Şase secrete pe care companiile aeriene nu vor să le ştiţi: pasagerii nu au aproape niciun drept când cumpără biletul de avion

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cei mai mulţi pasageri nu citesc cu atenţie ce scrie în precizările care însoţesc biletele de avion. Practic, în clipa în care o persoană cumpără un bilet, ea semnează un contract cu compania aeriană, dar asta nu înseamnă că are şi anumite drepturi. De aceea, companiile aeriene pot să amâne sau să anuleze cursele, spre marea nemulţumire a pasagerilor.

Joe Brancatelli, fondatorul unui site de turism, a declarat pentru The Independent că pasagerii nu au niciun fel de drepturi când cumpără un bilet de avion. Ei se aşteaptă ca totul să meargă bine şi au încredere în compania aeriană, dar uneori se întâmplă diferite incidente, care le provoacă neplăceri.

1. Compania aeriană redactează un contract care este în favoarea ei, iar pasagerul este automat de acord cu acest contract în clipa în care cumpără biletul de avion. Călătorii nici măcar nu citesc cu atenţie prevederile scrise pe acest bilet, spune Joe.

2. Compania aeriană nu este obligată să respecte ora şi destinaţia menţionate pe bilet. Pare uimitor, dar la o citire mai atentă a menţiunilor de pe bilet, vedem o precizare clară: „orele menţionate în program nu sunt garantate şi nu constituie parte a prezentului contract. Orele pot fi schimbate fără o notificare prealabilă”.

De asemenea, în caz de necesitate, avionul nu va ateriza în anumite destinaţii menţionate pe bilet. Aceste precizări sunt necesare pentru că protejează compania aeriană de un eventual proces. Desigur, anulările şi modificările au loc doar în caz de urgenţă sau de vreme nefavorabilă, însă pasagerii nu sunt deloc protejaţi în această situaţie, spune Brancatelli.

3. Zborurile care au mai multe escale costă mult mai mult, compania aeriană taxând cel mai mare tarif posibil pentru fiecare segment de zbor.

4. Nu există o lege clară privind spaţiul minim de care trebuie să dispună un pasager. Prin urmare, călătorii pot sta oricât de înghesuiţi în avion, pentru că nu există un standard în acest sens. Interesant este că pentru animale există legi clare care stabilesc spaţiul minim acceptabil pentru acestea, în cazul transportului cu trenul sau cu camioanele.

5. În ultimii ani biletele de avion nu mai pot fi schimbate între companiile aeriene. Astfel, dacă un zbor este anulat, pasagerii nu mai pot fi transferaţi la cursa unei alte companii aeriene, pe aceeaşi destinaţie. Ei pur şi simplu vor pierde zborul şi vor fi nevoiţi să găsească altă soluţie de transport.

6. Unele companii stabilesc de la început o dimensiune limită pentru bagajul de mână. Altele însă pot refuza să accepte la bord anumite genţi, existând o clauză în acest sens.

Călătorii



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite