Toyota RAV4 2.0L - Drive Test

0
Publicat:
Ultima actualizare:

In general, toate SUV-urile Toyota au o traditie lunga in spate. La fel si noul RAV4. Acesta este un familist descurcaret, cu un aspect modern si atragator.

Actuala generatie de RAV4 face parte din acele modele pe care am tinut in mod deosebit sa le conduc pentru a vedea daca merg la fel de bine pe cat arata. Pentru ca da, prima mea impresie legata de aceasta masina a fost una foarte pozitiva atunci cand am vazut-o in trafic.

Bineinteles, daca nu stiti inca, RAV4 face si a facut intotdeauna parte din segmentul SUV-urilor compacte. Si frate, segmentul asta este unul foarte mare si foarte popular. Este unul din acele segmente unde masinile sunt foarte similare intre ele si te obliga practic sa alegi intre sigle, intre preturi de baza si garantie, intre nivel de dotare si asa mai departe. Sunt masini similare ca dimensiuni, ca practicabilitate, ca abilitate si in multe cazuri si ca finisaje si calitatea totala a materialelor folosite in cabina.

O recapitulare a rivalilor directi ai acestui SUV compact de la Toyota ar arata in felul urmator: Opel Antara, Ford Kuga, Hyundai ix-35, Mazda CX-5, Honda CR-V, KIA Sportage, Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail, Renault Koleos. De asemenea, segmentul poate fi usor extins intr-o parte sau in alta (din punct de vedere al clientului) pentru a mai include: Volkswagen Tiguan, Peugeot 4008, Mitsubishi ASX, Hyundai Santa Fe, KIA Sportage sau Citroen C4 Aircross.

Matematica ne spune ca avem o gramada (da, termen oficial) de optiuni atunci cand ne decidem sa ne luam un SUV compact. Un factor decisiv extrem de puternic este cel al aspectului. Aici as putea spune ca RAV4 puncteaza chiar foarte bine. Dar hai sa intram in detalii.

Primul lucru pe care il sesizezi atunci cand privesti cu atentie o Toyota RAV4, este ca modelul actual a crescut considerabil de mult fata de generatia precedenta. Din toate punctele de vedere. Acum vorbim de o masina mai lata cu 30mm, mai lunga cu 125mm si mai putin inalta cu 60mm. Ampatamentul a crescut si el de la 2560mm la 2660mm – iar efectul este resimtit puternic la interior, insa despre asta vom discuta putin mai tarziu.

Ca design, acest RAV4 este asadar o masina foarte interesanta. Imprima filozofia Toyota din absolut toate unghiurile si arata exact asa cum ar trebui sa arate un SUV modern japonez in anul 2014. Ca aspect, imparte cele mai multe caracteristici cu hatchback-ul Auris, atat frontal, lateral cat si din spate.

image

Daca ar fi sa dau un verdict estetic, as spune ca RAV4 si Sportage sunt cele doua modele de SUV-uri compacte care clar au un avantaj estetic in fata rivalilor directi. Asa ca nu are de ce sa-si faca griji din punctul acesta de vedere. Poate din cauza aia scria “Neinfricat” pe modelul testat.

Aseaza-te la volanul noului RAV4 sau in spate, pe bancheta, si nu ai cum sa nu observi upgrade-ul facut de constructorul japonez in materie de finisaje si confort. Mai ales confort. Spatiul interior reprezinta un pas urias inainte fata de generatia precedenta, iar acum avem de-a face cu o masina cu adevarat utilitara! In opinia mea, cred ca spatiul oferit de noul RAV4 este suficient pentru orice familie, iar daca rabatezi bancheta vei avea acces la nu mai putin de 1746 litri.

Pozitia la volan este buna, la fel ca si vizibilitatea. Materialele folosite pe plansa de bord inferioara sunt placute la atingere din usa in usa, iar comenzile pentru navigatie, climatizare, sistem audio sau offroading sunt bine amplasate pentru a putea fi accesate fara dificultate din mers. De fapt, aproape toate butoanele sunt de dimensiuni mari, special pentru a putea fi folosite cu usurinta atunci cand porti manusi pe timp de iarna.

