Tehnologia care identifică bogătaşii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
O parte din retailerii internaţionali şi-au instalat dispozitive care să-i ajute să contureze „CV-ul“ vestimentar al clienţilor care le trec pragul FOTO Adevărul
O parte din retailerii internaţionali şi-au instalat dispozitive care să-i ajute să contureze „CV-ul“ vestimentar al clienţilor care le trec pragul FOTO Adevărul

Tenologia de ultimă oră este folosită de autorităţile internaţionale pentru a identifica potenţiali terorişti. Aceleaşi dispozitive complexe sunt testate şi în magazinele de lux din Marea Britanie, America şi Asia pentru ca branduri renumite să poată satisface mai uşor cerinţele clienţilor cu bani.

Aparatele folosite de organele legii pentru a obţine informaţii legate de terorişti vor reprezenta, în curând, un avantaj pentru marile case de modă din lume. 

Dornici să îşi crească încasările, mai mulţi manageri ai unor magazine de lux din Marea Britanie, S.U.A şi Asia au hotărât să apeleze la o tehnologie ultra modernă care le va oferi informaţii concrete legate de „CV-ul“ vestimentar al fiecărei persoane care le trece pragul. În acest sens, dispozitivele respective îi vor ajuta pe asistenţii din magazine să-şi îmbunătăţească serviciile oferite potenţialilor cumpărători şi, deci, să-şi dubleze câştigurile.

Tehnologia, care a fost creată de compania Nect It Solutions, scanează chipurile celor care intră în magazine şi oferă personalului detalii legate de măsura purtată la haine, pentru ca mai apoi doritorii să fie incluşi într-o bază de date. Astfel, clienţii îşi pot comanda haine pe măsură fără să mai fie nevoie de prezenţa lor fizică. De asemenea, magazinele vor stoca şi informaţii referitoare la istoricul cheltuielilor făcute de aceşti clienţi, dar şi preferinţele lor vestimentare. 

Deşi De Silva, vice preşedintele companiei Nect It Solutions, a declarat pentru presa internaţională că oamenii sunt mulţumiţi de acest sistem, în realitate, unele persoane nu sunt de acord cu această încălcare a dreptului la confidenţialitate. 

Potrivit publicaţiei „The New York Times“, clienţii retailerului american de modă Nordstrom s-au revoltat atunci când au aflat că personalul magazinului le analiza fiecare mişcare, folosindu-se de această aparatură. Mai mult, dispozitivele, care urmăreau şi semnalele wi-fi transmise de smartphone-urile clienţilor, le arătau angajaţilor cât timp petreceau cumpărătorii în magazin şi câţi oameni au trecut prin faţa buticului, fără să intre. Forţaţi de conjunctură, în luna mai, managerii de la Nordstrom au încetat să-şi mai monitorizeze clientela.

Nu este pentru prima oară când tehnologia interferează cu industria modei. Lunile trecute, o companie a anunţat că va produce o aplicaţie care va va identifica ţinute şi piese vestimentare văzute la TV. Potrivit „The Guardian“, aplicaţia ar funcţiona în felul următor: smartphone-ul captează imaginea de pe ecranul televizorului şi te redirecţionează direct către site-ul de unde îţi poţi procura respectivele piese vestimentare.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite