Kremlinul a negat că Rusia ar fi plasat reclame pe Facebook: „Nici nu ştim cum se face asta“
0Kremlinul a negat că Rusia ar fi plasat reclame pe Facebook ca să influenţeze alegerile prezidenţiale americane din 2016. „Nici nu ştim cum se face asta”, a spus Dmitri Peskov, purtătorul de cuvânt al preşedintelui Vladimir Putin, la o conferinţă de presă vineri la Moscova.
Declaraţia vine după ce compania americană a început joi să-şi revizuiască regulile acceptării de reclame plătite şi a promis să pună la dispoziţia investigaţiei din Congres 3000 de reclame contra-cost cumpărate de entităţi ruseşti în timpul şi după alegerile americane din 2016. „Vom coopera pentru a crea standarde noi de transparenţă în domeniul reclamei politice”, a spus şeful Facebook, Mark Zuckerberg.
Reprezentanţi Twitter se vor întâlni săptămâna viitoare cu personal al Comisiei Senatoriale pentru Informaţii, în legătură cu cele întâmplate la alegerile din 2016.
Liderul minorităţii democrate din comisie, Adam Schiff a spus că doreşte să cheme la audieri reprezentanţi ai firmelor Facebook, Alphabet, Google, Twitter şi alte companii. Schiff vrea să înţeleagă care sunt mecanismele de auto-control ale firmelor de social media şi de ce s-a aflat atât de târziu despre spoturile despre care se crede ca ar fi fost plasate de interese ruseşti.
În Statele Unite se cercetează modul în care Rusia s-ar fi implicat în alegerile locale de anul trecut, în urma cărora Donald Trump a devenit preşedinte. Parte a acestui scandal o constituie reclamele politice cumpărate de anumite organizaţii ruseşti în timpul alegerilor.
Facebook a recunoscut că o misterioasă companie rusească a cheltuit 100.000 de dolari în timpul alegerilor din 2016 pe reclame politice care au targetat cetăţeni americani. Nu se ştie dacă acesta a fost singurul caz, cert este că Facebook nu a dat şi alte exemple.
Legea electorală din Statele Unite interzice cetăţenilor şi organizaţiilor străine să investească bani pentru a influenţa alegerile.