Popularitatea tot mai mare a SUV-urilor ajută Dacia să rămână lider pe segmentul maşinilor de buget
0SUV-ul Duster le-a adus celor de la Dacia vânzări-record chiar înainte de finalul primei generaţii a modelului – o producţie de 200.000 de unităţi, în valoare de trei miliarde de euro. Cu noul Duster, constructorul are aşteptări şi mai mari, deşi maşina a primit doar trei stele la testele de siguranţă EuroNCAP.
„Another one drives a (new) Duster“… Dacia repetă acum reţeta comercială testată în trecut cu Logan, promiţând clienţilor un produs simplu, fără accesorii inutile, fiabil şi la preţuri sub cele ale concurenţei. O reţetă apreciată de clienţi din toată lumea, mai ales că are ingredientele potrivite şi vine într-o perioadă în care cumpărătorii sunt mult mai atenţi cu bugetele lor şi la ceea ce primesc de banii investiţi.
Se întâmplă inclusiv în Europa de Vest, unde, explică Marc Suss, directorul programului de maşini accesibile din cadrul grupului Renault, salariile şi puterea de cumpărare se menţin relativ constante, însă reglementările mai stricte şi costurile mai mari de producţie fac ca maşinile noi să fie mai scumpe. „Oamenii nu mai pot cumpăra maşini de 20.000 de euro, aşa că fac un pas înapoi“, afirmă el.
În aceste condiţii, Dacia îşi va consolida poziţia de lider pe segmentul maşinilor de buget, remarcă Tim Urquhart, analist principal la compania de consultanţă IHS Automotive, într-o discuţie cu NewMoney, anticipând că cererea pe piaţa europeană va continua să crească, fără să existe însă, în următorii ani, lansări de noi modele în această categorie.