Cel mai bogat om din Italia, Michele Ferrero, „părintele Nutella“, a murit la vârsta de 89 de ani
0
Cel mai bogat producător de produse de ciocolată din lume, Michele Ferrero, celebru pentru mărcile pe care le deţine - Nutella, Ferrero Rocher, oul Kinder Surprise şi Tic-Tac - a murit la vârsta de 89 de ani, au anunţat oficiali italieni, relatează publicaţia The Guardian în ediţia electronică.
Preşedintele italian Sergio Mattarella i-a adus sâmbătă un omagiu lui Ferrero, despre care a afirmat că este unul dintre protagoniştii industriei italiene „întotdeauna înaintea gândirii timpului său în inovarea unor produse şi în munca sa tenace şi rezervată".
Ferrero era fondatorul imperiului familial omonim, cunoscut cel mai bine pentru pasta Nutella şi bomboanele Ferrero Rocher, dar care a creat, de asemenea ouăle de ciocolată Kinder Surprise pentru copii şi Tic-Tac.
Tatăl său, Pietro, a început să producă Nutella încă de pe vremea când cacaua era raţionalizată, în al Doilea Război Mondial, notează revista Forbes, care-l plasează pe Ferrero şi familia sa pe locul 30 al celor mai bogaţi miliardari, cu o avere estimată la suma de 23,4 miliarde de euro.
Dincolo de apropiata aniversare neoficială a ciocolatei Nutella, la 18 mai, există şi Ziua Mondială Nutella, sărbătoare gustată de toţii fanii acestui produs, care a avut loc la data de 5 februarie.
Nutella şi scurta sa istorie
Pe cât este de apreciat acest tip de dulce, dacă ţinem cont că se cumpără 2,5 borcane, în medie, în fiecare secundă, la nivel mondial, pe atât de interesantă este istoria reţetei. Totul a început în 1940, când Pietro Ferrero, un patiser din Piemont, în Italia, a folosit o veche reţetă, inventată în apropiere de Torino, în timpul lui Napoleon, care se prezenta sub forma unei paste de ciocolată numită giandua, numai bună de întins pe pâine.
Cacaua era raţionalizată la începutul anilor 40, dar Ferrero s-a gândit cum să se folosească de faptul că, la acel moment, producţia de alune juca un rol important în economia piemonteză, dar cacaua nu se găsea pe toate drumurile.
Ideea pe care a avut-o patiserul, să amestece cacao cu alune pisate din belşug, pentru a evita nevoia unei cantităţi mult mai generoase din preţioasa cacao, s-a concretizat în 1946 ca Pasta Gianduia, un fel de baton sau pâine făcută din ciocolată solidă, dar elastică în acelaşi timp. Supercrema Giandujot, aşa cum ajunsese populară în 1951, nu a fost considerată o titulatură suficient de comercială, simplă şi atrăgătoare aşa că a fost redenumită, în 1964, Nutella.
Secretul succesului lui Michele Ferrero: „Valeria”
„Secretul meu? Să fac totul diferit de ceilalţi, să am încredere, iar în fiecare zi să respect dorinţele Valeriei”, povestea însuşi Michele Ferrero, într-un interviu acordat publicaţiei italiene „La Stampa” în urmă cu cinci ani, de altfel, unul dintre puţinele interviuri acordate în timpul vieţii.
Dar cine este „Valeria?” Michele Ferrero se referea la „clientul mitic” ale cărui „papile gustative imaginare” decid ce produs ajunge pe piaţă.
„Valeria este stăpâna a tot, este cea care decide succesul şi eşecul. Valeria este mama care face cumpărături, bunica, mătuşa, este consumatorul care decide ce cumpără în fiecare zi. Ea hotărăşte că lanţul de supermarketuri Wal-Mart trebuie să fie cel mai mare din lume, ea stabileşte succesul unei idei sau al unui produs, iar dacă într-o zi îşi schimbă părerea şi nu te mai cumpără, eşti distrus”, explica Michele Ferrero, pentru „La Stampa”.