Scandal la restaurant. Localul unde clienţii trebuie să treacă „testul” patronilor ca să primească cele mai bune locuri

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO www.beaumarly.com
FOTO www.beaumarly.com

Parisul se numără printre capitalele gastronomice ale lumii, iar restaurantele pariziene la modă, situate în buricul târgului, sunt asaltate în permanenţă de clienţi. Dezvăluirile făcute de personalul a două localuri în vogă au iscat scandal în Franţa, după ce patronii au fost acuzaţi că mesele bune sunt oferite în funcţie de un criteriu subiectiv

Thierry şi Gilbert Costes, doi fraţi care deţin mai multe afaceri în Paris, au fost acuzaţi de fostele angajate că fac o selecţie discriminatorie a clienţilor care trec pragul a două dintre cele mai la modă restaurante din capitala franceză.

Le Georges, restaurant localizat în Centrul Pompidou, şi Café Marly, local aflat în apropiere de muzeul Louvre, sunt locurile în care primeşti o masă bună în funcţie de cât de bine arăţi. Patronii au decis să introducă aspectul fizic drept criteriu de bază după care clienţii sunt aşezaţi la mese, în dorinţa de a îmbunătăţi imaginea localurilor. Excepţie de la regulă fac celebrităţile, relatează The Guardian. Astfel, persoanele publice primesc locuri bune chiar dacă sunt “urâţi sau frumoşi, bătrâni sau tineri“, după cum ar fi fost instruit personalul. 

“Ce caută pociţii ăia la masa de acolo!“

“Clienţii care arată bine sunt conduşi spre locurile bune, de unde pot fi văzuţi cu uşurinţă de oricine intră. Ni s-a atras atenţia, în mod special, ca cei care nu au un fizic atrăgător să fie trimişi către colţurile încăperii, cât mai în spate “, au explicat fostele angajate pentru publicaţia franceză Le Canard Enchaîné. Personalul este admonestat ori de câte ori nu respectă regula impusă de patroni: “Ce caută pociţii aia la masa de acolo? Pot fi văzuţi de cum intri pe uşă. Ne strică imaginea.“

Rezervările telefonice le-au cam dat de cap fraţilor la început, dar au reuşit să găsească o soluţie pentru a menţine selecţia în funcţie de cât de arătoşi sunt clienţii. Angajaţii au fost sfătuiţi să nu facă promisiuni ferme legate de o masă anume din local, pentru ca decizia să fie făcută la faţa locului, abia după ce este evaluat clientul. De exemplul, persoanelor care sună pentru a rezerva un loc la Café Marly, local dotat cu o terasă cu vedere spre Louvre, li se spune că mesele de pe terasă nu pot fi garantate. Terasa este rezervată, de fapt, numai frumoşilor, pentru ca toată lumea să-i vadă şi să contribuie, fără să aibă habar, la renumele afacerii.  Reprezentanţii celor două restaurante nu au negat existenţa unei astfel de regului, explicând faptul că “lucrurile sunt mai complicate decât par la prima vedere“. 

Citiţi şi:

FOTO Castelul de bere din Banat. Doi fraţi din Timişoara şi-au construit un palat ca-n basme: „M-am inspirat după cele din Alsacia şi Lorena“

Concurentul „Top Chef“ care a gătit la 40 de metri înălţime pentru cei mai bogaţi oameni ai lumii

Mămăliga moldovenească, vedetă în „The New York Times”

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite