Ce nevoi de formare profesională au specialiştii Agenţiilor Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă
0Printr-un proiect cu finanţare prin programul POSDRU vor fi identificate nevoile de formare profesională pentru 1200 de angajaţi ai Agenţiilor Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă din toată ţara.
Nevoile de formare profesională ale specialiştilor Agenţiilor Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă(AJOFM), în calitate de Servicii Publice de Ocupare(SPO), sunt identificate în urma unei analize realizată printr-un proiect cu finanţare europeană, derulat de Centrul Naţional de Formare Profesională a Personalului Propriu – CNFPPP Râşnov.
Profilul profesional al specialiştilor AJOFM
Specialiştii proiectului „Formarea Profesională pentru Dezvoltarea Personalului SPO“ s-au deplasat în AJOFM-urile din toată ţara. Soluţia propusă de partenerii proiectului vizează evaluarea nevoilor de formare profesională pentru 1200 specialişti ai Agenţiilor Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă, în relaţie directă cu serviciile pe care le furnizează. Demersul conduce la identificarea profilului profesional al specialiştilor Serviciului Public de Ocupare (SPO), dar şi a listei de ocupaţii şi competenţe pentru care aceştia au nevoie de formare şi certificare.
Rezultatele analizei de nevoi de formare sunt puse la dispoziţia Agenţiei Naţionale de Ocupare a Forţei de Muncă pentru a fi valorificate în fundamentarea unor documente de referinţă pentru dezvoltarea Serviciului Public de Ocupare, dar şi pentru programarea 2014 - 2020 a Fondurilor Structurale. Totodată, rezultatele analizei şi Baza de date cu specialiştii evaluaţi sunt utilizate de Agenţiile Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă şi Centrelor Regionale de Formare Profesională pentru fundamentarea planurilor de formare profesională a personalului propriu.
Şase programe de formare profesională
Prin proiect, partenerii organizează 6 programe de formare profesională, autorizate CNFPA/ANC, de care beneficiază 380 de specialişti SPO. Selectarea participanţilor se bazează pe rezulatele cercetarii de nevoi de formare, acestea contribuind la operationalizarea cerinţelor din Cadrul European al Calificărilor. Nici activitatea de lucru cu clienţii nu este uitată în proiect, în acest sens, un număr de 50 de specialişti ai Serviciului Public de Ocupare de la nivel teritorial beneficiază de 2 stagii de instruire metodică care au ca scop dezvoltarea, de o manieră nonformală, a 6 abilităţi organizaţionale: comunicare, relaţionare, negociere, munca în echipă, dezvoltarea pe bază de proiecte şi evaluarea rezultatelor.
Formarea profesională reprezintă una din investiţiile importante pe care societatea o poate face în dezvoltarea capitalului uman. A avea o resursă umană pregătită reprezintă premisa dezvoltării unei forţe de muncă capabile să facă faţă oricăror provocări şi care poate contribui la creşterea economică a unei ţări. „Pilonii de bază care vor susţine atingerea scopului proiectului sunt acţiunea de cercetare a nevoilor de formare profesională continuă a specialiştilor SPO, organizarea de programe de perfecţionare profesională, precum şi identificarea şi preluarea de bune practici în domeniul ocupării de la partenerul transnaţional” precizează doamna Mariana Carmen Moraru, managerul proiectului. Informaţii suplimentare puteţi obţine de la Bianca Popescu, asistent manager proiect, tel./fax:0747/013084.
Proiectul este derulat de Centrul Naţional de Formare Profesională a Personalului Propriu – CNFPPP Râşnov, în parteneriat cu Asociaţia „Centrul de Resurse pentru Servicii Sociale” – CERESS Alba, SC Global Commercium Development SRL Bucureşti şi Adecco Formacion S.A. Madrid, Spania, organizaţii cu experiză în domeniul evaluării şi formării profesionale a adulţilor. Este co-finanţat prin POSDRU 2007-2013, Axa prioritară: 4 „Modernizarea Serviciului Public de Ocupare, Domeniul major de intervenţie - 4.2 „Formarea personalului propriu al SPO”.