Creşterea nivelului de fericire prin practici budiste

Creşterea nivelului de fericire prin practici budiste

4 obiceiuri practicate zilnic de budişti pentru creşterea nivelului de fericir. FOTO Arhivă

Unii oameni reuşesc să rămână calmi în orice moment, indiferent de situaţie. Care este secretul lor? Se pare că practicanţii budismului au înţeles importanţa câtorva obieciuri zilnice care pot schimba starea de spirit

Ştiri pe aceeaşi temă

De-a lungul timpului, practicanţii budişti au înţeles diferenţa pe care o pot face câteva obiceiuri zilnice în creşterea nivelului de fericire şi relaxare, scrie wellandgood.com. Consultantul în comunicare David Michie a vorbit despre acest subiect în cartea sa „Budismul pentru oamenii ocupaţi: găsirea fericirii într-o lume în grabă“, împărtăşind patru dintre practicile zilnice pe care le fac budiştii:

Începeţi dimineaţa într-un mod relaxant

Primele moment ale dimineţii dau tonul întregii zile, motiv pentru care Michie recomandă să le folosiţi concentrându-vă pe activităţi relaxante, fără a vă gândi la munca pe care trebuie să o depuneţi pe parcursul zilei. „Evitaţi deschiderea telefonului şi a reţelelor sociale imediat cum vă treziţi“, spune el.

Este recomandat să începeţi ziua cu câteva afirmaţii de genul: „Sunt plin de energie, iar corpul meu abundă de sănătate“ sau „Trăind în linişte şi pace, devin din ce în ce mai fericit şi mai eficient în tot ceea ce fac, atât pentru binele meu, cât şi pentru cei din jur“.

Bucuraţi-vă de lucrurile mici care vă fac fericiţi

Când vă gândiţi la lucrurile pe care le faceţi zilnic – mersul la sală, cafeaua de dimineaţă sau condusul către serviciu - majoritatea sunt făcute pe pilot automat. Michie spune că un budist va trece prin aceste activităţi folosindu-şi mintea. „Concentraţi-vă pe senzaţiile pe care le experimentaţi atunci când faceţi un duş sau la fiecare înghiţitură de cafea“, spune el, adăugând că inclusiv drumul spre servciu poate fi o bună oportunitate pentru a vă concentra pe ceva care să vă aducă bucurie.  Nu este doar un sfat pentru o anumită perioadă din zi, cu un obicei pe care ar trebui să-l practicaţi întotdeauna.

Modificaţi modul în care îi vedeţi pe colegii de muncă

Chiar şi budiştii se confruntă cu persoane mai puţin plăcute. Cheia pentru a-i accepta mai uşor  pe cei din jur este să încercaţi să nu îi mai judecaţi. „Experimentaţi compasiunea şi începeţi mai întâi cu cei care vă sunt apropiaţi, fiind autentici şi sinceri“, spune el. „Există un concept budist tibetan care poate ajuta în acest proces. Spuneţi-vă în gând: „Toate fiinţele sunt la fel ca mine, dorind să evite suferinţa şi să se bucure de fericire“. O altă învăţătură budistă tibetană spune că „Cea mai bună cale de a cultiva fericirea este să o împărţiţi cu ceilalţi“

Încheiaţi ziua cu o afirmaţie pozitivă

Michie dezvăluie că îi place să îşi încheie fiecare zi cu o afirmaţie pozitivă. „Vă sugerez o scurtă meditaţie sau cel puţin îndepărtarea tuturor mijloacelor electronice pentru o jumătate de oră, înainte de a vă pune la culcare“, spune el. Folosiţi timpul pentru a citi, a vă juca cu un animal de companie sau pentru a petrece timp de calitate cu familia. Afirmaţiile pozitive sunt o modalitate utilă de a vă întoarce la starea de mindfulness . 

citeste totul despre: