Românii sunt mai optimişti decât belgienii şi britanicii când vine vorba de revenirea la o viaţă „normală”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Majoritatea oamenilor sunt îngrijoraţi de sănătate şi de venituri
Majoritatea oamenilor sunt îngrijoraţi de sănătate şi de venituri

58% dintre românii care au răspuns la acest chestionar sunt mulţumiţi de modul în care angajatorii lor au gestionat această criză. Principalele motive enumerate pentru care angajatorii sunt apreciaţi de respondenţi sunt organizarea şi faptul că şi-au continut activitatea.

Actuala criză adusă de Coronavirus i-a determinat pe oameni să se îngrijoreze de sănătate şi de veniturile lor, dar cei mai mulţi dintre ei se aşteaptă să rămână la locul de muncă actual. Doar un sfert cred în revenirea rapidă la situaţia premergătoare crizei. Acestea sunt principalele rezultate dintr-un sondaj realizat de Happy Recruiter, citat de hotnews.ro

Majoritatea oamenilor sunt îngrijoraţi de sănătate şi de venituri

Îngrijorările de sănătate apar în principal în rândul respondenţilor din toate cele trei ţări, în care sondajul a fost realizat, Marea Britanie, Belgia şi România.

Am adresat angajaţilor din Belgia aceeaşi întrebare şi una dintre principalele preocupări în această perioadă este: venitul, care vine pe locul doi după problemele legate de sănătate. Viitorul nesigur nu reprezintă o preocupare majoră pentru respondenţii din Belgia, dar una dintre cele mai mari griji pentru respondenţii români este viitorul nesigur. În general, alte preocupări sunt legate de accesul la resurse şi distanţarea socială.În Marea Britanie, 44% dintre angajaţi sunt preocupaţi de sănătate şi nu mai puţin de 22% sunt îngrijoraţi de veniturile lor şi de viitorul incert (21%).

image

2 din 3 români spun că locul lor de muncă este afectat de Covid-19. Sectoare care au fost afectate de Covid-19: un sfert lucrau în sectorul industriei când a început criza, 17,4% în construcţii, 10,9% în comerţ / retail şi 10,05% în transport. Alte sectoare afectate sunt: Office / Administraţie, Servicii, Logistică / Depozit şi HORECA. 

Sondajul arată că românii sunt mai optimişti decât belgienii şi britanicii când vine vorba de revenirea la o viaţă „normală”

Românii estimează cu optimism că situaţia va reveni la normal, ceva mai proeminent decât estimarea belgienilor. Doar 3,51% dintre respondenţii români estimează că situaţia nu va reveni niciodată la „normalul” pe care îl ştim, în timp ce 12,91% dintre belgieni spun că lucrurile nu vor reveni niciodată la normal.

13% din belgieni consideră că viaţa aşa cum ne este familiară nu va reveni niciodată, cel mai mare procent din cele trei ţări, în timp ce 31% observă o revenire potenţială în câteva luni. Respondenţii britanici sunt şi ei incerţi cu privire la un normal. 63% consideră că economia ar putea reveni la normal după criza Coronavirus în câteva luni.

image

În Belgia, 2 din 5 persoane sunt afectate de Covid-19 prin şomaj tehnic

În prezent, 37,73% sunt în şomaj tehnic, 15,66% au avut tăieri salariale şi 13,89% au rămas fără un loc de muncă (concediaţi). Persoanele care lucrează de acasă şi cele care au un volum de muncă crescut sunt 6,36%, respectiv 9,83% dintre respondenţi.

Şomajul tehnic - cel mai mare procent este în România, unde 43,83% sunt afectaţi de acesta. Un sfert dintre români au fost concediaţi şi aproape 17% au avut salariile reduse.

Reducerile salariale şi concedierile au afectat 20% din totalul industriilor din Marea Britanie

Cele mai afectate de reducerile salariale şi concedieri în Marea Britanie sunt persoanele care lucrează în transport, manufactură şi construcţii. Nu este surprinzător, unele industrii au fost lovite mai mult decât altele. În Marea Britanie, 3 din 5 angajaţi din HORECA şi-au pierdut locul de muncă, iar 1 din 5 au avut tăieri salariale sau au fost concediaţi. Doar 1 din 10 au declarat că munca lor nu a fost afectată. Cea mai comună măsură luată de angajatori este şomajul tehnic, aproape o treime sunt afectaţi de ea în toate industriile, mai puţin domeniul medical.

Criza Covid-19 îi face pe angajaţii britanici să se ţină bine de jobul lor

Deşi aceeaşi incertitudine prevalează în întreaga lume, marea majoritate a britanicilor, 71%, se aşteaptă să îşi păstreze locul de muncă actual, un procent mai mare decât în ​​alte ţări. Cifrele variază între diverse industrii. Peste 45% dintre oamenii din industria manufacturieră caută acum un loc de muncă. În sectorul Office şi Administrativ, 40% caută activ un loc de muncă, iar în Construcţii, Catering şi Ospitalitate - mai mult de o treime sunt în căutarea unui nou loc de muncă. În alte sectoare, de ex. Retail, Educaţie şi Logistică, cifra este mai mică.

În schimb, în ​​Belgia şi România, acelaşi studiu a arătat că 67% sunt în prezent în căutarea unui nou loc de muncă, cu mult sub jumătate din forţa de muncă care se aşteaptă să rămână la locul de muncă actual.

Motivele acestei diferenţe sunt greu de constatat din rezultatele studiului, dar pot fi cauzate de factori precum şomajul tehnic, legislaţia specifică de la o ţară la alta şi variaţiile de nivel de încredere a angajaţilor, de la o ţară la alta.

Satisfacţia angajaţilor cu privire la modul în care angajatorul a gestionat criza Covid-19

Respondenţii britanici sunt pozitivi cu privire la modul în care angajatorii lor se confruntă cu criza. O bună comunicare, urmând normele de sănătate, organizarea internă şi compasiunea asigură în special această evaluare pozitivă.

Peste 3 din 5 belgieni şi respondenţi britanici sunt mulţumiţi de modul în care angajatorul a gestionat criza Covid-19. 69,84% dintre belgienii care au răspuns la acest chestionar sunt mulţumiţi de modul în care angajatorii lor au gestionat această criză. Principalele motive enumerate pentru care angajatorii sunt apreciaţi de respondenţi: aceştia au apreciat comunicarea pe întreaga perioadă - 35,40%, 27,34% au apreciat modul de organizare al angajatorilor, 21,30% au observat grija manifestată de angajatori. Alte aspecte pozitive în modul în care au gestionat situaţia au fost: transparenţa şi continuitatea jobului.

58% dintre românii care au răspuns la acest chestionar sunt mulţumiţi de modul în care angajatorii lor au gestionat această criză. Principalele motive enumerate pentru care angajatorii sunt apreciaţi de respondenţi: este organizat - 29,55%, oferă continuitate - 22,53%, îi pasă de noi - 19,77%, comunică bine - 16,5%, este transparent - 7,29%.

image

Motivele oferite de cei care nu erau mulţumiţi de modul în care a fost gestionată această problemă au fost: concedierea, faptul că salariul lor a fost redus în această perioadă, în timp ce alţii au motivat că angajatorul a arătat indiferenţă sau nu a oferit condiţii de protecţie a sănătăţii. Alte motive care au dus la nemulţumire: dezorganizare, comunicare deficitară în această perioadă şi lipsă de transparenţă.

Sondajul a fost realizat de Happy Recruiter, cu ajutorul robotului de recrutare, Dora.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite