Am testat remarcabilul BMW 428i xDrive Cabrio - sport şi soare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru că vara nu se doarme ci se conduce, preferabil spre mare, ai nevoie şi de maşina perfectă - ceva la care sa nu fii nevoit să renunţi atunci când vin ninsorile.

Ştiţi ce-mi place mie? Faptul că am ajuns într-un punct unde nu mai trebuie să facem cine ştie ce compromis între a avea o decapotabilă premium rapidă pe benzină, şi a avea una care să mai fie şi relativ economică, potrivită absolut oricărui anotimp.

Acum câţiva ani, o maşină rapidă şi dinamică ar fi însemnat ceva destul de…dăunător pentru portofelul tău, mai ales în materie de consum. Astăzi, lucrurile stau altfel, iar cei de la BMW oferă o soluţie pe care ar trebui s-o apreciem cu toţii.

Trebuie zis: să fii la volanul unui BMW decapotabil este destul de grozav! Este genul de maşină cu care ai un raport excelent – aşa cum ai cu aproape orice model BMW. Bavarezii îţi oferă în general mai mult dinamism decât Mercedes sau Audi, şi mă refer evident la modele obişnuite, nu la AMG-uri, RS-uri şi aşa mai departe.

Şi mai pe scurt, te poţi distra la nebunie într-un model BMW care nu deţine o siglă M. Nici tracţiunea spate nu mai este ”musai”. Te descurci la fel de bine şi cu o integrală.

Haideţi să ne întoarcem în timp cu vreo 7 ani de zile şi să ne uităm după decapotabilele care erau capabile să ofere atât performanţă cât şi un consum relativ mic sau decent. Imediat ajungem la modele precum BMW 330d E93 sau Audi A5 Cabrio 3.0 V6 TDI, doar acestea nu aveau propulsoare pe benzină, iar vechiul 330i Cabrio nu era tocmai cea mai economică maşină din lume – în ciuda faptului că avea mai mulţi cai putere decât maşina pe care am testat-o aici.

Să începem totuşi cu cel mai evident lucru - aspectul exterior. Când vine vorba de BMW Seria 4 Cabrio, avem multe unghiuri bune şi mai puţin bune de considerat. Evident că per total este o maşină frumoasă, dar uneori chiar depinde de unghiul din care o priveşti. Dar asta este doar părerea mea, deoarece consider că, coupe-urile arată în general mai bine decât maşinile decapotabile, datorită design-ului mai “într-o bucată”.

Dar haideţi că am să tac din gură şi-am să spun ceea ce probabil gândim cu toţii atunci când vedem această maşină: BMW-ul Seria 4 Cabrio arată excelent şi ne-ar plăcea la nebunie să avem unul în garaj – sau în faţa scării, în spatele blocului…ştiţi voi cum e la noi.

bmw428b

Modelul testat aici poartă o culoare exterioară foarte interesantă numită Midnight Blue, pe care nu prea ai cum să o ignori. Interesante mai sunt şi jantele acestea de 18″ cu design twin-spoke, cu toate că idealul este 19″ sau chiar 20″, pentru o maşină de dimensiunile unui Seria 4.

În rest, nu ştiu ce să vă mai spun despre ea, decât că arată evident mai bine ca generaţia precedentă (Seria 3 Coupe/Cabrio), şi că la modul general, Seria 4 este genul de maşină în două uşi care arată elegant şi agresiv în acelaşi timp – un mix ideal, nu credeţi?

Mai departe, cabina unui BMW Seria 4 este foarte, dar foarte sportivă, atât ca aspect cât şi ca senzaţie. Te face să vrei mai degrabă să te distrezi puţin la volan, decât să conduci liniştit, mult sub limita de viteză, de parcă ai fii Will Smith în videoclipul ‘Just Cruisin’.

Apropo, asta nu e doar o impresie de-a mea. Sunt multe detalii mici sporty la interior, precum frâna de mână manuală amplasată extrem de aproape de şofer, poziţia la volan absolut perfectă, şi chiar şi ceasurile de bord parţial analogice.

bmw428e

La materiale, nimic de reproşat, bineînţeles – BMW nu are probleme de genul acesta. Iar dotările opţionale avute pe maşina de test au fost şi ele binevenite: cotiera retractabilă, sistemul PDC, farurile adaptive,  asistentul de “fază lungă”, sistemul audio HiFi, BMW Apps, BMW Individual high-gloss Shadow Line, cruise controlul adaptiv (activ), navigaţia Professional şi nu în ultimul rând Head-Up Display-ul.

Alte bunătăţi precum aerul condiţionat automat, sistemul de tire pressure şi farurile cu xenon au fost standard. Maşina a avut şi transmisia automată sport (opţională) alături de direcţia sport variabilă, despre care vorbim imediat.

Până atunci, trebuie să menţionez faptul că nu trebuie să-ţi fie teamă să decapotezi maşină (sau invers) odată ce-ai intrat într-o parcare sub/supra-terană. Este genul acela de frică des întâlnită când vine vorba de maşini decapotabile. Nu trebuie decât să caşti ochii şi să cunoşti dimensiunile vehiculului tău. De asemenea, procedura de decapotare durează doar 20 de secunde.

bmw428i

Aşa deci, ajungem în sfârşit la ceea ce contează atunci când te urci la volanului unui BMW – trenul de rulare. Nu am testat acest 428i doar pentru că voiam să fac nişte poze (la o maşină deja foarte cunoscută). Am condus 428i-ul pentru că eram curios să văd cât de bun este propulsorul său de 2.0 litri şi sincer, nu mă aşteptam să fiu chiar atât de uimit de performanţele sale.

Ştiti care e treaba? Acest BMW 428i xDrive Cabrio (da, este versiunea cu tracţiune integrală) este o afacere absolut senzaţională…aşa, mai pe limba noastră. Serios, pentru “doar” 245 cai putere, maşina asta te uimeşte mai mult decât…nu ştiu, ceva uimitor! Nici nu mai ştiu ce vă uimeşte pe voi în ziua de azi…Uber? Selfie Sticks? iOS updates? Hoverboard-ul celor de la Lexus? În fine, tu numeşte-o, iar eu îţi garantez că nu se compară cu 428i-ul.

Şi da, sunt conştient că are un motor de 2.0 litri, unde cuplul său maxim de 350 Nm nu sună extrem de impunător – cam atât are şi o Skoda Octavia 2.0 TDI. Şi totuşi, modul în care 428i accelerează şi schimbă treptele de viteză este de-a dreptul fantastic.

image

De reţinut şi faptul că maşina asta are mai puţini cai putere decât multe hot hatch-uri moderne. Accelerează până la 100 km/h la fel de repede ca un Ford Focus ST – însă cu aproape 350 kg în plus la bord. Da, trenul de rulare al lui Seria 4 este atât de bun încât poate înfrânge un dezavantaj de 350 kg pus faţă în faţă cu unul din cele mai bune hot hatch-uri ale momentului.

Când accelerezi, maşina trage cu foarte multă poftă iar dacă schimbi tu treptele şi alegi s-o faci mai târziu decât ar trebui pentru un mers economic, ei bine, te vei distra destul bine. Apropo de transmisie, este pur şi simplu magnifică, iar treptele de viteză sunt schimbate aproape fulgerător.

image

Din punct de vedere al manevrabilităţii şi al stabilităţii, Seria 4 nu dezamăgeşte. Cert, nu este la fel de analog precum un E46, dar chiar şi cu toate computerele astea la mijloc, te simţi excelent la volan, având-o tot timpul sub control, indiferent de maniera în care conduci.

Da, bine, un BMW Seria 4 care este foarte dinamic…super ştire nu? Totuşi nu chemaţi CNN-ul încă, deoarece mai am pentru voi câteva cifre interesante. Vechiul BMW 330i Cabrio E93 avea 272 CP, 320 Nm şi putea atinge 100 km/h în 6.7 secunde. Ei bine, maşina asta atinge suta în 6.4 secunde (6.5 versiunea xDrive) şi are doar 245 CP.

În materie de consum, te poţi apropia de 9 litri /100 km în oraş şi undeva la 7 litri/100 km mediu într-un 428i xDrive Cabrio. Dacă ai modelul cu tracţiune spate, ai să descoperi că este şi mai economic! Şi da, chiar poţi atinge cifrele acestea pentru că vorbim despre un BMW, iar BMW-urile sunt eficiente – aşa cum sugerează şi filozofia lor.

Bineînţeles, dacă vrei să conduci extrem de relaxat, sau just cruisin cum ar spune Will, vei descoperi că 428i Cabrio este o maşină destul de rafinată, în ciuda caracteristicilor sale sportive.

image

Acum, pe final, să nu uităm că maşina aceasta a avut pe ea dotări opţionale în valoare de 14.060 euro, care au dus preţul total la 68.496 euro. Cam mult nu? Da, cu siguranţă. Doar că nu aveţi nevoie de genul acesta de configuraţie, credeţi-mă.

Să-ţi cumperi un BMW 428i Cabrio este o idee absolut genială pe baza motivelor ce urmează:

- Este mult mai bun decât 420i şi cu doar o secundă mai lent până la 100 km/h ca 435i în linie dreaptă.

- La noi în ţară, îţi cumperi un 428i Cabrio cu doar 5.982 euro mai mult decât dai pe versiunea 420i

- Dacă vrei să facă faţă cu brio tuturor elementelor, chiar merită să plăteşti în plus pentru versiunea xDrive.

Pe scurt, preţul de bază pentru un BMW 428i Cabrio este 51.832 euro – şi merită fiecare bănuţ! Ce altceva ai putea să-ţi iei la banii ăştia? Vorbim strict de segmentul acesta, de o maşină decapotabilă cu performanţe similare, extrem de eficientă şi cu spaţiu la interior pentru 4 persoane.

Pai vă spun eu că un Audi A5 Cabrio 3.0 TFSI quattro (singura alternativă) nu este cu nimic mai rapid decât un 428i Cabrio, în ciuda faptului că are mai mulţi cai putere. Pe deasupra, Audi-ul este mai greu, consumă mai mult, iar transmisia sa nu este la fel de rapidă precum cea a BMW-ului.

La finalul testului, maşina aceasta mi-a reamintit de Mercedes-Benz SL 400. Ştiu, nu prea le poţi compara, însă ambele par mult mai puternice decât sunt cu adevărat – iar ăsta este genul de truc pe care orice producător auto şi-ar dori să-l înveţe.

bmw428d

Cu alte cuvinte, vrei o decapotabilă premium cu performanţe excelente şi un consum mic? Cumpără-ţi un BMW 428i Cabrio.

Auto



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite