Am testat Mercedes-Benz Clasa ML 250 BlueTEC - SUV de lux la un preţ avantajos

0
Publicat:
Ultima actualizare:
ML rămâne un SUV foarte stabil pe viraje, chiar dacă punctul său forte este confortul!
ML rămâne un SUV foarte stabil pe viraje, chiar dacă punctul său forte este confortul!

Am condus cea mai ieftină versiune de ML pentru a vedea cât de departe şi cât de bine se întinde imaginea unui produs premium marca Mercedes-Benz.

Luna trecută am vorbit aici despre SUV-uri mid-size non-premium care te duc totuşi foarte aproape de acea senzaţie de premium, datorită materialelor bune de la interior, datorită ţinutei de drum, al aspectului, al trenului de rulare şi aşa mai departe. Astfel, ajungi să plăteşti 43.000 euro pe un SUV care nu este nemţesc, britanic sau japonez. Dar Santa Fe-ul acela despre care vorbesc (citiţi despre el aici) a fost foarte convingător. Nu am de gând să o dau înapoi.

Numai că, ce se alege de noi dacă ne fixam atenţia asupra unui SUV cu adevărat premium. Şi nu orice gen de SUV, ci unul tot mid-size (pe vremuri era chiar full-size), cu o siglă impunătoare şi o imagine de invidiat. Ce ar fi dacă modelul de SUV pe care ni-l dorim ar fi nimeni altul decât Mercedes-Benz ML? Şi ce ar fi dacă ar fi chiar versiunea de entry-level?

Aflăm acum! Faceţi cunoştinţă cu unul din cele mai accesibile SUV-uri premium de dimensiuni medii pe care ţi le poţi achiziţiona la noi în ţară, anume Mercedes-Benz ML 250 BLUETEC.

Important de ştiut, Clasa ML (sau M), spune-i cum vrei, a reprezentat primul SUV premium full-size (până la apariţia unor modele precum GL, acest segment nu era considerat mediu) produs de către un constructor european. Mai mult de atât, ML a fost primul SUV premium care a introdus ca standard la bordul său, controlul electronic de stabilitate (ESP). Nu ştiu dacă vă mai amintiţi, dar acum 15 ani cam toate SUV-urile mari erau destul de neprietenoase cu şoferul dacă acesta se angaja în tot felul de manevre riscante, mai ales testul elanului. Să zicem că în caz de belea, aş preferă să fiu la volanului unui ML de primă generaţie decât într-un Grand Cherokee, Land Cruiser, Frontera, Pajero sau cine ştie ce Chevrolet Tahoe, evident toate find modele ale anilor 90.

Aşa cum am explicat şi în cadrul testului cu SL 400 Roadster de săptămâna trecută, tradiţia contează foarte mult. Atunci când ai în spate o istorie bogată, ai un avantaj foarte mare în ochii unor potenţiali clienţi – indiferent că se uită la o versiune foarte puternică, cu dotări numeroase, sau pur şi simplu la un model entry-level, fără prea multe opţiuni la bord.

blutec 6

În materie de rivali pentru ML, avem ce să povestim. BMW X5, Audi Q7, Porsche Cayenne (facelift proaspăt), Lexus RX, Range Rover Sport, Volkswagen Touareg (facelift proaspăt), JEEP Grand Cherokee şi bineînţeles noul Volvo XC90, care arată extrem de promiţător.

Dar să vorbim mai în detaliu despre ce înseamnă un ML entry-level la noi pe piaţă. Îţi doreşti un SUV Benz? Iată ce trebuie să ştii:

Ca aspect exterior, lucrurile sunt relativ simple. Maşina deja o cunoaştem cu toţii şi ne-am obişnuit cu ea. Este pe piaţă din vara lui 2011. În opinia mea, această generaţie de ML are un look foarte conservator dar în acelaşi timp elegant iar cu ajutorul unui kit exterior AMG, arată chiar impunător. Deseori mi-a fost dat să privesc două ML-uri, unul lângă celălalt, iar cel cu kit AMG parcă era cu totul altă maşină. Cred că deja devine evident cum l-aş configura dacă ar fi să-l construiesc de la zero pe pagina web Mercedes-Benz România.

Modelul testat era îmbrăcat într-o nuanţă draguţă de argintiu, jante de 18″, bare longitudinale cromate pe plafon şi cam atât. Aceste dotări erau standard, la fel ca şi inserturile cromate de pe pragurile laterale, de la baza geamurilor sau de pe spoilere.

blutec 7

La interior, dotările standard de pe ML sunt mai mult decât impresionante, întrucât ele răsfaţă şi protejează în acelaşi timp. De la sistemul de climatizare automată THERMATIC, la scaunele faţă reglabile electric, tempomat, sistemul ECO start-stop, sistemul 4ETS (control al tracţiunii electronic), adaptive brake cu funcţie de HOLD, airbag cortină, airbag-uri frontale şi laterale pentru locurile din faţă, airbag genunchi pentru şofer, asistent la frânare, sistemul Attention Assist plus multe altele.

Ultimul ML pe care îl testasem (cu mult timp în urmă) înainte de acest 250 BLUETEC, era un exemplar cu pachet AMG la interior şi exterior, cu lemn pe volan şi prin cabina, cu aluminiu şi crom peste tot, piele peste tot. Era spectacol. Dar m-am simţit la fel de bine şi în interiorul acestui model. Poziţia la volan este perfectă pentru un SUV din punct de vedere ergonomic şi al vizibilităţii. Materialele de bază sunt excelente şi per total sesizezi un aer de pragmatism tipic nemţesc şi tipic Mercedes-Benz.

blutec 5

Este important de ştiut că la anul se lansează versiunea cu facelift, de la care ne putem aştepta la faruri şi stopuri noi (ceva mai asemănător cu stilul lui Clasa C şi Clasa S), propulsoare noi şi bineînţeles nişte materiale noi la interior alături de combinaţii noi de culori. Pe lângă toate acestea, interiorul va beneficia şi de un display mai mare pentru infotainment, plus o transmisie automată 9G-Tronic în locul actualei 7G-Tronic.

Spaţiul pe banchetă este foarte generos, aproape indiferent de dimensiunile şoferului. Totuşi să nu exagerăm. Deci şansele sunt că nu vei atinge scaunul din faţă cu genunchii iar loc la cap şi la umeri, ai din belşug. Apropo, loc suficient ai şi dacă alegi să pleci alături de noul tău ML într-o vacanţă lungă. Sau poate doar ai nevoie să cari nişte chestii. Mă rog, am pus binele înainte. Portbagajul aşadar are un volum total de 690 litri ( 2010 litri cu bancheta rabatată) şi este prin cele mai mari din întreg segmentul SUV-urilor premium.

Per total, ML mi-a oferit o experienţă plăcută, relaxantă şi foarte confortabilă. Nu ai cum să te simţi altfel la volanul său. Aşa că indiferent dacă aştepţi faceliftul sau nu, dacă eşti gata să mergi pe mâna unui 350, 500 sau 63 AMG, sau dacă alegi să achiziţionezi un ML 250 BLUETEC, vei putea fi foarte sigur de ceea ce cumperi şi mai mult decât mulţumit de alegerea făcută.

blutec 4

Diferenţele dintre un SUV Mercedes-Benz şi practic oricare rival al său, sunt uşor de observat. ML pluteşte mai frumos pe şosea, este mai relaxant de condus şi te face să te simţi ca şi cum ai fi la volanul unei maşini şi mai masive – spre deosebire de un BMW X5, care de exemplu este atât de dinamic încât uneori te simţi ca într-un X3. Ironic, as compara experienţa pe care o ai la volanul unui ML mai similară cu cea de la volanul unui Range Rover decât într-un X5, Touareg etc.

Sub capota unui ML 250 BLUETEC găsim un motor de 2.2 litri, cu 4 cilindri în linie, capabil să dezvolte 204cp la 3800rpm. Cuplul maxim are o valoare de 500Nm şi îţi intră în ajutor de la doar 1600rpm. Per total, producţia aceasta de putere şi cuplu trebuie să propulseze toate cele 2.15 tone ale sale – task pe care-l face fără mult efort. Demarajul este bun, la fel ca şi reprizele. În rest, zgomotul motorului nu deranjează absolut deloc. Vorbim totuşi despre o maşină foarte bine antifonată.

Am observat că mulţi se tem de motoare cu 4 cilindri pe maşini mari/grele sau motoare cu 3 cilindri în general. Aş vrea să liniştesc pe toată lumea în privinţa asta. Nu are importanţă. CP şi Nm contează mult mai mult decât L3, L4, L6/V6 etc. Atâta timp cât motorul produce suficient de multă putere şi cuplu pentru a nu lăsa de dorit în materie de performanţă sau economie, tu nu vei avea nicio problemă cu el. Aşa arată viitorul. Totul va fi downsized pentru a respecta noi norme de poluare şi pentru a genera cifre mai respectabile de consum. Plus că turbinele ajută aproape întotdeauna. Cel puţin atunci când vorbim de un motor mic, acel “aproape” se transformă în “cu siguranţă”

ML 250 BLUETEC deţine o viteză maximă de 210km/h şi atinge 100km/h în fix 9 secunde. Nu este deloc rău. Transmisia automată 7G-Tronic este plăcută la utilizare (ca întotdeauna), iar reprizele pot fi chiar rapide îndată ce te obişnuieşti cu acest motor. Din punct de vedere economic, rezervorul acceptă 70 litri de motorină şi te răsplăteşte cu un consum mediu în valoare de 5.8 litri/100km. Consumul urban este de 6.7 litri/100km, în timp ce extraurban te poţi aştepta la 5.3 litri/100km. Cu puţină grijă, te poţi apropia până la 0.5 litri de aceste cifre chiar şi în traficul nostru sau pe drumurile noastre naţionale. Impresionant, zic eu.

blutec 3

Să punem lucrurile şi mai în perspectivă:

Audi Q7 3.0 TDI – V6 3.0 litri, 204cp, 450Nm, 0-100km/h în 9.1 sec, masă totală 2.34 tone, consum mediu 7.2 litri/100km

BMW X5 xDrive25d – L4 2.0 litri, 218cp, 450Nm, 0-100km/h în 8.2 sec, masă totală 2.07 tone, consum mediu 5.6 litri/100km

JEEP Grand Cherokee diesel – V6 3.0 litri, 190cp, 440Nm, 0-100km/h în 10.2 sec, masă totală 2.40 tone, consum mediu 7.5 litri/100km

Volkswagen Touareg 3.0 TDI – V6 3.0 litri, 204cp, 450Nm, 0-100km/h în 8.5 sec, masă totală 2.17 tone, consum mediu 7.0 litri/100km

Mercedes-Benz ML 250 BLUETEC – L4 2.1 litri, 204cp, 500Nm, 0-100km/h în 9.0 sec, masă totală 2.15 tone, consum mediu 5.8 litri/100km

În ciuda faptului că X5 este mai rapid cu 0.8 sec până la 100km/h (acesta este şi mai uşor cu 100kg), ML 250 BLUETEC are un cuplu maxim mai mare şi un consum relativ identic. Ceea ce este foarte bine ţinând cont de faptul că acele 100kg sunt echivalente cu un pasager sau doi în plus, sau nişte bagaje foarte grele.

Bun! Acum că te-ai decis să mergi pe mâna unui ML şi te impresionează până şi cea mai “ieftină” versiune a sa, nu trebuie decât să pui de-o parte 57.294 euro cu tot cu TVA. Este practic identic cu preţul de pornire al unui Audi Q7 3.0 TDI, versiunea de 204cp – maşină care are însă un motor cu o capacitate mai mare, consum mai mare şi cuplu mai mic. Alternative non-premium nu prea există. Găseşti soluţii la circa 10.000 sau chiar 15.000 euro mai puţin, care pot fi similare ca spaţiu interior şi probabil puţin superioare ca dotări, însă nu se vor apropia vreodată de ML din punct de vedere al calităţii (atât la interior cât şi la detalii exterioare), al economiei de carburant, al aspectului şi nu în ultimul rând al imaginii.

Ca opinie personală, dacă ar fi să fac un efort financiar.. deasupra celor 57.294 euro, l-aş face doar pentru pachetul exterior AMG Sports, în valoare de 3.162 euro. Schimbă în totalitate aspectul maşinii, şi iarăşi în opinia mea, face din ML cel mai impunător model din segment din punct de vedere vizual. În cazul unui BMW X5 de exemplu, pachetul exterior M Sport costa 5.894 euro. Adică…deja ne întindem, ţinând cont de faptul că aici vorbim despre versiuni de entry-level.

image

În concluzie, Mercedes-Benz ML este o alegere foarte bună chiar şi în cazul modelului entry-level. ML 250 BLUETEC nu lasă de dorit şi este extrem de competent. Acesta îţi oferă imaginea şi calitatea tipică Mercedes-Benz, într-un pachet economic şi la un preţ, aţi ghicit, avantajos!

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite