Un format TV creat în România a fost cumpărat de BBC şi va fi difuzat în Marea Britanie: „Să faci televiziune înseamnă să şi creezi lucruri de la zero“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Formatul „M-a făcut mama artist/ Mom Made Me a Star“, creat de compania Media Factory din România, a fost achiziţionat de British Broadcasting Corporation (BBC) şi va fi difuzat în Marea Britanie la CBBC, o televiziune pentru copii deţinută de corporaţia publică britanică.

Astfel, producătorul TV independent şi distribuitorul DCD Media a anunţat că una dintre subsidiarele sale, Rize Television, a încheiat o înţelegere majoră cu televiziunea CBBC, care va difuza un concurs muzical intitulat „Got What It Takes?“, ce are la bază formatul românesc „Mom Made Me A Star“, potrivit unui comunicat de presă citat de presa internaţională.

Primul format de televiziune românesc vândut în Marea Britanie

„Mom Made Me A Star“ este un format care a fost creat de compania Media Factory (înfiinţată de Marius Toader şi Monica Şenchiu) şi a fost difuzat sub denumirea „M-a făcut mama artist“, în 2012, la Prima TV. Formatul este distribuit în prezent la nivel internaţional de compania americană Small World IFT, condusă de Tim Crescenti, unul dintre cei mai influenţi distribuitori de formate de televiziune din SUA.

În Marea Britanie, „Mom Made Me A Star“ va fi difuzat de televiziunea CBBC sub denumirea „Got What It Takes?“ şi va include pentru început un prim sezon de zece episoade, a câte 30 de minute fiecare.

„M-a făcut mama artist“ a devenit astfel primul format de televiziune românesc care a fost vândut în Marea Britanie.

Contactat de Mediafax, Marius Toader, director de creaţie la Media Factory, a spus că, la începutul carierei sale, nu s-a gândit că va ajunge să vândă un format grupului BBC, care este în prezent unul dintre cei mai renumiţi producători de programe TV din lume.

„Când am început noi, ne-am gândit să creăm emisiuni care să ne facă plăcere în primul rând să le producem noi şi care să placă publicului din România. Asta a fost intenţia iniţială. Sigur că visam să ajungem odată să producem şi pentru afară sau să exportăm formate, dar nu ne-am gândit că o să cumpere BBC-ul vreodată“, a declarat Marius Toader.

În plus, el a spus că este foarte dificil, în general pentru oricine, să vândă un format TV pe piaţa audiovizualului din Marea Britanie.

„Este ca şi cum ai vinde castraveţi bulgarului, cam asta este comparaţia. Şi când am fost acolo pentru consultanţă (n.r. - la BBC), producătorii spuneau că, de obicei, sunt obişnuiţi să dea consultanţă, nu să primească. Adică, în general, în Marea Britanie, este foarte greu să vinzi de oriunde ai fi, pentru că este una dintre cele mai active ţări pe piaţa de creaţie, cu atât mai mult cu cât «Mom Made Me a Star» este unul dintre puţinele, dacă nu chiar singurul format din Europa de est, nu numai din România, cumpărat în Marea Britanie“, a explicat Marius Toader.

„Să faci televiziune înseamnă să şi creezi lucruri de la zero, nu numai să adaptezi formate internaţionale“

Marius Toader a mai spus că vede vânzarea formatului „Mom Made Me a Star“ în Marea Britanie ca pe o şansă pentru televiziunile din România.

„O vedem ca pe o şansă pentru televiziuni să investească în conţinut original, nu numai să cumpere formate de afară. Să faci televiziune înseamnă să şi creezi lucruri de la zero, nu numai să adaptezi formate internaţionale şi ăsta cred că ar trebui să fie semnalul atât pentru casele de producţie, cât şi pentru televiziuni. Mai ales pentru televiziuni. Noi asta ne-am bucura dacă s-ar înţelege", a subliniat Marius Toader.

El a precizat că nu poate să facă publice datele financiare ale acestei tranzacţii, din cauza clauzelor de confidenţialitate pe care Media Factory le are cu distribuitorul formatului.

Însă, potrivit lui Marius Toader, înţelegerea încheiată cu BBC pentru difuzarea formatului la televiziunea CBBC vizează, pe lângă achiziţionarea drepturilor de difuzare a formatului, o plată pentru fiecare episod transmis. „Cumpără formatul şi plătesc la fiecare episod difuzat. Ei speră să facă cel puţin trei-patru sezoane“, a mai spus Toader.

„M-a făcut mama artist“ şi în SUA, Canada, Rusia şi Ucraina

Pe de altă parte, formatul „Mom Made Me A Star“ a fost cumpărat şi de Scooter Braun, impresarul cântăreţului Justin Bieber, şi va fi adaptat şi difuzat în America de Nord şi Canada.

„Mai este opţionat acum - adică este achiziţionat şi încearcă să intre în producţie, dacă se ajunge la o înţelegere cu televiziunile de acolo, în SUA şi Canada, de Scooter Braun, şi mai este opţionat pentru Rusia şi Ucraina“, a spus Marius Toader.

Luci Burnley, Senior Vice President Formats la Small World IFT, compania care se ocupă de distribuţia internaţională a formatului, a declarat că „Înţelegerea făcută cu CBBC marchează o premieră. Este pentru prima dată când un format românesc a fost vândut în Marea Britanie. România este o ţară efervescentă din punct de vedere al creativităţii. Şi alte formate au cunoscut succes la nivel internaţional. Spre exemplu, formatul «Miss fata de la ţară» (difuzat tot de Prima TV) a fost vândut în China, Thailanda şi Ucraina“.

Formatul a rulat, în România, la Prima TV

„Mom Made Me A Star“ este un show de talente în care mamele au un rol foarte important în cariera artistică a copiilor lor. La acest concurs muzical participă 11 tineri, care sunt „judecaţi“ de mamele lor. În România, show-ul „M-a făcut mama artist“ a fost prezentat de Andreea Raicu, alături de coprezentatorul Dan Finţescu, şi a avut premiera la Prima TV în martie 2012. Prestaţiile lor erau apreciate de un juriu din care făceau parte Corina Bud, Elena Gheorghe, Dan Teodorescu si Connect-R.

Prima TV a investit întotdeauna în conţinut local şi a crezut în proiectele propuse de producătorii români. „«M-a făcut mama artist» este cel de-al doilea format românesc difuzat de Prima TV, după «Miss fata de la ţară», care a fost distribuit cu succes la nivel internaţional. Inovaţia este sufletul companiei noastre şi ne dorim ca şi de acum înainte să realizăm, alături de companiile de producţie româneşti, formate care să cucerească telespectatorii din ţările cu o vastă tradiţie pe piaţa media“, a declarat directorul de programe al Prima TV, Răzvan Borş.

Fondată în 2002, Media Factory este una dintre primele casele de producţie independente din România.

În prezent, mai multe formate ale Media Factory sunt distribuite la nivel internaţional, unul dintre acestea fiind şi „Miss fata de la ţară/ Miss Country Girl“, care a fost achiziţionat în aproximativ 20 de ţări, cel mai recent în Vietnam, şi urmează să intre în producţie în următoarea perioadă în China, după cum a mai spus Marius Toader.

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite