Romii evacuaţi dintr-un bloc din Alba Iulia vor fi despăgubiţi şi vor primi bani pentru chirie timp de 6 luni
0
Cei 33 de proprietari din blocul G2 din Alba Iulia, supranumit şi Turturica, în locul căruia va fi construită o parcare supraterană după ce va fi demolat, vor fi despăgubiţi, în total, cu circa 100.000 de euro. Persoanele evacuate vor primi bani pentru chirie pe o perioadă de 6 luni.
Valoarea despăgubirilor este cuprinsă între 2.340 de euro şi 3.300 de euro pentru o garsonieră. Un proiect de hotărâre pentru rectificarea bugetului în scopul alocării a 400.000 de lei pentru despăgubirea proprietarilor a fost aprobat în şedinţa de ieri a Consiliului Local Alba Iulia. Pe lângă banii pentru despăgubirea oamenilor, administraţia locală a calculat şi contravaloarea taxelor notariale, care se ridică la aproximativ 300 de euro pentru fiecare proprietate.
O locuinţă din blocul G2 are circa 11 metri pătraţi, iar având în vedere zona în care este situată nu are ar avea o valoare de piaţă mai mare. ”Cei care nu vor fi de acord vom intra pe legea exproprierii pentru cauze de interes public şi atunci banii sunt mai puţini”, susţin reprezentanţii Primăriei Alba Iulia. Blocul va fi demolat şi vor fi amenajate parcări în jurul imobilelor existente, iar apoi va fi construită o parcare supraterană. În imobil mai locuiesc, în prezent, doar proprietarii şi chiriaşii acestora, respectiv încă o familie care nu a fost somată să-şi evacueze locuinţa pentru că procesul în instanţă nu a fost, încă, finalizat, aflându-se în faza de apel.
Consiliul Local Alba Iulia a mai aprobat ieri şi acordarea unui ajutor de urgenţă pentru plata chiriei, în sumă de 400 lei/familie (persoană singură)/lună, pe o perioada de maximum 6 luni, pentru persoanele evacuate din blocul ”Turturica”, dar şi condiţiile pe care aceste trebuie să le îndeplinească pentru a primi acest ajutor. Pentru a putea beneficia de bani, oamenii trebuie să aibă un act de identitate valabil, cu domiciliul/reşedinţa în Alba Iulia, să prezinte dovada că au achitat obligaţiile de plată la bugetul local şi să deţină un contract de închiriere, înregistrat la ANAF.
Depunerea acestor documente este tot o cerinţă a legii, administraţia locală fiind constrânsă să le ceară, pentru a putea acorda, legal, acest tip de ajutor. Condiţiile sunt destul de restrictive, astfel încât situaţia se va rezolva pentru foarte puţini dintre potenţialii beneficiari, restul fiind obligaţi să se descurce pe cont propriu, sau să accepte celelalte soluţii oferite de primărie, respectiv cazarea în centrul de la Gară.