Telekom, scrisoare deschisă în care critică dur gestul făcut de Pro TV: „O manevră incalificabilă de influenţare a negocierilor“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Telekom a transmis o scrisoare deschisă în care acuză postul Pro TV că a denigrat şi a calomniat compania printr-o tactică brutală, referindu-se la faptul că postul a rulat agresiv un anunţ potrivit căruia ar putea ieşi din reţelele Telekom şi NextGen începând cu data de 1 martie.

Într-o scrisoare deschisă adresată Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), telespectatorilor, Romanian Advertising Council şi International Advertising Association Romania, Telekom condamnă gestul făcut de Pro TV de a anunţa prin toate mijloacele posibile că ar putea ieşi din reţeaua de cablu

Compania acuză postul că a depăşit cadrul firesc şi etic al unei negocieri aflate în plină desfăşurare, generând un impact negativ uriaş asupra unuia dintre principalii operatori telecom din România. 

„Mai mult, Pro TV a folosit o tactică brutală de denigrare şi calomniere a grupului Telekom România, rulând în emisiunea «Românii au talent» - pe care Telekom a sponsorizat-o nouă ani la rând, din 2011 - mesajul referitor la ieşirea din grilele Telekom şi NextGen, minute în şir, pentru a se asigura că a produs un efect cu adevărat copleşitor. Această tactică - a rulării de mesaje pe aşa numitul «crawl», folosită de canalele de ştiri pentru anunţuri importante sau de criză - a fost de natură să ne şocheze atât pe noi, cât şi opinia publică, punând într-o situaţie deosebit de delicată grupul Telekom România, care s-a văzut nevoit să riposteze, în mod civilizat şi moderat, cu o informare asupra situaţiei“, se arată în scrisoarea companiei. 

Reprezentanţii Telekom susţin că Pro TV a recurs la „o manevră incalificabilă de influenţare a negocierilor“ cu „un anunţ lipsit de etică“ şi a prezentat scuze telespectatorilor. 

„Ne exprimăm dezamăgirea că un post de televiziune precum Pro TV, cotat drept etalon al jurnalismului obiectiv şi echidistant, a putut recurge la o manevră incalificabilă de influenţare a negocierii comerciale dintre părţi, apelând la constrângerea noastră prin mijloace de intimidare menite a ne determina să acceptăm condiţiile comerciale în discuţie. În numele Pro TV, ne cerem scuze telespectatorilor Pro TV că au fost speriaţi vineri seară, când românii se relaxează în familie şi lasă deoparte grijile de peste săptămână, de un anunţ lipsit de etică. În calitate de grup de comunicaţii, vă asigurăm că Telekom România va face tot ceea ce este omeneşte şi moral posibil pentru ca ceea ce aţi citit vineri seară la Pro TV să nu se întâmple“, conchide Telekom.

Amintim că pe 22 februarie, Pro TV a anunţat într-o manieră agresivă o posibilă ieşire din reţelele Telekom şi NextGen începând cu data de 1 martie, după ce contractele vor expira. Anunţul a fost făcut printr-un text pe prima pagină a site-ului Ştirile Pro TV, distribuită masiv pe toate conturile de Facebook ale trustului, inclusiv de vedete, dar şi prin bannere afişate pe toate site-urile pe care Pro le deţine. 

Mai mult, reprezentanţii postului au subliniat că „în pofida ofertelor, Telekom şi NextGen nu au agreat un nou contract“, dar şi că „se depun toate eforturile astfel încât abonaţii acestora să poată urmări în continuare canalele Pro TV“.

Pe de altă parte, într-o primă reacţie pentru Paginademedia.ro, reprezentanţii Telekom s-au declarat surprinşi de gestul televiziunii şi au precizat că aceasta vizează o creştere semnificativă a preţului.

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite