Aplicaţia revoluţionară de cumpărături lansată de şapte tineri IT-işti din Alba. Platforma a detronat Amazon pe Google Play, în România
0Cum ar fi să poţi face economii în timp ce faci cumpărături online? Răspunsul îl oferă câţiva tineri pasionaţi de IT din Alba Iulia, care au înfiinţat un startup, au dezvoltat o platformă şi au încheiat parteneriate cu peste 270 de magazine online din România.
Aplicaţia se numeşte ”Beez” şi a fost lansată în urma cu câteva săptămâni, ajungând pe locul 1 în România, înaintea aplicaţiei Amazon, în ceea ce priveşte ”trending shopping”.
Ideea tinerilor de la Beez a fost lansată în urmă cu câteva săptămâni, are deja peste 500 de conturi şi se mizează pe 5.000 de conturi până la sfârşitul anului 2018. Ideea de a realiza aplicaţia de mobil şi site-ul de internet prin intermediul cărora se pot face cumpărăturile le-a venit în urma unor experienţe personale şi a concluziilor rezultate din participarea la cursuri de antreprenoriat, marketing sau de altă natură.
”Încercăm să schimbăm viaţa oamenilor în ceea ce priveşte educaţia financiară şi economisirea banilor. Avem parteneriate încheiate cu peste 270 de magazine online care oferă comisioane cuprinse între 1 şi 25% din valoarea cumpărăturilor. Media banilor înapoiaţi este între 5-7%”, a spus Lucian Cramba, co-fondator Beez. În prezent, în cadrul startup-ului, lucrează şapte tineri. Valoarea investiţiei se ridică, la nivelul întregului an 2018, la circa 100.000 de euro.
”Mizăm pe faptul că oamenii, folosind platforma noastră, o să îşi schimbe obiceiurile financiare. Fără nişte instrumente care să îi ajute este foarte greu să se întâmple. O experimentăm fiecare dintre noi, în fiecare zi. Unul dintre clienţii noştri are ca misiune educaţia financiară în România. Ne-am dat seama de la el că, chiar dacă oamenii înţeleg şi agreează conceptul, este foarte greu să îşi schimbe obiceiul, să economisească. Majoritatea aplicaţiilor se mulează pe ceea ce îşi doreşte omul. Noi, în schimb, suntem împotriva curentului, trebuie să ne luptăm cu utilizatorii. Este ca şi cum ar trebui să îi convingem să se lase de fumat. Ştii că o să îi ajute, că le faci bine, dar rezistenţa este clară”, spune Vasile Tămaş, co-fondator la ”Beez”. Înregistrarea unui cont se poate face descărcând aplicaţia pe telefonul mobil sau, de pe desktop sau laptop, prin intermediul site-ului use-beez.com.
Banii returnaţi clienţilor, care se încadrează în conceptul de ”cashback”, provin din comisionul achitat de către magazine platformei online. Clienţii pot solicita returnarea banilor în momentul în care au în cont cel puţin 50 de
lei. Returnarea banilor ţine cont şi de politica de retur a magazinelor şi depinde şi de modul în care se face plata produsului achiziţionat, prin card - transfer bancar sau prin curier. ”Sperăm să câştigăm în perioada următoare cât mai multă credibilitate. Ne luptăm cu oamenii care spun că o economie de 3 lei sau 10 lei nu este importantă. Orice economie financiară este importantă şi poate duce în final la schimbări majore în domeniul educaţiei fiananciare. În zona de business s-a înţeles conceptul, la persoane fizice este mai greu”, spune Lucian Cramba.
Startup-ul în cadrul căruia s-a dezvoltat platforma ”Beez” este singurul de acest gen din Alba Iulia. ”Suntem pionieri la Alba Iulia. Este, într-un fel, o atmosferă specifică Clujului. Oamenii nu au program fix, vin când vor şi pleacă când vor. Am realizat un mediu cât mai plăcut şi cât mai creativ. Vrem să atragem alături de noi câţi mai mulţi tineri care gândesc şi sunt la fel de creativi ca noi”, a completat Lucian Cramba. În 2016, acesta a realizat o altă aplicaţie de succes - Fast Order, care permite clienţilor restaurantelor şi cafenelelor unde este prezentă să comande meniul direct de pe telefon, înlocuind chelnerul sau ospătarul clasic.