Metode surprinzătoare care te feresc de depresie: eficienţa acestora a fost demonstrată ştiinţific

Metode surprinzătoare care te feresc de depresie: eficienţa acestora a fost demonstrată ştiinţific

8 metode surprinzătoare care te feresc de depresie

Cauzată de o combinaţie de factori psihologici, depresia poate fi evitată cu ajutorul unor metode extrem de simple. Oamenii de ştiinţă recomandă opt dintre cele mai eficiente.

Ştiri pe aceeaşi temă

Mulţi oameni se simt deprimaţi în timpul lunilor de iarnă, când nu beneficiază de suficientă lumină naturală. Exerciţiile fizice favorizează eliberarea de hormoni care stimulează starea de spirit, spune psihoterapeutul Richard Brown, citat de Reader's Digest. Mersul pe jos în timpul zilei vă va oferi câteva doze scurte de lumină solară, îmbunătăţind starea de spirit. În plus, experţii au demonstrat că există şi alte metode prin care starea de spirit poate fi îmbunătăţită:

Petrecerea timpului cu prietenii

Într-un studiu britanic, 86 de femei depresive au interacţionat cu un prieten voluntar, 65% dintre acestea înregistrând rezultate pozitive. Conform specialiştilor, contactul social funcţionează la fel de eficient ca medicamentele antidepresive şi psihoterapia. Comunicarea cu un prieten apropiat poate spori încrederea în sine şi vă poate încuraja să faceţi alte schimbări pozitive care vă vor ajuta să depăşiţi depresia, cum ar fi începerea unui program de exerciţii fizice.

Jocul cu un câine

Ştiinţa a demonstrat deja avantajele surprinzătoare pentru sănătate aduse de un animal de companie. Nu trebuie să deţineţi un câine pentru a experimenta aceste efecte, puteţi anima câinele vecinilor sau să faceţi voluntariat la un adăpost pentru animale.

Masaj de 12 minute de trei ori pe săptămână

Indiferent dacă plătiţi un profesionist sau cereţi ajutorul partenerului pentru a vă masa spatele, veţi obţine rezultate în ţinerea la distanţă a depresiei. Într-un studiu în care au fost implicate persoane cu depresie severă, participanţii care au beneficiat de un masaj de 12 minute de trei ori pe săptămână au fost mai puţin deprimaţi decât ceilalţi. Cercetătorii susţin că masajul creşte nivelul serotoninei, reducând hormonul stresului.

Consumul alimentelor care îmbunătăţesc starea de spirit

Nucile, kiwi, bananele, vişinele, ananasul, roşiile şi prunele sunt doar câteva din alimentele care îmbunătăţesc starea de spirit prin nivelul crescut de serotonină. Specialiştii recomandă şi alimentele bogate în triptofan, un aminoacid esenţial pe care corpul îl transformă în serotonină, stimulent natural al stării de spirit. Triptofanul se găseşte în carnea de curcan şi de pui, în peşte, brânză de vaci, nuci, ouă şi în fasole.

Omega 3

Un studiu olandez a constatat că persoanele care consumă alimente bogate în acizi graşi omega 3, un tip de grăsimi ce se găseşte în peştele de apă rece, cum ar fi somonul şi macroul, scad şansele de depresie. Dacă nu sunteţi iubitori ai preparatelor din peşte, încercaţi seminţele de in, nuci şi fasole neagră.

Fiţi blânzi cu propria persoană

Atunci când lucrurile nu ies aşa cum vă doriţi, evitaţi să vă învinovăţiţi. „Acordaţi-vă permisiunea de a fi o fiinţă umană care poate greşi. Înlocuiţi-vă gândurile negative şi gândiţi-vă că data viitoare veţi avea experienţă şi veţi găsi o cale mai bună“, spune Karl D. La Rowe, un asistent medical clinic.

Ieşirea din rutină

Ieşiţi din rutină şi lucrurile se vor schimba cu repeziciune. Luaţi-vă o zi liberă de la serviciu şi vizitaţi un oraş din apropiere, mergeţi la un restaurant nou, cumpăraţi-vă ceva nou sau dedicaţi-vă pasiunilor de care nu aveţi de obicei timp. 

citeste totul despre: