Săptămâna Modei de la Sydney, cel de-al cincilea eveniment din calendarul modei?
0Pe hârtie, Australia a bifat totul, de la designeri cu spirit de inovaţie până la clienţi cu venituri uriaşe care să susţină o industrie solidă. Ce ingredient lipseşte reţetei succesului australian? Săptămâna Modei de la Sydney, relatează publicaţia „The Guardian“.
Deşi există showuri de modă care se defăşoară la jumătatea lunii martie, sunt şanse ca editorii de la „Vogue“, „Elle“ sau Harper’s Bazaar“ să-şi prelungească voiajul în cinstea modei şi să colinde pământul australian. După revoluţiile prêt-à-porter din New York, Londra, Milano şi Paris, este rândul australienilor să-şi arate măiestria în croieli şi ţesături. Oraşul Sydney poate deveni a cincea metropolă care aduce un tribut modei, potrivit publicaţiei britanice.
Cele patru capitale şi-au găsit adversarele împrăştiate pe întreg mapamondul, oraşe exotice sau nu, dar care expun pentru un public internaţional. Dacă Asia a avut un debut timid în industria trendurilor şi a propus capitala Pakistanului, Islamabad, ca oraş închinat modei, Australia a urmat o altă cale.
Săptămâna Modei de la Sydney, cu data de 8 aprilie ca zi de start, a fost considerată un contracandidat serios pentru Europa şi SUA. Dacă în trecut era văzută ca o piaţă pentru mase ce comercializa costume de baie, în prezent, Australia şi-a căpătat statutul de ambasador al tedinţelor datorită designerilor autohtoni, precum Christopher Esber şi Dion Lee. „Când a fost lansat, în 1996, showul se rezuma la siluete voluptoase, piele albă şi costume de baie. Astăzi, totul este mult mai sofisticat“, a declarat Edwina McCann, redactorul-şef „Vogue“, ediţia din Australia.
Săptămâna Modei de la Sydney este un contracandidat pentru cele 4 metropole ale trendurilor. FOTO Reuters
În timp ce brandurile australiene mai mici se ghidează după acţiunile coordonate de casele autohtone de modă cu influenţă, precum Richard Nicoll, Antipodium şi Josh Goot, retailerii de pe glob îşi extind piaţa pe tărâm australian. Asos a lansat primul său site în Australia acum doi ani, iar cererea înregistrată acolo i-a adus profituri uriaşe. „În momentul de faţă vindem unui client din Australia un articol vestimentar la aproximativ şase secunde“, a explicat Sally Anne Newson, managerul de vânzări Asos din Sydney.
Această cerere poate fi încurajată şi de faptul că economia Australiei nu a fost afectată de criza financiară globală. Alături de Asos, şi brandul Whistles intenţionează să-şi extindă piaţa şi numeşte Australia drept un centru comercial cu potenţial.