Test Drive Renault Clio 1.5 dCi - Cum să ieşi din anonimat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Renault Clio 1.5 dCi
Renault Clio 1.5 dCi

În principiu, un Renault Clio nu este vreun paşaport pentru a ieşi în evidenţă, vorbesc despre un Clio de serie, nu despre un RS. Testul de astăzi este mai mult despre cum poţi scoate o maşină din anonimat.

Un Renault Clio, care odată cu facelift-ul a primit şi propulsorul 1.5 dCi în versiunea de 110 CP şi 220 Nm. La partea frontală, grila care înconjoară sigla a fost reproiectată, iar partea inferioară a acesteia a fost extinsă vizual. În partea din spate, design-ul barei de protecţie a fost modificat pentru a reda mai multă robusteţe. Şi merită investit în farurile cu LED, pentru nivelul de echipare Life nu sunt disponibile, pentru Zen costă 500 euro fără TVA, iar de la nivelul Intens în sus sunt echipament de serie. Transformă total imaginea părţii frontale, fără a menţiona faptul că aduc un plus de siguranţă la rularea pe timp de noapte prin oferirea unei lumini mai bune.

La interior avem o planşă de bord îmbrăcată într-un material moale. Acelaşi material îl regăsim în zona care îmbracă cotiera portierei, iarăşi un plus de confort. Modelul testat avea la interior pachetul de personalizare roşu, care include ornamentele gurilor de ventilaţie şi cel din jurul levierului cutie de viteze, plus tapiţeria cu velur negru şi roşu a scaunelor. Pachetul de personalizare roşu este disponibil opţional doar pe nivelul de echipare Intens şi costă 100 euro cu TVA inclus. Scaunele cu tapiţerie mixtă, de asemenea opţionale pe acest nivel de echipare, dar nu costă suplimentar.

Am mai descoperit la interior ceva ce este disponibil odată cu acest facelift, şi anume sistemul audio BOSE. Este disponibil în configuraţia Sistem multimedia conectat R-Link cu ecran tactil de 7 inch şi

sistem audio BOSE şi costă 900 euro cu TVA inclus, fiind disponibil pe versiunile de echipare Intens şi GT Line. Apropo, sistemul BOSE merită banii, te poţi bucura de muzică la o calitate net superioară, chiar şi dacă vorbim despre recepţionarea unui post de radio. Modelul testat mai avea la exterior pachetul de personalizare pentru acoperiş şi oglinzi retrovizoare – Rouge Flamme, care costă 350 Euro cu TVA inclus. Cu un plus de 1.950 euro, Clio se poate transforma dintr-un model alb banal de flotă, într-o maşină cu personalitate.

Acum ajungem la propulsorul de dCi de 110 CP. În condiţiile în care vorbim despre un motor care livrează un cuplu motor de – 260 Nm la 1.750 rpm... nu te aştepţi la mari minuni. În traficul diferenţele sunt totuşi semnificative comparativ cu versiunea de 90 CP, mai ales la capitolul reprize. Nu te va privi nimeni ciudat dacă vei asocia această motorizare cu pachetul GT Line. Singura recomandare pe care o mai putem oferi este aceea că ar fi bine ca atunci când ajungeţi la destinaţie să opriţi imediat motorul, nu are nicio veleitate muzicală, chiar putem spune că este uşor gălăgios din exterior. Dar când obţii un consum mediu extraurban de 3,4 litri fără mari eforturi şi un consum urban de 7,4 litri cu un stil de conducere ceva mai alert... îi ierţi unele minusuri. Da, ştim că în fişa tehnică cei de la Renault spun că ar consuma 3,8 în mediu urban... probabil am reuşi asta luni noapte pe la ora 3 şi 40 de minute în Bucureşti. Clio rămâne în continuare o maşină care iubeşte şi un stil sportiv, îl bucură pe cel de la volan cu o rigoare agreabilă. Rămâne un model cu spaţiu limitat pe bancheta spate la nivelul picioarelor, iar portbagajul oferă un volum care poate satisface la limită nevoile unui cuplu cu un copil.

FOTO - Mihai Dăscălescu

Fişă tehnică – Renault Clio 1.5 dCi Intens

Motor – turbo, L4, 1.461 cmc, 110 CP@4.000 rpm, 260 Nm@1.750 rpm.

Transmisie – cutie manuală 6 trepte, tracţiune faţă

Performanţe – 194 km/h v. max, 0-100 km/h 11,1 sec.

Portbagaj – 300

Rezervor – 45 litri

Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.062 / 1.731/ 1.448, ampatament – 2.589

Consum mediu declarat – 3,5 litri/ 100 km

Consum mediu în test – 4,8 litri/ 100 km

Preţ de bază – 10.700 euro, TVA inclus

Preţ model testat – 15.850 euro, TVA inclus

Plus - Consum, Motor, Ţinută de drum, Sistem BOSE

Minus - Motor uşor gălăgios la exterior, Spaţiu şi acces locurile spate

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite