Audi Q7, comeback-ul anului 2015
0Audi Q7 este SUV-ul premium cu cea mai îndelungată carieră pentru o singură generaţie. Primul model nu a fost schimbat în mai mult de 10 ani şi a stat foarte bine în clasamentele de vânzări. De această dată a primit o nouă generaţie mai pătrăţoasă, mai tehnologizată şi plăcută încă de la prima vedere.
Grupul VAG şi-a făcut deja un obicei din a vinde maşini create din linii cât mai drepte, cu lumini de zi cât mai interesante, dar şi eficiente. Orice produs al acestora pare rece, pragmatic şi atrăgător în stilul său nemţesc. Noul Q7 nu face excepţie, designerii acestui model au făcut economie de linii şi curbe inutile, desenând un SUV care ne aduce aminte de formele pătrăţoase ale offroaderelor de altădată, dar care pare în acelaşi timp futurist, datorită grilei faţă proeminente şi blocurilor optice ce par aduse direct din viitor.
Noul Q7 pare mai masiv, dar în acelaşi timp a trecut printr-o cură de slăbire care l-a făcut să piardă 300 kg. Maşina este bazată acum pe platforma denumită MLB Evo şi este mai lungă. Inginerii Audi au reuşit să proiecteze un SUV care oferă în interior un lux demn de sedanuri executive.
Modelul testat, are sub capotă motorul diesel V6 TDI de 3.0 liri care dezvoltă 272 CP. Acesta este cuplat la o transmisie automată cu 8 trepte, care este la origine produsă de ZF. Această combinaţie face din Q7 o maşină foarte dinamică. Trenul de rulare şi suspensiile adaptive ajută maşina atât la drumuri accidentate oferind confort, dar şi în viraje, oferind sportivitate. Ajutată de o mulţime de echipamente electronice de siguranţă, maşina are capacitatea de a depăşi obstacole afişând o siguranţă dezarmantă în viraje.
În interior, totul este la locul lui şi, în acelaşi timp, lucrat exemplar. Audi a lăsat în urmă culorile anoste şi a adus pe bord inserţii interesante şi bine lucrate. Ecranul sistemului Audi Connect iese direct din bord, iar consola centrală are un mousepad tactil, dar şi comenzile sistemului de infotainment. În cotieră se ascunde una dintre cele mai noi descoperiri ale tehnicii, un stand de încărcare wireless a deviceurilor, noi găsind această dotare foarte de folos pentru telefonul Samsung Galaxy S6 Edge. Şoferul beneficiază de o poziţie ergonomică, un habitaclu orientat parcă spre confortul său, dar şi de cele mai noi tehnologii precum: head-up display şi asistenţă la parcare, dar şi de o vizibilitate foarte bună datorită mai ales oglinzilor retrovizoare mari.
Interfaţa MMI este prezentă într-o formă nouă şi pe această maşină şi oferă conectivitate cu 2 USB, bluetooth şi auxiliară. Se pot accesa funcţiile telefonului mobil, iar accesarea excranului se face şi prin intermediul unui touchpad situat pe coloana centrală.
În partea din spate sunt 3 locuri de care pot beneficia 3 persoane adulte, acestea având un spaţiu comparabil cu cel regăsit în sedanurile executive de genul A8. Portbagajul are un volum de 770 de litri şi nu vedem cum am putea să îl umplem vreodată cu atâtea bagaje.
Audi Q7 3.0 TDi 272 CP
0-100 km/h: 6,3 sec
Viteza maximă: 234 km/h
L/l/î: 5.052/2.212/1.741
Masă proprie: 2.070 kg
Cilindree (cmc): 2.967
Putere (CP): 272 la 3.250 rpm
Cuplu maxim (Nm): 600 la 1.500 rpm
Consum mediu: 7 l/100 km
Cutie de viteze: automată, 8 trepte