Cât a costat cel mai ieftin bilet de avion cumpărat anul trecut de un român şi care sunt trendurile în 2019

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deşi românii îşi cumpără biletele de avion în medie cu 28 de zile înainte de călătorie, peste 35% dintre români preferă să îşi cumpere biletele de avion cu o săptămână înainte de plecare (în creştere faţă de 2017) şi doar 31% îşi planifică zborurile cu mai mult de o lună înainte.

Vola.ro anunţă trendurile în călătoriile românilor din anul 2019. Cercetarea s-a făcut printr-o analiză a cifrelor din anul 2018, comparate cu anul 2017, dar şi din anii anteriori, urmărind atât traficul de pe site, cât şi date din platformă, cercetări terţe la nivel global şi surse media credibile pentru a valida constatările generale ale companiei.

1. Anul traficului de pe mobil: 2019 va fi primul an în care rezervările de bilete de avion vor fi făcute preponderent de pe mobil

Analizând traficul de pe website-ul Vola.ro, care a crescut per total cu peste 16%, ajungând la 7.8 milioane în 2018, se remarcă o preferinţă pentru accesarea şi rezervarea folosind dispozitive mobile. Astfel, în 2018, media anuală a procentului de trafic de pe un dispozitiv mobil a fost de 71,71%, cu 10 puncte procentuale mai mare decât în 2017. Diferenţa este dată de scăderea traficului de pe desktop (-13%) şi a celui de pe tabletă (-23%). Această tendinţă se va păstra în 2019, estimându-se că va ajunge până la 80% la finalul anului.

O căutare de zbor la fiecare 2 secunde

În 2018, platforma a înregistrat o căutare de zbor la fiecare două secunde, cu 23% mai mult ca în anul anterior, încheindu-se cu aproape 380.000 de bilete emise pe tot parcursul anului. Modul în care clienţii Vola.ro au efectuat rezervări s-a schimbat spectaculos: cu până la 77% mai multe rezervări făcute de pe mobil, în timp ce creşterea a fost de doar 13% pe desktop.

Share-ul general a fost înregistrat la 51% desktop şi 49% de pe mobil, însă sub această tendinţă de creştere, 2019 va fi primul an în care rezervările online vor fi făcute preponderent de pe mobil.

2. Tendinţa de stabilizare a preţului biletelor de avion: 158 euro preţul mediu al unui biletul de avion

În 2017, preţul mediu al unui bilet de avion a fost de 152 de euro, atingând astfel cea mai mică valoare din ultimii patru ani. În 2018, însă, acesta a crescut la 158 de euro şi este pentru prima oară în ultimii ani când se înregistrează o creştere. 

În 2018, cel mai ieftin bilet a costat 5 euro şi a fost un bilet low cost pentru destinaţia Bruxelles. Cel mai scump bilet a fost de 17.400 euro şi a fost un bilet cu escală la Paris dinspre Los Angeles spre Bucureşti şi retur.

Pe de altă parte, doar 23% dintre biletele de avion emise de Vola.ro au avut alături şi un bagaj de cală, în scădere cu 2 puncte procentuale faţă de anul 2017. Preţul mediu al unui bagaj de cală a crescut în 2018 cu 3 euro, ajungând la 48 euro.

3. Călătorii rezervate last minute: peste 35% dintre români îşi cumpără biletele cu o săptămână înainte de plecare

Datele arată o tendinţă de a amâna achiziţia biletelor de avion: deşi românii îşi cumpără biletele de avion în medie cu 28 de zile înainte de călătorie, peste 35% dintre români preferă să îşi cumpere biletele de avion cu o săptămână înainte de plecare (în creştere faţă de 2017) şi doar 31% îşi planifică zborurile cu mai mult de o lună înainte.

4. Cresc şi mai mult plăţile cu cardul: 88% este ţinta plăţilor cu cardul pentru anul 2019

Dacă în urmă cu trei ani încă se mai discuta despre rezervări făcute online şi plătite offline, în 2019 plăţile cu cardul se vor apropia de 90% din totalul tranzacţiilor,.

Aproape 86% dintre călători au plătit biletele de avion cu cardul în anul 2018 faţă de doar 79% în 2017. Reprezentanţii platformei estimează că share-ul plăţilor cu cardul va ajunge de peste 88% la finalul anului.

5. Creşte nevoia de contact direct cu agenţia de turism. 320.000 de apeluri telefonice şi 7000 de conversaţii online pe Facebook înregistrate de Vola.ro în 2018

Conform unui studiu Facebook, 53% dintre clienţi ar cumpăra de la un business cu care pot comunica direct. Atât în România, cât şi la nivel global, utilizatorii au arătat un interes crescut în utilizarea mai multor canale de comunicare directă online cu clienţii de travel, începând cu conturile de Facebook Messenger şi WhatsApp care au înregistrat creşteri în 2018.

87% dintre cei care utilizează această platforma ca punct de contact cu agenţia de travel aşteaptă un răspuns în 24 de ore, iar 20% vor să între în contact cu un consultant în mai puţin de o oră.

Din ce în ce mai multe platforme de travel apelează la chatbots care pot prelua cereri simultane încă de la primul contact, uşurând astfel comunicarea directă cu un consultant în funcţie de cererea clienţilor. La nivel global, 30% dintre clienţii de travel se aşteaptă să găsească un chat live pe website.

„Suntem obişnuiţi să urmărim trendurile din pieţe mature din Europa şi America. Realitatea este că deşi sunt utile, ele reprezintă piaţa din România într-o foarte mică măsură. De aceea ne-am propus prin Vola.ro Travel Trends să trasăm direcţia rezervărilor de bilete de avion în România şi să ne informăm clienţii despre comportamentul general al pieţei de travel. Vola.ro este locul de întâlnire al companiilor aeriene şi al pasagerilor români, astfel că avem toate informaţiile pentru a pune la punct un adevărat barometru al pieţei. Ne propunem ca Vola.ro Travel Trends să fie lansat în fiecare an şi să putem urmări împreună evoluţia industriei de travel“, a declarat Daniel Truică, CEO Vola.ro.

Călătorii



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite