Jeep Compass a ajuns în România şi are un preţ de bază de 23.310 euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Jeep Compass
Jeep Compass

Jeep Compass, sau micul Grand Cherokee, a ajuns în România şi are un preţ de bază de 23.310 euro cu TVA inclus. Noul model a avut premiera europeană la salonul de la Geneva.

Noul autovehicul atacă segmentul SUV compact, o zonă în creştere, extrem de importantă la nivel global, despre care analiştii spun că va continua să crească cu 20% până la 7,5 milioane de unităţi în 2020. În Europa, noul Compass reprezintă o achiziţie-cheie pentru portofoliul Jeep, ce îi va permite brandului să concureze în cel mai mare segment SUV din Europa. Cu ajutorul noului Compass, Jeep îşi completează gama, acoperind fiecare segment SUV şi întărind astfel ascensiunea brandului pe vechiul continent.

În România, Jeep Compass oferă două motorizări diesel şi una pe benzină pentru un total de cinci versiuni diferite de propulsie şi trei niveluri de echipare – Sport, Longitude, Limited. Al patrulea nivel de echipare şi totodată vârful de gamă în ceea ce priveşte rafinamentul, echiparea off-road şi standardul tehnologic, Trailhawk, va fi disponibil anul viitor.

Jeep promite cele mai bune performanţe off-road din segment. Totul se întâmplă graţie a două sisteme inteligente 4x4 – Jeep Active Drive şi Jeep Active Drive Low, cea din urmă oferind un raport total de multiplicare de 20:1, cu posibilitatea trimiterii integrale a cuplului disponibil spre orice roată atunci când situaţia o cere. Ambele sisteme 4x4 includ funcţia Jeep Selec-Terrain cu până la cinci moduri diferite de rulare (Auto, Snow, Sand şi Mud, plus Rock, disponibil pe modelul Trailhawk) pentru cea mai bună performanţă 4x4 pe orice suprafaţă – off-road sau asfalt - şi în orice condiţii de vreme.

Jeep Compass dispune şi de o punte spate cu deconectare şi de un sistem PTU (power take-off unit) ce oferă versiunilor cu tracţiune integrală un consum mai redus de combustibil. Ambele sisteme (Active Drive şi Active Drive Low) sunt cuplate instantaneu atunci când autovehiculul are nevoie de tracţiune 4x4.

Nivelul de echipare Trailhawk, disponibil începând cu anul 2018, plusează cu o suspensie înălţată cu 2,5 cm, scuturi protectoare, cârlig roşu de remorcare şi spoilere faţă/spate unic care oferă un unghi de atac de 29,1 grade, un unghi de trecere a vârfului de rampă de 23,7 grade şi un unghi de degajare de 33,1 grade. Acestora li se adaugă anvelope off-road de 17 inchi şi o gardă la sol de până la 22,9 cm. Pentru o prestanţă şi mai competentă în off-road (indicată de emblema Trail Rated), sistemul Selec-Terrain include funcţia Selec-Speed Control cu Hill-Descent Control, disponibilă pe toate configuraţiile Trailhawk.

În România, gama Compass este disponibilă cu două motoare diesel şi unul pe benzină. Acesta din urmă este o unitate MultiAir2 Turbo de 1.4 litri declinată în două variante de putere. Prima include un sistem Start&Stop, 140 CP la 5.000 rpm, cuplu maxim de 230 Nm la 1.750 rpm şi o transmisie manuală cu şase rapoarte, în configuraţie 4x2. A două variantă a motorului MultiAir2 Turbo de 1.4 litri produce 170 CP la 5.500 rpm, cuplu maxim de 250 Nm la 2.500 rpm şi este cuplată cu transmisia automată cu nouă rapoarte şi 4x4.

Gama diesel include propulsor MultiJet II de 1,6 litri (cu funcţie Start&Stop), care livrează 120 CP la 3,750 rpm şi un cuplu maxim de 320 Nm la 1,750 rpm, cuplat la transmisia manuală cu şase trepte, în configuraţie 4x2, precum şi MultiJet II de 2 litri (cu funcţie Start&Stop) ce dezvoltă 140 CP la 4.000 rpm şi 350 Nm la 1.750 rpm, cuplat fie cu transmisia automată cu nouă trepte, fie cu cea manuală cu şase trepte, în configuraţie 4x4. Gama de motoare diesel oferite de Jeep® Compass este completată de o versiune mai puternică a motorului MultiJet II de 2 litri. Aceasta dezvoltă 170 CP în combinaţie cu transmisia automată cu nouă trepte, în configuraţie 4x4.

În România, Noul Jeep Compass porneşte de la 19.588 Euro + TVA, pentru 1.4 MultiAir 140 CP, versiune Sport, cu trasmisie manuală în şase trepte şi tracţiune faţă. Principalele dotări standard ale acestei versiuni sunt aer condiţionat, geamuri anterioare şi posterioare acţionate electric, închidere centralizată, sistem multimedia UConnect de 5.0 inchi cu Bluetooth, DAB radio, USB, AUX, cititor card SD şi comenzi vocale, sistem audio cu 6 difuzoare, sistem Start&Stop, Cruise Control şi Limitator de Viteză, comenzi radio pe volan, Keyless Entry, ESP+ABS, Hill Holder, Airbag-uri frontale, laterale anterioare şi Windowbag-uri, sistem de menţinere a benzii Lane Keep Assist, sistem de avertizare a coliziunii frontale, frână de parcare cu acţionare electrică, volan îmbrăcat în piele, tapiţerie din stofă şi jante de 16” din oţel.

Următorul nivel de echipare, Longitude, porneşte de la 20.802 Euro + TVA, pentru propulsorul pe benzină, şi de la 22.296 Euro + TVA pentru motorizarea 1.6 MultiJet de 120 CP cuplată la o transmisie manuală în 6 trepte şi propulsie faţă. Versiunea de top disponibilă în acest moment este Limited, 2.0 MultiJet de 170 CP, cu transmisie automată în nouă trepte şi tracţiune integrală, şi porneşte de la 29.019 Euro + TVA. Preţurile pentru Trailhawk vor fi disponibile anul viitor.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite