FOTO Fusta de muşama şi grilaje aurite pentru dinţi, tendinţe bizare de toamnă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Fustele din PVC expuse de oficialii Topshop
Fustele din PVC expuse de oficialii Topshop

Anul 2013 a venit la pachet cu o serie de trenduri cel puţin neobşinuite, articole vestimentare şi accesorii pe care puţini s-ar încumeta să le poarte.

Cei care aveau nevoie de o scuză ca să abandoneze fără preaviz lookul mohorât de iarnă şi deloc atrăgător, iată că tendinţele acestui sezon le oferă pretextul ideal. Cuminţenia cromatică a fost interzisă în primăvara şi vara acestui an, singura soluţie fiind alinierea la un stil cât mai trăsnit. Scenariul este similar şi în cazul sezonului rece care aduce pe rafturile magazinelor obiecte vestimentare şi accesorii din cele mai neobişnuite.

Nume celebre din industria modei, precum Burberry şi Jonathan Saunders, alături de retailerii H&M şi Topshop s-au dezis de croielile simple şi materialele clasice, anul acesta, pentru a readuce în prim-plan piesele din PVC. Inspiraţi de stilul anilor '90, designerii au expus pe podiumul britanic, la Săptămâna Modei de la Londra, jachete supradimensionate, rochii şi fuste midi, toate stilizate cu ajutorul policlorurei de vinil.

Nonconformismul din trecut

În ciuda poveştii pe care au construit-o pas cu pas ambasadorii din industrie, articolele create din PVC nu reprezintă nici pe departe o noutate, ci, mai degrabă, o reinterpretare a colecţiilor semnate de Mary Quant, femeia care a inventat şi fusta mini. În 1963, englezoaica a pus capitala Angliei pe circuitul internaţional de modă după ce, din dorinţa de a crea ceva rezistent la apă şi ieftin, a scos pe piaţă trenciul cu aspect umed, din PVC. Ulterior, mai multe ateliere au început să lucreze cu acest „material“, motiv pentru care în anii '70 fashionistele îşi puteau procura cu uşurinţă un obiect creat din policlorură de vinil.

„La momentul respectiv, aveam o pereche de cizme înalte cu şiret şi un trenci, ambele din PVC“, îşi aminteşte Liz Jones, editorul de modă al publicaţiei „Daily Mail“. Desigur, nonconformismul de atunci a venit la pachet şi cu unele dezavantaje. „Când mergeam pe stradă îmbrăcată în pardesiul respectiv trosnea şi foşnea în jurul meu, iar dacă îl ţineam la soare sau în apropierea focului exista riscul să se topească. Şi mirosea ca păpuşile din plastic“, punctează Jones.

Între plastic şi fantastic

image

Astăzi, când pielea, dantela şi plasa nu mai sunt de ajuns în procesul de creaţie, designerii s-au reîntors la PVC. H&M deja a lansat pe piaţă o fustă de lungime medie la 182 de lei, în timp ce pentru o fustă tip creion, din acelaşi material, semnată Burberry (foto), clienţii trebuie să scoată din buzunar 4.130 de lei. De pe lista obiectelor bizare confecţionate din acest compus petrochimic n-a lipsit nici portfelul de la Marc Jacobs şi nici geanta plic creată de Shourouk, amândouă disponibile online la preţul de 675, respectiv 2.700 de lei.

În ciuda numărului crescut de zerouri şi a dificultăţilor pe care astfel de ţinute le ridică, există suficiente persoane care se dau în vânt după excentric. „Materialele neconvenţionale se folosesc din ce în ce mai mult şi au priză la public. Trebuie doar să avem grijă ce piese alegem şi cum să le purtam pentru a obţine efectul dorit“, este de părere Alina Tănasa, consultant de stil şi blogger de modă la „Absolutely Fabulous“. „O fustă scurtă din PVC, cu o căptuşeală naturală, purtată cu un pulover supradimensionat de caşmir va arăta foarte bine. La fel şi un trenci bine croit“, a adăugat tânăra.

Asia, „în picioarele tuturor“

Dacă la capitolul vestimentaţie ateleriere de modă au mizat pe materiale bizare, atunci când a venit vorba de încălţăminte lecţia de stil a venit tocmai din Japonia. Sandalele de gheişă au ajuns deja pe rafturile magazinelor şi se vând ca pâinea caldă, după cum susţin oficialii brandului Topshop care au scos pe piaţă două modele la preţul de 310 (foto-jos) şi 420 de lei. Totuşi, cele care se încumetă să poarte o astfel de pereche ar trebui să fie cel puţin experte în echilibristică. Motivul? Talpa deloc flexibilă presupune să ridici piciorul de pe sol. 

image

Dar ce importanţă mai are confortul într-o industrie caracterizată de extravaganţă? „Nu există aşa ceva în modă. Cunosc femei din ţară şi din străinătate care-şi cumpără pantofi cu două-trei numere mai mari, pentru că sunt semnate de branduri de renume“, explică Alin Gălăţescu, critic de modă autohton. 

Din categoria propunerilor inestetice pentru sezonul rece fac parte şi platformele drepte lansate pe podiumurile internaţionale de Prada încă din 2011. Chiar dacă au fost înscrişi pe lista celor mai urâţi pantofi din istorie (foto-jos), după cum titrează publicaţia de modă „The Cut“, Zara nu s-a sfiit să-i comercializeze în propriile unităţi. De ce? „Orice retailer îşi doreşte să vândă. Asta e prima regulă. Casele celebre lansează trendurile si retalierii mari copiază şi dau în producţie. Dacă ceva nu se vinde atunci ei opresc procesul de fabricare şi încearcă altceva. Cel puţin aşa procedează Zara“, susţine consultantul de stil.

image

Acelaşi scenariu este valabil  şi în cazul colecţiilor toamnă/iarnă expuse de suedezii de la H&M şi Zara, este de părere Gălăţescu. Specialistul susţine că piesele deja lansate de cei doi industriaşi sunt similare articolelor vestimentare stilizate în atelierele Saint Laurent. „Toţi au copiat nişte mizerii. Rochiile create de casa de modă pariziană erau ţinute de mâna a cincea, inestetice. Iar acum le găseşti în mallurile din Capitală“, punctează criticul.

Laolată cu micul imperiu de pantofi s-a construit şi un univers al accesoriilor neobişnuite. Vedetele de peste Ocean şi-au „încarcerat“ dantura în aur şi au transformt ceea ce era odată un simbol al opulenţei pentru rapperi într-o tendinţă deloc comodă, costisitoare şi puţin atractivă. Rihanna, Madonna şi Beyoncé sunt doar trei dintre starurile care au împărţit zâmbete în mediul online „ajutate“ de un grilaj aurit pentru dinţi. Ochelarii cu blană de la Fendi sunt un alt accesoriu „de neînţeles“, după spusele Alinei Tănasa, propus de industrie.

Madonna (stânga) şi Rihanna şi-au „încarcerat“ dantura FOTO Twitter/ Instagram

image

Modă masculină cu semnul întrebării

Dacă în 2013 nonconformismul a caracterizat garderoba feminină, nici reprezentanţii sexului puternic n-au fost cruţaţi de penibil. Mănuşi şi pulovere din tricotaj, supradimensiomate, rochii de piele cu volane şi cizme până la genunchi. Astfel de creaţii au fost expuse, la începutul anului, la cea de-a doua ediţie a Săptămânii de Modă pentru bărbaţi desfăşurată în Londra.

Una dintre ţinutele expuse de Siblig FOTO Getty Images

image

Show-ul, caracterizat de cotidianul „Daily Mail“ drept un „circ vestimentar“, i-a făcut pe cei prezenţi în sală să-şi pună semne de întrebare atunci când modelele brandului  J.W. Anderson au păşit pe podium în ţinute de damă. Nici designerii de la Sibling nu s-au lăsat mai prejos şi adus în scenă manechine împovărate de greutatea căciulilor, mănuşilor şi fularelor de dimensiuni exagerate.

Rochia pentru bărbaţi creată de J.W. Anderson FOTO Getty Images

J.W. Anderson.london fashion week.getty
Magazin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite