Zborul MH370: Au apărut rezultate anchetei care arată o incompetenţă crasă. Verdict devastator pentru familiile pasagerilor: „Plecaţi acasă“
0La 54 de zile după ce avionul companiei Malaysian Airlines a dispărut, Ministerul Transporturilor a cedat sub presiunile publicului şi a prezentat concluziile investigaţiilor începute la 8 martie.
Malaezienii ţin să se facă de râs până la capăt în cazul zborului MH370. După ce au lansat tot felul de informaţii eronate şi contradictorii în primele săptămâni de după disparţia Boeingului 777, acum Ministerul Transporturilor a dat publicităţii unui raport în care sunt prezentate primele concluzii ale anchetei.
Potrivit CNN, astfel de rapoarte conţin, de obicei, peste 100 de pagini şi sunt extrem de detaliate. Raportul malaezienilor are cinci pagini! Ştiind că riscă să fie desfiinţaţi de jurnalişti, după publicarea unui astfel de document, oficialii malaezieni n-au mai susţinut nicio conferinţă de presă şi le-au trimis jurnaliştilor raportul prin e-mail!
Filmul incompetenţei: 17 minute ca să-şi dea seama că avionul nu apare pe radar
Chiar şi după parcurgerea celor cinci pagini de raport, putem înţelege, cât de cât, dimensiunea incompetenţei, care a dat naştere la cel mai mare mister aviatic din ultimii 50 de ani.
La ora 01.19, ora Malaeziei, a existat ultima comunicare verbală între zborul MH370 şi turnul de control din Kuala Lumpur.
„Malaysian trei şapte zero, contactaţi Ho Chi Minh City. Noapte bună“, a fost indicaţia celor de la Kuala Lumpur, înainte ca Boeingul să iasă din spaţiul aerian malaezian şi să ajungă în cel din Vitenam.
„Noapte bună, Malaysian trei şapte zero“, a fost mesajul primit înapoi din cabina piloţilor, unul standard, semn că indicaţia turnului de control a fost recepţionată.
Zbortul MH370 n-a pătruns însă niciodată în spaţiul aerian din Vietnam şi nici n-a luat legătura cu Ho Chi Minh City. În schimb, avionul şi-a închis sistemele de comunicare, a virat spre stânga, a părăsit traseul stabilit, a urcat şi a coborât de mai multe ori, iar toate aceste manevre au trecut neobservate!
Din raportul publicat de malaezieni reiese că au trecut 17 minute, înainte ca cei aflaţi în turnurile de control din Kuala Lumpur şi Ho Chi Minh City şi-au dat seama că Boeingul 777 nu mai apare pe niciun radar.
Într-un final, la ora 01.38, Ho Chi Minh City a luat legătura cu Kuala Lumpur, informându-i pe cei de acolo că zborul MH370 n-a dat niciun semn. Şirul incompetenţei nu s-a terminat însă aici, ci a continuat. Pentru încă patru ore!
Malaezienii au insistat că totul e OK
La ora 02.03, malaezienii le-au transmis vietnamezilor că au primit semnale, care indică faptul că zborul MH370 se află în spaţiul aerian din Cambodia şi că totul e în regulă.
După o oră, vietnamezii au avut o revelaţie: zborul MH370, care a decolat de la Kuala Lumpur cu destinaţia Beijing, n-avea ce căuta în spaţiul aerian din Cambodia, pentru simplu motiv că traseul stabilit înainte de decolare era altul.
Informaţia le-a fost comunicată malaezienior, care, la rândul lor, au aflat că nici cambodienii nu pot lua legătura cu Boeingul 777. În felul acesta, a mai trecut o oră! Deja era ora 03.30.
Totuşi, nimeni n-a făcut nimic. De fapt, s-au mai pierdut două ore în discuţii interminabile între Kuala Lumpur, Ho Chi Minh City şi Cambodia, pentru ca, într-un final, la ora 05.20 avionul să fie declarat pierdut.
Pe scurt: operaţiunile de căutare au fost declanşate la patru ore după ultimul mesaj verbal primit din cabina piloţilor. Bineînţeles, era deja prea târziu.
Potrivit concluziilor din raport, zborul MH370 a zburat timp de şapte ore şi jumătate, după care, probabil, a plonjat în Oceanul Indian, întrucât a rămas fără combustibil.
Scene dramatice la Beijing
În ziua în care au publicat raportul lor preliminar în ceea ce priveşte dispariţia avionului, malaezienii au şi anunţat că vor închide centrele de asistenţă, la Beijing şi la Kuala Lumpur, pentru familiile pasagerilor aflaţi la bordul avionului.
Cel mai important centru de asistenţă se afla la Beijing, la hotelul Lido, în condiţiile în care peste 100 dintre pasagerii zborului MH370 erau chinezi. „Decât să stea la hotel, familiile pasagerilor sunt sfătuiţi să meargă acasă şi să urmărească de acolo operaţiunile de căutare, în timp ce se află în grija celor dragi“, a fost comunicatul care a născut reacţii furioase din partea familiilor pasagerilor.
CITEŞTE ŞI:
La 34 de zile după ce Boeingul 777 al companiei Malaysian Airlines a dispărut, anchetatorii au descoperit o serie de noi amănunte.
Noi semnale acustice detectate în Oceanul Indian, în timpul căutării zborului MH370
O navă australiană care participă la căutarea în Oceanul Indian a epavei zborului MH370 a detectat două noi semnale care ar putea proveni de la cutii negre de avion, a anunţat miercuri conducătorul operaţiunilor, relatează AFP.
Primul episod din trilogia „Destinaţia finală“ a fost un film în care un grup de tineri s-a dat jos, pe ultima sută de metri, dintr-un avion care, ulterior, a explodat în aer. Povestea din film a devenit acum realitate.
269 de morţi aflaţi la bordul aeronavei, familii devastate de tragedie şi o operaţiune de căutare a avionului în Oceanul Indian, care a „înghiţit“ până acum milioane de dolari. Există însă şi o organizaţie care a profitat de cel mai mare mister aviatic din lume.
În jurul zborului MH370, dispărut de pe radare cu două săptămâni în urmă, s-au ţesut zeci de ipoteze neconfirmate încă. Despre posibilele cauze ale prăbuşirii în ocean ale Boeing-ului 777 şi despre inflaţia de „certitudini“ lansate în spaţiul public de la dispariţia Avionului au discutat, la Adevărul Live, pilotul Vladimir Stoicescu şi jurnalistul Liviu Iolu.
Ultimele şanse pentru găsirea avionului dispărut: cutia neagră va mai emite semnale doar cinci zile
Cutia neagră a avionului Boeing 777 care efectua zborul MH 370, dispărut fără urmă de trei săptămâni, mai are baterie pentru ate cinci zile. Apoi, ea nu va mai emite semnale.
Boeingul companiei Malaysian Airlines nu e primul care a dispărut fără urme şi fără explicaţii. Mult mai dureros este însă un caz perfect explicabil, care a fost ignorat de Occident, deşi s-a soldat cu 290 de morţi.