Guvernul egiptean afirmă că nu există probe potrivit cărora avionul rus s-ar fi dezintegrat în aer

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministerul egiptean pentru Aviaţie Civilă a anunţat marţi că nu există fapte care să susţină afirmaţii ale unor oficiali ruşi potrivit cărora avionul de linie rusesc care s-a prăbuşit sâmbătă în Peninsula Sinai, în Egipt s-ar fi dezintegrat în aer, relatează Reuters în pagina electronică.

Însă Mohamed Rahmi, un purtător de cuvânt, a confirmat că nu s-a primit niciun apel de ajutorare înainte de prăbuşire, în urma căreia epava Airbusului 321 Metrojet - la bordul căruia se aflau turişti care se întoceau din concediu din staţiunea Shar el-Sheikh, situată la Marea Roşie, la Sankt Petersburg - s-a împrăştiat pe trei kilometri în deşert.

"Nicio comunicare a pilotului nu a fost înregistrată la centrele de navigaţie, prin care acesta să ceară ceva", a declarat Rahmi pentru Reuters.

Purtătorul de cuvânt a precizat că echipa de anchetă, condusă de Egipt şi asistată de experţi din Rusia, de la Airbus şi din Irlanda - unde este înregistrat avionul, a revenit la locul prăbuşirii marţi.

După această deplasare, anchetatorii urmau să se concentreze asupra analizării conţinutului cutiilor negre ale avionului, a anunţat Rahmi.

Surse din cadrul Comisiei de anchetă au declarat că înregistratoarele de zbor sunt în stare bună şi că se aşteaptă să furnizeze indicii.

Rahmi a declarat că nu există încă probe care să arate că avionul s-a dezintegrat în aer. "Acesta poate fi un proces lung şi nu putem să vorbim despre rezultate în timp ce avansăm", a spus el.

Însă faptul că nu s-a primit niciun semnal prin care să se ceară ajutor şi că epava s-a dispersat pe o suprafaţă mare le-a sugerat multor experţi o rupere bruscă. Ipotezele invocate până în prezent merg de la un atac cu rachetă sau cu o bombă, la bord, şi până la o defecţiune structurală.

O grupare militantă din Sinaiul egiptean, aliată a Statului Islamic (SI), a revendicat sâmbătă doborârea avionului ca răspuns faţă de intervenţia militară a Rusiei în Siria, în vederea susţinerii preşedintelui sirian Bashar al-Assad şi împotriva rebelilor, inclusiv a SI.

Însă, potrivit unor analişti jihadiştii nu ar deţine rachete capabile să loveastă un avion la 9.000 de metri altitudine. O sursă din cadrul comisiei care analizează înregistratoarele de zbor a declarat luni pentru Reuters că avionul nu a fost lovit din afară.

Un purtător de cuvânt al Kremlinului, Dmitri Peskov, a declarat marţi că este "nepotrivit" ca prăbuşirea avionului rusesc să fie legată de strategia militară a Rusiei în Siria.

Alţi experţi evocă un incident din 2001, când coada Airbusului A321 a lovit pista la aterizare, ca o posibilă cauză a unei slăbiri structurale.

Reparaţii defectuoase ale unor "lovituri la coadă" au cauzat cel puţin două catastrofe în trecut. Însă avionul a trecut de verificările în domeniul siguranţei, iar operatorul său, Kogalimavia, proprietarul mărcii Metrojet, a declarat că avariile provocate în incidentul din 2001 au fost reparate integral şi nu ar fi putut să constituie un factor în drama din Sinai.

Şeful unităţii sanitare de pe aeroportul din Sharm el-Sheikh Medhat Qandil a anunţat că rămăşiţele ultimelor 28 de victime ale catastrofei au fost trimise la Moscova marţi, cu un avion militar, împreună cu bagajele pasagerilor şi lucrurile personale ale membrilor echipajului găsite la locul prăbuşirii.

Corpurile tuturor celorlalţi 196 de pasageri şi membri ai echipajului au sosit deja în Rusia, însă ultimele 28 au întârziat pentru că nu erau întregi şi a fost necesar ca echipe de căutare să adune rămăşiţe şi să efectueze teste ADN, a declarat Qandil.

În lume

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite