Jaguar XFR-S, prezentat oficial

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Jaguar XFR-S   -   FOTO Carscoop
Jaguar XFR-S   -   FOTO Carscoop

Jaguar a prezentat la Salonul Auto de la Los Angeles cel mai puternic sedan al mărcii, botezat XFR-S, al doilea model al diviziei supersport 'R-S' a constructorului britanic, după coupe-ul XKR-S.

Urmând exemplul producătorilor germani, care oferă pentru o mare parte din automobilele din gamă două versiuni sport, Jaguar a prezentat de curând vârful de lance al gamei XF şi în acelaşi timp fratele mai puternic al modelului XFR : Jaguar XFR-S.

Pentru a putea rivaliza cu BMW M3, Audi RS4 sau Mercedes-Benz C63 AMG, inginerii britanici au efectuat un număr considerabil de modificări 'mai puţin puternicului' XFR, aflat de ceva vreme şi în dotarea Poliţiei Române.

Cele mai importante upgrade-uri au fost aduse motorului V8 supraalimentat, englezii scoţând acum din el 550 CP şi 680 Nm, cu 40 de cai şi 60 Nm mai mult decât din versiunea detunată de pe XFR. Prin intermediul unei transmisii Quickshift cu 8 trepte de provenienţă ZF, felina britanică accelerează până la 100 km/h în doar 4.4 secunde. Limitatorul de viteză de pe XFR a fost modificat, astfel încât XFR-S va atinge o viteză de 300 km/h înainte ca acesta să-şi intre în drepturi.

Datorită testelor prelungite ţinute pe circuitele Nurburgring şi Nardo, dar şi pe drumurile naţionale din Marea Britanie, suspensiile noului Jaguar au fost modificate intens pentru a îmbunătăţi manevrabilitatea. Pe noul model, rigiditatea acestora a crescut cu aproximativ 30%. De asemenea, au fost aduse modificări subtile şi sistemului de direcţie, pentru a-i oferi şoferului o maşină mai uşor de controlat pe virajele abordate cu încredere.

Fiindcă "Power is nothing without control", inginerii Jaguar au montat pe maşină jante mai mari, de 20 de inci, încălţate cu anvelope Pirelli. În ciuda creşterii diametrului jantelor cu 1 inch şi a lăţimii acestora cu jumătate de inch, greutatea a rămas aceeaşi, datorită tehnologiilor ultra-uşoare folosite la construcţia lor.

Nici electronica limuzinei din Coventry n-a fost ignorată, sistemele Adaptive Dynamics şi Dynamic Stability Control beneficiind de mici upgrade-uri. Alături de acestea, a fost modificat şi diferenţialul electronic activ, pentru a asigura o distribuţie optimă a cuplului către puntea spate.

La exterior, XFR-S beneficiază de modificări substanţiale aduse spoilerului faţă, accentuarea curburilor capotei, elemente din fibră de carbon, dar şi de un eleron generos, toate acestea având un rol important în dinamica maşinii. În habitaclu, modificările aduse de englezi sunt mai subtile şi constau într-o nouă tapiţerie de piele şi mici logo-uri "R-S".

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite