Pagina de Media: Câţi bani pot încasa televiziunile de la Guvern. Pro TV şi Antena, cele mai mari sume

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Marile posturi de televiziune şi grupurile din care fac parte, Pro TV şi Antenele, vor lua cei mai mulţi bani din schema de ajutor a Guvernului dată sub forma unei campanii de informare.

Marile posturi de televiziune vor lua cel mai mult din cei 40 de milioane de euro din schema de ajutor a Guvernului, dată sub forma unei campanii de informare.

Pe baza audienţei posturilor de televiziune şi a regulilor campaniei, Paginademedia.ro a estimat posibiliele încasări. 

Astfel, din cei zece milioane de euro pe lună, posturile TV cu distribuţie naţională vor putea lua, în total, cel mult 4,7 milioane de euro (campania durează patru luni).

În discuţiile dintre Guvern şi reprezentanţii presei, televiziunile au cerut, încă de la început, cei mai mulţi bani. Spre deosebire de site-uri (care au plafonat cota la cel mult 30.000 de euro), posturile de televiziune pot încasa oricât pot face, în limita regulilor, notează sursa citată. 

Cifrele sunt calculate pornind de la audienţele din luna aprilie. Date fiind diferenţele de consum TV, cifrele pot fi mai mari în luna mai şi iunie, dar mai scăzute vara, în iulie şi august.

Grupul Pro TV

Pro TV va beneficia de cea mai mare sumă în urma difuzării campaniei Guvernului, pentru că are audienţa cea mai mare.

După calculele Paginademedia.ro, postul Pro TV ar putea obţine din cele 36 de difuzări zilnice ale reclamelor ,în jur de 530.000-580.000 de euro. În total, în cele patru luni, suma ar fi de aproape două milioane de euro, posibil mai mică, date fiind lunile de vară, cu consumt TV ceva mai scăzut.

Regula stabilită de Guvern presupune două difuzări pe oră cel mult, între orele 6.00 şi 24.00.

Grupul Pro TV poate aplica şi pentru publisherii online cu două dintre site-uri: ŞtirileProTV.ro şi Sport.ro. Dat fiind traficul acestor site-uri, poate obţine pentru fiecare 30.000 de euro.

Grupul Intact

Cu două posturi mari de televiziune - Antena 1 şi Antena 3 şi cu site-urile aferente, grupul Intact va beneficia, de asemenea, de sume comparabile cu Pro TV.

Din estimările Paginademedia.ro, Antena 1 ar putea încasa între 420.000 şi 450.000 de euro lunar (calculat pe cifrele din aprilie). Postul de ştiri Antena 3, cu alte cifre de audienţă decât generalistul din grup, ar putea lua pentru campanie cel mult 130.000-170.000 de euro.

Grupul Intact operează şi site-urile încadrate „de ştiri“, ObservatorNews.ro şi Antena3.ro, care s-ar putea apropia de pragul maxim de 30.000 de euro.

Kanal D

Grupul deţinut de turcii de la Dogan are audienţe la nivel naţional care îl plasează în top 3.

Dacă ar avea ratinguri ca în aprilie, ar putea lua de la Guvern între 320.000 şi 350.000 de euro în fiecare din cele patru luni.

Prima TV

Postul Prima TV este în insolvenţă, dar poate aplica în campanie, cu planul de reorganizare aprobat. Ar putea încasa 50.000-70.000 de euro (are cifre de audienţă modeste).

România TV

Postul de ştiri România TV are o audienţă bună la nivelul întregii ţări (pentru că această cifră este luată în calcul).

Estimările Paginademedia.ro plasează România TV la 160.000-190.000 de euro încasări lunare din campania Guvernului.

Digi 24

Canalul de ştiri din portofoliul RCS ar primi, dacă ar da în fiecare zi spoturile, de două ori pe oră, cam 3.000 de euro pe zi. Pe lună ar fi între 80.000 şi 90.000 de euro.

Grupul ar putea aplica şi pentru site-ul Digisport.ro, care s-ar putea duce spre pragul maxim de 30.000 de euro.

B1 TV

B1 TV are o audienţă medie în luna aprilie pe baza căreia Paginademedia.ro estimează încasări între 40.000 şi 60.000 lunar.

Realitatea Plus

Acum un business nou, Realitatea Plus poate participa la programul Guvernului pentru sprijinul presei (vechea Realitatea TV nu s-ar fi înscris, pentru că nu avea aprobat planul de reorganizare).

Pe baza audienţelor obţinute, Realitatea Plus ar putea difuza spoturi ale campaniei de informare estimate de Paginademedia.ro la sume între 25.000 şi 40.000 de euro în fiecare lună.

40 de milioane de euro timp de patru luni

Campania va începe după starea de urgenţă, pe 15 mai. Asta deoarece, în starea de urgenţă, mesajele de interes public se dau gratuit.

Potrivit Ordonanţei de urgenţă, Guvernul va aloca 40 de milioane de euro pentru presă, în următoarele patru luni (200 de milioane de lei).

Adică 10 milioane de euro pe lună, sub forma unei campanii de informare publică privind măsurile de prevenire şi limitare a răspândirii coronavirusului, precum şi campanii de informare publică privind modul de reluare a activităţilor economice şi sociale după încetarea stării de urgenţă.

Peste jumătate din bani se vor duce către televiziuni, iar un sfert către site-uri.

55% pentru televiziuni (47% pentru cele naţionale şi 8% pentru cele locale)

23% pentru publicaţiile online

12% pentru posturile de radio (8% posturile naţionale şi 4% cele locale)

5% pentru presa scrisă (ziare, reviste)

4% pentru outdoor

1% pentru creaţia materialelor campaniei

Posturile de televiziune vor da cel mult două spoturi pe oră, în intervalul 6.00-24.00, la pretul de 450 de lei punctul de audienţă (un spot pe Pro TV sau Antena 1 va costa între 500 şi 1000 de euro, dacă luăm în calcul audienţele din aprilie).

Site-urile vor da reclamele la preţul de 1 euro mia de afişări, dar nu vor putea accesa mai mult de 150.000 de lei lunar (aprox. 30.000 de euro).

Presa tipărită va difuza reclamele după tiraj. Cel mai mult - în cazul în care vor aplica - vor primi titlurile cu peste 20.000 de exemplare tiraj (aproximativ 10.000 de euro lunar). 

Radiourile vor da reclamele cu cel puţin 50% discount faţă de preţul lor de rate-card.

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite