Noul Citroen C1 ne-a provocat la aventură urbană

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Test drive Citroen C1 - City Hero

Săptămâna trecută, Bucureştiul a fost atacat de o divizie de buburuze. Dacă ai fost în trafic în prima parte a zilei sunt mari şanse să ne fi întâlnit. Şi iarăşi, dacă ne-am întâlnit, sigur ne-ai remarcat, eram la volanul unui City Hero!

City Hero este numele de alint al celei de a doua generaţii Citroen C1. Colaborarea celor de la Toyota cu grupul PSA a fost un succes şi au decis să o continue, iar dacă privim şi prin alte categorii, descoperim că această colaborare este un parteneriat în toată regula.

Azi vorbim depre Citroen C1! Primul pas uriaş al acestei colaborări, este că, spre deosebire de prima generaţie la care diferea doar sigla, acum fiecare model are o personalitate distinctă.

Elementul care va face departajare, excepţie fiind politica de preţuri şi promovare, va fi modul în care potenţialul client se regăseşte în designul maşinii.

În primul rând Citroen C1 a abandonat aerul auster al primei generaţii. O caroserie cu aer de monovolum, un detaliu specific clasei mini, dar una înnobilată de tuşe elaborate de design. În md firesc, partea frontală este cea care atrage toate privirile, în special datorită designului grupurilor optice, cu luminile de semnalizare amplasate undeva sus, la nivelul capotei, separate de farul principal oval şi luminile de rulare pe timp de zi amplasate în spoiler. Aerul simpatic al citadinei franceze vine atât din atenta finisare a exteriorului cât şi din posibilităţile de personalizare oferite pentru C1. Iar dacă aici mai bifez şi versiunea dcapotabilă Airscape, aveţi peisajul complet al unui City Hero, aşa cum îşi alintă francezii modelul.     

Citroen C1 poate fi comandat în versiune cu trei sau cinci uşi, cu alte cuvinte, în funcţie de vârstă, numărul membrilor din familie, ş.a.m.d. Ca element de legătură cu prima generaţie, hayonul este în continuare integral din sticlă, dar are o decupare ceva mai generoasă.

O citadină trebuie să ofere şi un grad ridicat de şarm şi confort la interior pentru a spera la succes. Citroen C1 este un model care oferă spaţiu suficient pentru patru persoane la interior. Nouă ne-au plăcut enorm de mult scaunele faţă, atât din punct devedere al designului, cât şi al confortului şi suportului oferit.

În echiparea de bază interiorul lui C1 este suficient de viu cromatic. Echiparea este bogată, primiţi aer condiţionat, geamuri electrice faţă, sistem audio cu MP3 şi bluetooth şi lumini de rulare pe timp de zi cu LED. Cel de al doilea nivel de echipare, SHINE, aduce sistem infotainment cu ecran tactil de 7 inch şi funcţie Mirror Screen pentru smartphone-uri, jante de aliaj de 15 inch... plus multe altele. În ambele versiuni de echipare descoperi un interior corect finisat şi asamblat pentru această clasă. Dacă francezii ar acorda mai multă atenţie interiorului, C1 ar putea urca într-o zonă superioară. Mici detalii de finisare rup ascendentul spre o zonă superioară din punct de vedere al senzaţiei de bine la interior. Portbagajul rămâne unul la limita confortului, cei 196 litri sunt suficienţi pentru o sesiune decentă de shopping, dar pentru o aprovizionare sănătoasă va trebui să apelezi la cei 780 litri obţinuţi prin rabatarea scaunelor spate.

Citroen C1 poate fi comandat cu două propulsoare, ambele cu trei cilindri: una de 998 cmc, şi o a doua de 1.199 cmc.

În versiunea de bază, cea testată şi de noi, primiţi un 998 cmc care dezvoltă 69 CP la 6.000 rpm şi un cuplu motor de 95 Nm la 4.300 rpm. Tot în versiunea de bază primiţi o cutie manuală cu 5 trepte, o cutie cu o timonerie surprinzător de plăcută. Motorizării nu prea avem ce să-i reproşăm, poate ceva vibraţii cam puternice în zona imediat superioară relantiului. Dar apoi lucrurile intră în normal. O buburuză care te poate surprinde puţin prin concumul urban, asta dacă eşti duşmanul acceleraţiei. Cei de la Citroen ne-au aruncat mănuşa câtorva provocări, cea mai relevantă fiind concursul de consum. Primele două echipaje au fost extrem de apropiate, 5,1 litri vs 5,2 litri. Ceea ce dovedeşte că C1 poate fi o maşină prietenoasă cu buzunarul într-o utilizare semi-urbană. Noi am adoptat un stil normal de condus şi am terminat aventura urbană cu un consum mediu de 7,8 litri. Atuurile pe care le-am apreciat la noul model:

-        Direcţie uşoară, comodă în trafic urban şi precisă

-        Sistem de frânare cu o dozare buna în pedală şi care nu îţi dă emoţii

-        O cutie de viteze manuală pe care noi o recomandăm, cea ETG - Efficient Tronic Gearbox poate fi o soluţie pentru cei comozi.

-        O suspensie mult mai rafinată decât la vechea generaţie, mai puţin prezentă la interior cu zgomote de lucru.

Citroen C1 are un preţ de bază de 10.788 euro cu TVA inclus, şi ajunge la 13.788 euro cu TVA inclus pentru versiunea de top cu motorizarea de 69 CP, cutie automată şi pavilion Airscape. Mai primiţi de la Citroen garanţie pentru 4 ani sau în limita a 100.000 km.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite