Întâlnire între tradiţie şi viitor la Concursul de Eleganţă Sinaia 2018

0
Publicat:
Ultima actualizare:
concurs de eleganta sinaia 2018

O tradiţie interbelică, cu primele ediţii organizate în anii 1934 şi 1935, precum şi eleganţa regală a Castelului Peleş sunt ingredientele unui eveniment care capătă o anvergură internaţională tot mai importantă – Concursul de Eleganţă Sinaia. Ca partener de tradiţie al evenimentului, BMW Group este prezent în fiecare an cu momente importante din istoria mărcii.

Concursul de Eleganţă Sinaia îşi propune să onoreze pasiunea pentru automobil, acesta fiind etalonul principal în selecţia automobilului. În faţa Castelului Peleş au fost prezentate modele care au însoţit familii de-a lungul generaţiilor sau în care sau investit ani buni în restaurare. Şi răspunsul publicului la pasiunea proprietarilor a fost pe măsură. Sute de spectatori au înfruntat ore întregi ploaia puternică pentru a descoperi poveştile automobilelor prezentate.

A fost încă un an de prezenţe excepţionale, încărcate de istorie. A 8-a ediţie modernă a adus la Sinaia 28 de participanţi din 4 ţări, toate automobile de excepţie. Una din cele mai rare mărci de automobile din lume a fost prezentă în premieră la Sinaia – doar 52 de modele Ghia s-au construit în întreaga istorie. O altă prezenţă deosebită la Sinaia a fost Karmann, unul din cei mai mari producători necunoscuţi de automobile, cu peste 3 milioane de modele produse pentru mărci precum Audi, BMW, Mercedes, Porsche sau Chrysler. Volkswagen Karmann Ghia Typ este singurul model care a avut în prim plan numele mărcii germane. Modelul prezentat la Sinaia este un bun exemplu de pasiunea care defineşte evenimentul – proprietarul a avut nevoie de peste 12 ani pentru restaurarea modelului, realizând mare parte a muncii de restaurare personal.

Ford Thunderbird 1964, Buick Riviera 1972 sau Cadillac DeVille 1960, ediţia 2018 a reprezentat în detaliu extravaganţa de design americană postbelică, cu forme spectaculoase, aripi spate de mare dimensiuni („tail fins”) şi soluţii moderne de confort deja din acea perioadă, precum aer condiţionat, scaune electrice sau sistem de comutare automată între faza lungă şi faza scurtă.

Marele câştigător, Mercedes 540k Cabriolet A Sindelfingen, prezentat de Ţiriac Collection după ce a strălucit şi la una din cele mai prestigioase evenimente de gen din lume, Concorso d’Eleganza Villa d’Este.

Fabricat în România este o categorie foarte importantă a evenimentului, menită să readucă în prim plan interesul pentru automobilele româneşti şi să încurajeze restaurarea acestora. Cu aniversarea de 50 de ani Dacia, 2018 a fost un an important în acest sens. Concursul de Eleganţă Sinaia a privit înapoi către anul 1968 şi a oferit o scurtă oglindă a acelui an, alăturând automobilelor Dacia din acea perioadă şi unul din cele mai emblematice apariţii automobilistice ale anului 1968 – un BMW 2002, lansat tot acum 50 de ani.

BMW Group la Concursul de Eleganţă Sinaia

Prezenţa de anul acesta a BMW Group la Sinaia a fost marcată de o întâlnire între tradiţie şi viitor, cu două modele noi ale mărcii, sportive şi cu design spectaculos, debutând în România pe domeniul Castelului Peleş – noile BMW X4 şi BMW i8 Roadster. Ambele modele pot fi deja comandate în România, BMW X4 urmând să debuteze în showroomurile din întreaga lume începând cu 18 iulie.

De partea tradiţiei a fost aniversată o jumătate de secol de BMW 2002, predecesorul sportiv al BMW Seria 3, şi „The New Six”, BMW E3 şi BMW E9, versiunile sedan şi coupé din segmentul de lux BMW. Jumătatea anilor ’60 a fost o perioadă de relansare pentru marcă, momentul asumării unei imagini sportive puternice care defineşte BMW şi astăzi. Prezentarea s-a făcut în colaborare cu pilotul Eduard Tonsch. Acesta a făcut şi o serie de demonstraţii exclusive cu modelul BMW 2002 Alpina care i-a adus mai multe titluri de Campion Naţional de Viteză în traseu montan la automobile istorice.

Tot din colecţia Eduard Tonsch a fost expus un ansamblu BMW E3 remorcând un model de curse BMW E9, sub forma unui legendar BMW 3.0 CSL. Chiar dacă o replică, modelul este reconstruit cu mare precizie după toate specificaţiile vremii, în configuraţia de vârf cu motor de 3.4 litri. BMW 3.0 CSL a fost primul produs al BMW Motorsport GmbH, primul model care a purtat legendarele culori M şi cel care a deschis calea către gama de modele BMW M.

O altă prezenţă specială a istoriei mărcii a fost un model BMW Isetta care de obicei este expus în showroomul dealerului XCars Târgu Mureş. Lansat după ce BMW se orientase exclusiv pe gama de lux, acest model simplu şi accesibil, arată puterea de transformare a mărcii în căutarea de noi oportunităţi pe piaţă. BMW Isetta este cel mai important reprezentat al curentului „bubble cars” din anii ’50, cu un succes care i-a adus peste 150.000 de unităţi vândute.

În oglindă, noile BMW i8 şi BMW X4 sunt două modele la debut pe piaţa globală, care se remarcă prin sportivitate şi un design spectaculos, pus în evidenţă perfect la Sinaia.

Concursul de Eleganţă Sinaia, participanţii şi câştigătorii:

  Categoria Antebelic Sedan   Loc Marca Model An 1 Fiat 520 1928 3 Plymouth P2 DeLuxe 1936 3 Ford Model A Fordor Murray 1928 4 Pontiac Six Model 401 1931           Categoria Antebelic Cabriolet   Loc Marca Model An 1 Mercedes-Benz 540K Cabriolet A Sidelfingen 1937 2 Adler Trumph Junior Cabriolet Karmann 1938 3 Ford Model A Phaeton 1929 4 Renault Type 2 Torpedo 1921           Categoria Postbelic Sedan   Loc Marca Model An 1 Citroen 11 CV 1947 2 Renault 10 Major 1967 3 Alfa Romeo Alfa 90  2.0 6V Iniezione 1987 4 Cadillac Sedan DeVille 1960 5 Mercedes-Benz 250 S Lang 1981 6 Mercedes-Benz 280 S/8 1972   Categoria Postbelic Cabriolet   Loc Marca Model An 1 Ghia 450 SS 1967 2 Jaguar XK 120 Alloy Roadster 1949 3 Jaguar E Type 1970 4 Mercedes-Benz 560 SL 1987 5 Ford Mustang 1966   Categoria Postbelic Coupe   Loc Marca Model An 1 Ford Thunderbird 1964 2 Buick Riviera 1972 3 Volkswagen Karmann Ghia 1969 4 Cadillac Eldorado 1978 5 BMW 2002 1971   Categoria Fabricat in Romania   Loc Marca Model An 1 Dacia 1300 1970 2 Dacia 1100 1971 3 Oltcit Special 1986 4 Dacia 1300 1970           Best of Show Mercedes-Benz 540K Cabriolet A Sidelfingen   Premiul special  al juriului Dacia 1300   Premiul pentru cea mai buna restaurare - Vehicule istorice antebelice Fiat 520   Premiul pentru cea mai buna restaurare - Vehicule istorice postbelice Ghia 450 SS   Premiul pentru cea mai mare distanta parcursa pentru participarea la concurs Pontiac Six Model 401   Premiul special acordat de BMW Romania Ford Thunderbird   Premiul pentru cel mai bine conservat automobil Buick Riviera   Premiul publicului Ghia 450 SS   Premiul pentru cel mai vechi automobil participant Renault Type 2 Torpedo
Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite