Măsurile tehnice pentru motoarele diesel EA 189 afectate au fost prezentate Autorităţii Naţionale Germane pentru Transport Motorizat

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Următorul pas pentru rezolvarea chestiunii emisiilor NOx în Europa. Intervenţii minore asupra componentelor fizice pentru motoarele 1,6 TDI. Motoarele 2,0 TDI necesită doar actualizarea softului. Obiectivul: fără efecte negative asupra consumului de combustibil şi performanţelor.

Soluţionarea chestiunii motoarelor diesel a progresat. Grupul Volkswagen a prezentat Autorităţii Naţionale Germane pentru Transport Motorizat măsurile tehnice specifice pentru motoarele diesel EA 189 afectate, cu cilindreea de 1,6 şi 2,0 litri. Aceasta înseamnă că au fost stabilite măsurile de remediere pentru majoritatea autovehiculelor afectate. La dezvoltarea soluţiilor, un accent deosebit a fost pus asupra evitării dezavantajării de orice fel a clienţilor. După implementarea măsurilor tehnice, autovehiculele vor îndeplini standardele de emisii aplicabile. Soluţia tehnică finală pentru motorul diesel de 1,2 litri va fi prezentată Autorităţii Naţionale Germane pentru Transport Motorizat, la finele lunii şi este de aşteptat ca aceasta să constea într-o actualizare de soft.

Măsurile tehnice dezvoltate pentru motoarele diesel EA 189 afectate au fost prezentate Autorităţii Naţionale Germane pentru Transport Motorizat. După o examinare detaliată, aceste măsuri au fost confirmate de către Autoritatea Naţională Germană pentru Transport Motorizat. Aceasta înseamnă că acum sunt clarificate măsurile de remediere pentru majoritatea autovehiculelor afectate.

Un "transformator de flux" va fi montat direct înaintea senzorului de debit de aer al motorului EA 189 de 1,6 litri. Acesta constă într-o plasă care temperează curenţii turbionari ai fluxului de aer din faţa senzorului de debit de aer, optimizând astfel decisiv acurateţea măsurătorilor senzorului de debit de aer. Senzorul de debit de aer determină debitul instantaneu de aer, care este un parametru foarte important pentru managementul motorului, în vederea obţinerii unui proces optim de ardere. Adiţional, la acest motor va fi efectuată o actualizare de soft. Este de aşteptat ca timpul necesar pentru implementarea măsurilor tehnice să fie de mai puţin de o oră

La motoarele de 2,0 litri va fi actualizat softul. Timpul alocat exclusiv manoperei va fi de circa o jumătate de oră.

Graţie progreselor din domeniul dezvoltării de motoare şi a optimizării simulării curenţilor de aer din sistemele complexe de admisie de aer, în combinaţie cu optimizările de soft concentrate asupra acestor aspecte, a fost posibilă conceperea unei soluţii relativ simple, care totodată să vină cât mai mult în întâmpinarea clienţilor.

La dezvoltarea măsurilor tehnice, obiectivul constă în continuare în atingerea limitelor emisiilor aplicabile, în fiecare caz în parte, fără vreun efect negativ asupra puterii  motorului, consumului de combustibil şi performanţelor. Având însă în vedere că mai întâi trebuie făcute măsurători pentru toate variantele de modele, atingerea acestor obiective nu poate fi confirmată definitiv.

În baza acestor măsuri tehnice acceptate de către Autoritatea Naţională Germană pentru Transport Motorizat, în prezent sunt în curs de dezvoltare conceptele de service necesare pentru pieţele EU28 în cauză. Obiectivul constă în a implementa la primele autovehicule  actualizările tehnice necesare în cadrul unei rechemări care se va desfăşura începând cu ianuarie 2016. Conform evaluărilor actuale, toate măsurile din cadrul rechemării tuturor variantelor de motoare se va extinde pe parcursul întregului an calendaristic 2016.

Volkswagen se va asigura că timpul necesar pentru implementarea măsurilor tehnice este cât mai scurt posibil, pentru toţi clienţii. De asemenea, Volkswagen va contacta fiecare client şi va încerca să aibă în vedere toate nevoile individuale ale clienţilor la implementarea acestor măsuri, pentru a evita cât mai mult posibil eventualele neplăceri pentru client, ca de exemplu eventuale restricţionări ale mobilităţii. În acest sens, marca Volkswagen se va asigura că tuturor clienţilor li se vor oferi opţiuni corespunzătoare gratuite pentru asigurarea mobilităţii.

De exemplu, de la începutul lunii octombrie, clienţii Volkswagen au posibilitatea de a verifica ei înşişi dacă autovehiculul lor este afectat de chestiunea diesel. Clienţii pot introduce seria de şasiu a autovehiculului lor la www.volkswagen.de/info, pentru a obţine informaţii clare.

Faptul că au fost definite aceste măsuri, înseamnă că acum sunt deja disponibile soluţii tehnice pentru majoritatea modelelor Grupului cu motoarele EA 189 afectate din Europa. La finele acestei luni, vor fi prezentate autorităţii Naţionale Germane pentru Transport Motorizat şi măsurile corespunzătoare pentru motorul diesel de 1,2 litri cu 3 cilindri.

În baza procedurilor aplicate de marca Volkswagen, şi celelalte mărci ale Grupului (Audi, SEAT, ŠKODA şi Volkswagen Autovehicule Comerciale) planifică măsuri corespunzătoare pentru autovehiculele lor afectate.

Adiţional, Volkswagen AG renunţă expres până în 31 decembrie 2016 la invocarea dreptului de prescriere cu privire la eventuale pretenţii la garanţie din cauza softului instalat la autovehiculele cu motoare tip EA 189, în măsura în care acest drepturi nu sunt deja prescrise. Clienţii Volkswagen nu vor fi astfel dezavantajaţi din cauza timpului de aşteptare.

Cert este în orice caz că autovehiculele rămân în continuare sigure din punct de vedere tehnic şi pot fi astfel conduse fără restricţii pe drumurile publice.

NB: Informaţiile din acest comunicat de presă nu se referă la produsele şi serviciile Volkswagen Group of America sau Volkswagen Canada.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite