INTERVIU Stella Litou, director de programe Pro TV, despre secretele succesului şi public: „Românii sunt pasionali şi iubesc drama“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Stella Litou s-a alăturat echipei Pro în urmă cu trei ani FOTO Pro TV
Stella Litou s-a alăturat echipei Pro în urmă cu trei ani FOTO Pro TV

Stella Litou (42 de ani), originară din Grecia şi cu o experienţă de două decenii în televiziune, a explicat cum s-a adaptat publicului român şi a dezvăluit ce stă în spatele succesului pe care îl au producţiile Pro TV

„Adevărul“: Pentru început, să lămurim ce face mai precis un director de programe.

Stella Litou: Ca director de programe, sunt responsabilă cu strategia de programare pe termen lung şi dezvoltarea de programe pentru toate televiziunile din grupul Pro, precum şi cu stabilirea şi implementarea strategiei care să susţină viziunea şi obiectivele la nivel de grup. Conduc activităţile de planificare a programelor zilnice, coordonez tot ce ţine de comenzile programelor de ficţiune, reality şi divertisment, dar şi achiziţia conţinutului străin şi a formatelor TV.

Care a fost cea mai mare provocare pe care aţi întâlnit-o în cei trei ani de când v-aţi alăturat echipei Pro TV?

Televiziunea este ca un organism viu, în continuă schimbare, iar asta face ca orice ţine de munca în TV să fie o provocare de la bun început. Pentru a avea rezultate bune, oricine lucrează în televiziune trebuie să fie dedicat, pasionat. Încercăm să ne depăşim limitele în fiecare zi. Având în vedere că nicio zi nu seamănă cu alta aici, îmi este greu să mă gândesc la un exemplu concret. Ce pot spune clar este că la Pro TV fiecare zi reprezintă pentru mine şi pentru toţi colegii mei o oportunitate de a ne consolida poziţia de lider. Cel mai greu este să te autodepăşeşti, iar noi cu asta ne confruntăm zi de zi. Mă consider o persoană optimistă şi mă adaptez uşor oricărei situaţii, aşa că îmi plac provocările. Le analizez cu mintea deschisă şi mă bucur de sentimentul pe care îl am atunci când rezolvăm o problemă. Pro TV este pentru mine o poveste de care mă bucur în fiecare moment.

Dar cea mai mare reuşită?

Anul acesta, între Pro TV şi principalul competitor media din România este cea mai mare diferenţă din ultimii cinci ani, atât în prime time, cât şi pe parcursul întregii zile. Am avut o creştere susţinută în aceşti ani. Este un rezultat la care am ajuns cu ajutorul întregii echipe. Ei pun suflet şi pasiune în tot ceea ce fac. Sunt mândră să lucrez cu ei. Am lucrat în televiziune în mai multe ţări si pot spune cu sinceritate că în România se lucrează extrem de bine. Am oameni pasionati şi entuziaşti în echipă, ceea ce e de nepreţuit pentru orice manager. Este o onoare să lucrez cu aşa colegi.

Cum a reuşit Pro TV să rămână lider de audienţă

În 2017, Pro TV a rămas lider de audienţă. Cum aţi reuşit să vă consolidaţi statutul?

Nu numai că Pro TV a rămas lider de piaţă, dar performanţa noastră a atins cote noi tocmai pentru că ne concentrăm pe calitate. Avem programe foarte bune pentru un public larg, care sunt „best in class“ la nivel de producţie. Ţinem la brandurile noastre şi le îmbunătăţim constant, fără a face compromisuri. Pe lângă producţiile cu care publicul nostru este deja obişnuit, investim constant pentru a dezvolta noi show-uri, ţinând cont de ceea ce-şi doreşte audienţa noastră. Un pilon esenţial al succesului nostru îl reprezintă leadership-ul pe durata întregii zile şi în acces prime time. Aceste programe din timpul zilei generează loialitate şi conduc natural audienţa către programele din prime time.

Cum aţi descrie brandul PRO şi care credeţi că sunt principalele atuuri?

Pro TV este mult mai mult decât un brand premium. Pro TV face parte din ADN-ul românilor, este înrădăcinat în mintea lor într-un mod special. Nu am mai văzut aşa ceva până acum. Pro TV promovează valorile României şi mă simt privilegiată să pot contribui în această nebunie frumoasă. Pro TV vorbeşte despre inovaţie, parteneriat, optimism, onestitate, responsabilitate, spirit antreprenorial, toate exprimate prin intermediul unui conţinut extins, inspiraţional.

Pro TV face parte din ADN-ul românilor, este înrădăcinat în mintea lor într-un mod special. Nu am mai văzut aşa ceva până acum   Stella Litou, director de programe Pro TV

Cât de importante sunt vedetele pentru Pro TV?

Colegii din faţa camerelor reprezintă o personificare a valorilor brandului Pro TV, iar rolul lor este unul incredibil de important. Televiziunea în adevăratul sens al cuvântului trebuie să emoţioneze, iar aceste emoţii sunt aduse publicului prin intermediul talentatelor noastre vedete: prezentatori, actori, juraţi şi antrenori. Toţi au un rol esenţial.

Care sunt principalele calităţi pe care o vedetă trebuie să le aibă pentru a-i fi încredinţat un proiect la Pro TV?

În primul rând, trebuie să împărtăşească la nivel personal valorile pe care le promovăm noi. Orice persoană care ajunge în faţa camerei la Pro TV trebuie să fie autentică, empatică, să inspire oamenii şi să fie sinceră cu ea insăşi. Iar umorul e un plus!

Ultimele ediţii „Fort Boyard“, difuzate de Sărbători

De ce aspecte ţineţi cont când alegeţi un nou format?

Emisiuni precum „Românii au talent“, „Visuri la cheie“, „Ce spun românii“ şi „Vocea României“ au un istoric incredibil şi reprezintă piloni de bază în programul nostru. Rezultatele înregistrate la nivel internaţional sunt importante, dar trebuie să menţionez că, atunci când ne gândim să achiziţionăm un nou format de divertisment sau ficţiune, luăm în calcul potenţialul şi adaptabilitatea la cultura locală.

„Gospodar fără pereche“ este clar hit-ul grilei de toamnă. De ce credeţi că s-a bucurat de un asemenea succes?

„Gospodar fără pereche“ a ajuns la inimile românilor pentru că este un show despre oameni adevăraţi, iubitori, pe care îţi doreşti, ca telespectator, să îi vezi fericiţi. E un show despre dragoste, dar fără să fie siropos. Prezintă lupta reală a unor oameni care îşi caută dragostea, scoate în centrul atenţiei persoanele care în mod normal ar trece neobservate şi celebrează lucrurile simple din viaţă. E o poveste care ne duce înapoi la lucrurile de bază.

Pe de altă parte, „Fort Boyard“ nu a avut audienţe fenomenale. Ce s-a întâmplat?

„Fort Boyard“ a avut un public stabil pe durata întregii difuzări. Show-ul a înregistrat performanţe care s-au încadrat în media noastră, având în vedere faptul că intervalul orar pe care a fost difuzat este unul foarte competitiv. Plănuim să difuzăm două ediţii speciale în sezonul sărbătorilor de Crăciun, tocmai pentru a le aduce telespectatorilor un program pe care preferă să-l urmărească alături de familie.

Cât de greu este pentru întreaga echipă când un show nou nu se ridică la nivelul aşteptărilor în termeni de audienţă?

Unul dintre cele mai importante aspecte pe care le am în vedere atunci când mă gândesc la acest domeniu este că televiziunea poate fi, câteodată, un pariu. Orice progres este imposibil dacă nu conştientizăm asta. Cred ca acest „pariu“ este atât o oportunitate, cât şi o binecuvântare. Dacă ar exista un glob de sticlă care să prezică succesul unui format, atunci ar exista un singur post de televiziune şi ar trebui să ne căutăm alte locuri de muncă. Ne străduim în fiecare zi să producem cele mai bune show-uri în cel mai bun mod posibil şi să le oferim românilor ceea ce aşteaptă de la noi. 

În orice alt domeniu, aceasta ar putea fi o reţetă pentru succes, însă în televiziune mai e nevoie de ceva: un strop de magie. Atunci când totul funcţionează ca într-un mecanism exact şi publicul urmăreşte programul oferit de noi, suntem entuziasmaţi. Atunci când un show nu înregistrează performanţele pe care ni le dorim, lucrăm cu pasiune pentru a face schimbări pe placul publicului. În Pro TV suntem o mare echipă şi lucrăm cu aceeaşi îndârjire şi atunci când celebrăm, şi atunci când trebuie să trecem peste o provocare.

Telespectatorii români sunt foarte critici

Cum vedeţi publicul român? 

Televiziunea este o sursă de informare şi divertisment care îşi are locul bine stabilit în rutina zilnică a românilor. Am remarcat faptul că românii sunt un public onest, au opinii puternice şi sunt foarte critici. Au variante din care să aleagă, aşa că este firesc ca aşteptările lor să fie mari. Este datoria noastră să le oferim cele mai bune produse, astfel încât să preîntâmpinăm dezvoltarea continuă a trendului de segmentare.

Cât de greu a fost să vă adaptaţi la cerinţele publicului român?

Mă simt foarte bine în România! Colegii mei m-au ajutat foarte mult şi au făcut ca aceasă tranziţie să fie cât de uşoară pentru mine. Televiziunea este un sport de echipă şi mă simt privilegiată să lucrez cu profesionişti de top în acest domeniu, care m-au primit şi m-au ajutat să înţeleg publicul de aici. Cea mai importantă decizie pe care am luat-o atunci când am ajuns în România a fost să-mi păstrez mintea deschisă şi să ascult ce îmi spun cei din jur. Acesta este încă unul dintre principiile pe care mă bazez în tot ceea ce fac. Românii şi grecii au multe în comun. Sunt două naţiuni pasionale, care iubesc drama, se implică, râd, plâng, nu ezită niciodată să îşi manifeste sentimentele. În acest sens, a fost mai uşor să mă adaptez decât am anticipat. 

Ce vom vedea pe Pro TV în 2018? 

Pentru 2018, avem o grilă de programe care combină producţiile deja consacrate - „Românii au talent“, „Las Fierbinţi“, „Ferma vedetelor“ - şi producţii noi, precum „Mă însoară mama“. E un format nou pentru noi, care promite deja să devină unul dintre show-urile preferate ale românilor. Va fi un an care ne entuziasmează, pentru că pregătim noi producţii de ficţiune, divertisment şi formate de tip reality atât pentru Pro TV, cât şi pentru canalele noastre secundare.

Cum e 1 Decembrie în Pro TV

Pentru că tocmai a trecut 1 Decembrie, aş vrea să ştiu ce înseamnă această zi pentru dvs. Sunteţi în România deja de câţiva ani, o simţiţi ca pe o sărbătoare?

Pentru mine şi familia mea, România e acasă, am născut şi creştem cel de-al doilea copil aici. Mă simt legată de valorile de aici! Am simţit pe propria piele importanţa acestei zile atât prin prisma prietenilor mei români, cât şi din pasiunea colegilor atunci când vine vorba de 1 Decembrie. Să nu uităm că 1 Decembrie reprezintă, de asemenea, ziua de lansare Pro TV, aşa că e cu atât un sentiment cu atât mai puternic pentru noi, cei care lucrăm aici.

Cât timp aţi investit în programele speciale de 1 Decembrie? Şi ce implică această pregătire?

La Pro TV, marcăm în fiecare an ziua de 1 Decembrie, avem un concept comun, un fir roşu care se regăseşte pe parcursul întregii zile, în orice producţie şi în campania de marketing. Anul acesta, „RomânEşti, oriunde ai fi!“ i-a îndemnat pe români să îşi amintească de lucrurile care-i fac mândri că s-au născut aici.

La nivel de planificare şi programare, discutăm grilele speciale cu multe luni în avans, mai ales atunci când este nevoie să adaptăm programele din prime time pentru a respecta atmosfera tipică unei anumite zile. De exemplu, anul acesta „Vocea României“ a avut o ediţie live specială, cu foarte multe melodii româneşti. Avem multe întâlniri în care încercăm să găsim idei proaspete alături de colegii din departamente şi producătorii executivi ai producţiilor. 

Cum este în culise? Care e atmosfera pregătirilor de 1 Decembrie?

Este o zi în care toată lumea este entuziasmată, agitată, este o dublă sărbătoare pentru toţi. Ne zâmbim şi ne facem urări şi ne felicităm colegii pentru reuşitele de pe parcursul anului. Tradiţia spune că, la finalul zilei, ne strângem cu toţii şi petrecem până dimineaţă, ne relaxăm pentru câteva ore, dansăm şi apoi, a doua zi, revenim la modul concentrare maximă, însă cu aceeaşi pasiune.

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite