea privind sistarea difuzării ziarului în Teleorman.

CITIŢI ŞI:

Deputaţii jurişti au adoptat legea defăimării

 

citeste totul despre: