UPC: Românii îşi doresc 56 de televiziuni, primesc 72, dar se uită la aproape zece
0Piaţa de televiziune din România este matură, românii dorindu-şi să aibă acces la un număr cât mai mare de televiziuni, însă se uită doar la aproape zece canale, potrivit unor statistici prezentate de Bogdan Bucurei, Marketing Director al UPC România, marţi, la International Digital Forum.
„Piaţa de televiziune din România este matură. Românii nu au aşteptat data de 17 iunie să migreze la digital“, a declarat Bogdan Bucurei, referindu-se la data tranziţiei de la televiziunea analogică terestră la televiziunea digitală, în România.
„Avem 92% penetrare de servicii digitale în România şi statul a avut un mare rol aici, în cei nouă ani şi jumătate în care a permis mediului concurenţial să se dezvolte, mediului privat, care a ajuns la această penetrare de servicii digitale. Serviciile de comunicaţii prin cablu au ajuns deja la o supremaţie din perspectivă de inovaţie“, a spus Bogdan Bucurei, amintind că, în 2008, UPC România a introdus serviciile de televiziune digitală şi serviciile de înregistrare, în 2009 - televiziunea HD, în 2011 - 3D, iar în 2014 - o platformă TV online, Horizon Go. „Anul trecut am făcut un test reuşit de transmitere Ultra HD“, a mai spus acesta.
Românii preferă conţinutul HD
El a vorbit şi despre preferinţele românilor pentru conţinutul High Definition (HD). A fost înregistrată „o creştere de cinci puncte procentuale în 2013-2015 şi penetrarea televizoarelor (HD) a crescut de la 31 la 41% în urban. Încă mai este loc pentru televizoarele HD, cu siguranţă“, a explicat Bogdan Bucurei.
El a prezentat şi statistici legate de programele TV. „Clienţii spun că şi-ar dori 56 (de televiziuni- n.red), primesc 72, dar se uită la aproape zece. Realitatea este că achiziţia de conţinut TV se face pe criteriul disponibilităţii. Clienţii vor să aibă mai multe ocazii, oportunităţi, în funcţie de ce-şi doresc ei“, a mai spus Bucurei.
Făcând referire la o serie de informaţii furnizate de GfK, Bogdan Bucurei a precizat că standardul DVB-T2 a fost adoptat de producătorii de televizoare. „39% din vânzările de televizoare au această funcţie, DVB-T2, producătorii de televizoare urmăresc trendurile şi integrează aceste tehnologii“, a spus Bucurei, precizând că şi în cazul tehnologiei Ultra HD s-au dublat vânzările. „A ajuns la 3,1% din volume. Şi în continuare Full HD este cel care creşte cel mai mult, a ajuns la aproape 50%“, a mai spus Bogdan Bucurei, Marketing Director al UPC România.
Despre standardele tehnologice superioare şi despre facilităţile oferite de sateliţi a vorbit, marţi, la International Digital Forum, şi Mihai Ursoi, Country Manager al SES Astra România, Bulgaria şi Republica Moldova, parte a SES, una dintre cele mai mari companii de sateliţi din lume.
„Satelitul poate ajuta, în primul rând, la acoperirea «zonelor albe» din România (neacoperite în prezent cu servicii de telecomunicaţii, n.r.) şi, în al doilea rând, oferă posibilitatea de a da semnal transmiţătorilor tereştri“, a spus Mihai Ursoi.
Jumătate din populaţia României nu este utilizatoare de internet
El a făcut referire la o afirmaţie făcută în acelaşi eveniment de Ministrul pentru Societatea Informaţională, Sorin Grindeanu, care a spus că jumătate din populaţia României nu este utilizatoare de internet, motivele pentru acest lucru fiind diverse, între ele numărându-se „zonele albe".
„Ceea ce se întâmplă în vestul Europei şi în America este foarte interesant pentru noi“, a spus Mihai Ursoi, precizând că industria de satelit este gata chiar şi pentru implementarea tehnologiei superioare Ultra HD.
„Până în 2025 vor fi peste o mie de canale în Ultra HD la nivel mondial“, a spus Mihai Ursoi, precizând că dezvoltarea Ultra HD este impulsionată de evenimentele sportive.
De altfel, în prezent, prin intermediul sateliţilor SES sunt difuzate mai multe televiziuni Ultra HD, între care şi Fashion One 4K, la nivel internaţional.
International Digital Forum 2015 a fost organizat, marţi, la Bucureşti, de Asociaţia pentru Comunicaţii Digitale (ACD). La eveniment au participat reprezentanţi ai industriei de telecomunicaţii din România şi din străinătate, dar şi membri ai autorităţilor române care reglementează acest domeniu.