Românii au stat cu ochii pe televizoare în ziua alegerilor prezidenţiale: care au fost cele mai urmărite posturi
0Televiziunile au avut cifre peste medie în ziua primului tur al alegerilor prezidenţiale, iar România TV a fost cel mai urmărit post de ştiri şi al doilea în clasamentul general, după Pro TV.
Românii au fost cu ochii pe televizoare în ziua scrutinului electoral care l-a scos învingător pe Klaus Iohannis. Potrivit cifrelor publicate de Paginademedia.ro, Pro TV a fost lider detaşat pe toate targeturile, la nivel naţional depăşind 800.000 de telespectatori.
În ceea ce priveşte posturile de ştiri, România TV a fost pe primul loc toată ziua, cu o medie de 630.000 de telespectatori în fiecare minut. Antena 3 a fost a doua cea mai urmărită televiziune de ştiri şi pe poziţia a treia în topul general, cu o medie de 560.000 de privitori.
Cu 197.000 de privitori, Digi24 a fost a treia cea mai urmărită staţie de ştiri şi a şasea în clasamentul general.
Podiumul a rămas neschimbat la nivel urban: Pro TV – 377.000 de telespectatori, România TV – 350.000 de telespectatori şi Antena 3 – 335.000 de telespectatori. Digi24 a fost tot pe locul trei în topul posturilor de ştiri, cu puţin peste 150.000 de orăşeni.
În schimb, la nivel comercial – publicul tânăr, cu vârste între 18 şi 49 de ani – clasamentul s-a răsturnat în rândul televiziunilor de ştiri, Antena 3 fiind preferata, cu 72.000 de persoane. Şi Digi24 a stat mai bine, ocupând poziţia a doua, cu 66.000 de tineri, în timp ce România TV a fost pe locul trei, cu 62.000 de telespectatori.
La ora 21.00, când televiziunile au anunţat rezultatele primelor exit-poll-uri, cei mai mulţi români aveau televizoarele pe Pro TV, Antena 3 şi România TV.
Clasamentul la nivelul întregii ţări publicat tot de Paginademedia.ro:
Pro TV - 1.500.000
Antena 3 - 1.400.000
România TV - 1.300.000
Antena 1 - 727.000
Digi24 - 420.000
TVR 1 - 290.000
Realitatea Plus - 250.000
B1 TV - 215.000