Planul Hyundai pentru a devansa Toyota în Europa

Planul Hyundai pentru a devansa Toyota în Europa

Hyundai Kona, un model care vine să consolideze oferta de SUV-uri a constructorului coreean

Hyundai va dubla numărul modelelor SUV pe care le oferă în Europa la patru, până în 2019, şi ar urma să extindă gama crossover până în 2021, an în care vrea să depăşească Toyota şi Nissan, pentru a deveni brandul asiatic cu cele mai mari vânzări în regiune, relatează Automotive News Europe.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ofensiva Hyundai pe segmentul SUV-urilor a început în această vară, cu debutul modelului subcompact Kona, care va intra la vânzare în Europa mai târziu în acest an. Kona va fi urmat de un crossover de mărimea unui minicar, despre care surse din Hyundai afirmă că va intra pe piaţa europeană în 2019. Ulterior este aşteptat un vehicul crossover de referinţă, care va fi mai mare decât SUV-ul Santa Fe/Grand Santa Fe.

În prezent, SUV-urile reprezintă aproximativ 35% din vânzările totale ale Hyundai în Europa. Producătorul auto se aşteaptă ca numărul acestora să crească, dar nu va oferi o ţintă.

Brandul soră Kia, care creşte de trei ori mai rapid decât Hyundai în Europa, generează circa 41% din vânzările din regiune cu SUV-uri.

La Nissan, SUV-urile reprezintă peste 70% din vânzările mărcii în Europa. Toyota mizează pe SUV-uri pentru aproape 30% din vânzări, care au crescut însă de la 12% în 2016 ca urmare a introducerii noului crossover compact CH-R.

Cererea de SUV-uri nu dă semne de încetinire, cota de piaţă a acestor modele urmând în primele cinci luni  la 28,2%, de la 24,7% în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor JATO.
citeste totul despre: