Playboy şi-a şters paginile de Facebook, după scandalul Cambridge Analytica: „Nu vrem să fim complici“
0
Playboy a trimis un comunicat de presă prin care şi-a anunţat „retragerea“ de pe Facebook. Astfel, conturile de Facebook deţinute de companie, care erau urmărite de peste 25 de milioane de fani, au fost dezactivate.
Playboy devine astfel încă una dintre companiile care se alătură mişcării online #DeleteFacebook, în urma scandalului Cambridge Analytica, după ce Elon Musk a hotărât ca paginile de Facebook ale Tesla şi Space X să fie şterse, scrie The Verge.
„Veştile recente despre utilizarea datelor clienţilor Facebook de către Cambridge Analytica au întărit decizia noastră cu privire la suspendarea activităţii noastre pe această platformă. Există mai mult de 25 de milioane de fani care urmăresc paginile de Facebook ale Playboy şi nu vrem să fim complici la expunerea lor“, se arată în declaraţia făcută de companie.
Elon Musk a răspuns recunoscând că nu ştia de existenţa acestor pagini şi a promis că le va dezactiva. Mai mult, Musk a închis şi propria pagina de Facebook. Împreuna, paginile de Facebook ale Tesla şi SpaceX aveau peste 2,6 milioane de like-uri şi „urmăritori“ (followers).
De menţionat este faptul că atât Playboy, cât şi Space X şi Tesla sunt încă active pe Instagram, aplicaţie deţinută de Facebook, un fapt pe care mulţi dintre cei care aleg să se alăture mişcării #DeleteFacebook par să îl ignore.
Legat de conturile de Instagram ale companiilor sale şi pe care Tesla şi SpaceX o folosesc intens, Elon Musk a declarat că „sunt cam la limită“, având în vedere că influenţa Facebook se extinde şi asupra acestui serviciu de distribuire şi editare de fotografii online.
Cambridge Analytica, specializată în activităţi de analiză a datelor, este acuzată că a folosit o aplicaţie pentru teste psihologice în scopul de a aduna informaţii despre utilizatorii de Facebook, fără acordul lor, iar pe baza acestor date a pus la punct un program ce a permis crearea de reclame electorale personalizate menite să influenţeze votul alegătorilor americani la prezidenţialele din 2016, câştigate de republicanul Donald Trump.
Pagini şterse, reclame retrase şi scuze tardive
Întregul scandal iscat în jurul companiei Facebook a avut consecinţe dezastruoase pentru aceasta.
În acest timp, mulţi utilizatori de Facebook discută pe internet despre dezactivarea sau chiar ştergerea conturilor, chiar dacă Mark Zuckerberg declara recent că nu a observat că un număr „însemnat“ de persoane ar fi renunţat la folosirea reţelei.
Tot în urma scandalului, care a făcut ca Facebook să piardă peste 50 de miliarde de dolari de capitalizare bursieră, Commerzbank, a doua bancă din Germania ca mărime, şi-a suspendat reclamele de pe Facebook pe o perioadă nedeterminată.
Pus la zid, Mark Zuckerberg le-a cerut scuze utilizatorilor reţelei sociale, însă abia după cinci zile după ce „The Observer“ şi „New York Times“ au dezvăluit ce s-a întâmplat cu datele a milioane de utilizatori americani.
În urmă cu trei zile, compania Facebook şi-a rezervat o pagină întreagă de publicitate în presa britanică, pentru a prezenta din nou scuze şi „regrete“ din partea fondatorului său.