Asadar, versiunea pe care am testat-o a venit bine echipata (nivelul Luxury) ceea ce inseamna ca ai la dispozitie dotari precum tapiterie din piele, volan si maner schimbator piele, sistem start entry & push start, cruise control, clima automata dual-zone, faruri cu xenon automate, panou de bord si fete usi imbracate in piele, scaune fata incalzite, camera video marsarier, buton deschidere electrica haion, plus un amalgam de sisteme de siguranta precum stabilitate, asistenta la urcarea in rampa si 9 airbag-uri.

image

Per total, cam ceea ce-ti trebuie la o versiune de top. Dintre toate aceste dotari, pentru mine a iesit in evidenta panoul de bord imbracat in piele, pe care l-am mentionat si mai sus, atat cat si sistemul start entry. Este o modalitate pe care o vezi la multe marci premium si per total foarte usoara de-a descuia si de-a inchide automobilul tau. Nu trebuie decat sa cuprinzi clanta avand cheia in buzunar, iar masina se deschide. Apoi este suficient ca dupa ce inchizi usa, sa ciupesti usor simultan cu degetul mare si aratatorul marginile de sus si de jos ale clantei…iar masina se inchide. Rapid, eficient, nu mai este nevoie sa apesi pe un buton mic de pe o cheie mica, apoi sa o bagi in buzunar.

Am testat o versiune mai rar intalnita de RAV4, anume modelul pe benzina cu propulsor de 2.0 litri si 150cp. Aceasta motorizare este mai ieftina decat turbodiesel-ul, dar categoric nu la fel de economica. Insa cei 150cp isi fac treaba suficient de bine iar masina este per total foarte usor de condus in aproape orice fel de conditii de rulare sau de trafic. Cuplul in valoare de 195Nm incepe sa-si faca treaba bine abia dupa 4000rpm, insa pentru cele aproape 1.7 tone ale noului RAV4, as spune ca am fost total multumit de performanta sa, luand in considerare genul acesta de motorizare. Sprintul 0-100km/h vine in circa 10.7 secunde iar consumul urban/extraurban/mediu are valorile 9.2/6.1/7.2 litri/100km.

Motoarele pe benzina aspirate aproape ca sunt pe cale de disparitie, insa ele raman foarte liniare pe acceleratie, fiabile pe termen lung si silentioase la semafor sau la pornire. Insa cel mai mare punct forte al acestui automobil este usurinta cu care il poti conduce. Un trademark Toyota. As putea spune ca RAV4 este de-a dreptul incantator indiferent daca te strecori prin trafic, efectuezi o parcare sau rulezi pe autostrada cu viteze de croaziera. Peste cateva zile am sa va prezint si un test cu noul Nissan X-Trail, care in ciuda unor trasaturi foarte pozitive, nu mi s-a parut la fel de usor de condus prin trafic, si nu neaparat datorita dimensiunilor sale, ci mai degraba datorita vizibilitatii din interior si unghiul montantului A, datorita directiei, raza de bracare etc. Apropo, in viitorul apropiat veti citi aici si un test cu noul Sportage, un alt pretendent la coroana acestui segment.

Atunci cand vorbesc despre transmisia unei masini, o fac aproape intotdeauna in cadrul capitolului “Performanta”. Astazi o adaug aici, intrucat ce era adevarat acum 8 ani este si mai adevarat astazi. Pur si simplu nu poti achizitiona un automobil mare, confortabil, pentru ca apoi sa apesi la ambreiaj si sa dai la levier…intr-o maniera total lipsita de subtilitate. De ce spun asta? Pentru ca pe SUV-uri, cutiile manuale nu sunt minunatii micute cu curse scurte. Strica estetica si nu te lasa sa te bucuri de economia de confort. Cand este ultima oara cand ati vazut un SUV Audi, Mercedes sau BMW cu transmisie manuala? Exact. Asadar, aici vroiam sa ajung. La transmisia automata de tip CVT Multidrive S a acestui RAV4. Nu este fabulos de rapida, insa schimba liniar si fata de alternativa manuala, alegerea este un no-brainer.

image

Un RAV4 Luxury Multidrive S cu propulsorul de 2.0 litri benzina si 150cp are un pret de 34.685 euro. In cazul in care bugetul este fix si usor depasit de acest pret final, poti opta pentru versiunea Executive Multidrive S la 31.529 euro. In schimb daca acum ar fi sa ma adresez unui client RAV4, probabil ca l-as indruma catre una din versiunile diesel.

Am testat foarte multe SUV-uri compacte in anii mei ca jurnalist auto. Cu exceptia noului Sportage (se rezolva) si a lui Mazda CX-5, as putea spune ca pe toate. Un model care sa aiba tinuta de drum, nivelul de confort si usurinta la condus a noului RAV4 (in proportie cu dimensiunile sale) nu pot spune ca am intalnit foarte des.

Urmariti linkul pentru mai multe imagini din cadrul acestui test cu noul RAV4 si va invitam sa cititi si un test cu Toyota Corolla 1.4 D-4D aici.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite