Ada Roseti, director de programe Discovery Networks Europa de Sud-Est: „Pentru noi concurenţa o reprezintă canalele majore“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Specialista de la Discovery a vorbit la Adevărul Live despre programele dedicate românilor în următoarea perioadă - printre care primul serial de ficţiune de pe Discovery Channel, „Klondike“ -, a făcut un profil al telespectatorului local şi a analizat perspectivele de pe piaţa media din România.

Ada Roseti, Director de programe pe Europa de Sud-Est, Discovery Networks Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şi Africa (CEEMEA) - o divizie a Discovery Communications, compania numărul I în lume în domeniul programelor de non-ficţiune, - a discutat despre ofertele Discovery din această primăvară.

După ce a fost Director de Achiziţii, Vânzări, Subtitrare şi Programare la Televiziunea Română şi a lucrat la Naţional TV, Prima TV şi Pro FM, din ianuarie 2008, Ada Roseti s-a alăturat echipei Discovery Networks în poziţia de Channel Manager pentru România. Un an mai târziu, a fost numită Director de programe pe România, Ungaria, Cehia şi Slovacia, iar în ianuarie 2011, a devenit Director de programe pe Europa de Sud-Est, fiind responsabilă de conţinutul şi promovarea canalelor Discovery în nouă ţări, printre care România, Bulgaria, Serbia şi Slovenia.

Cele mai importante declaraţii: 

„Lucrurile pleacă din America, dar e valabil şi pentru spectatorii din restul lumii. Fanii Discovery au un sentiment de proprietar faţă de canal. Felul în care percep brandul este generos, ei aşteaptă informaţii corecte. E un nivel de cerere din partea publicului la care nu facem niciodată rabat. Avem personaje şi poveşti extraordinare. Avem mai mulţi fani bărbaţi, se poate spune că e un brand pentru ei. «Klondike» este un serial inspirat din fapte reale (goana după aur din Yukon, în America anilor 1890 - n.r.), dar felul în care este realizat, cu o componentă de entertainment, este atât de credibil, încât te prinde şi vrei să-l urmăreşti“, spune Ada Roseti despre noua producţie, care va fi difuzată din 5 martie, pe Discovery Channel. 

„Şi componenta educaţională, dar şi cea narativă sunt foarte interesante. Distincţia între ficţiune şi non-ficţiune devine tot mai îngustă. După «Klondike» mai avem un serial despre goana după aur din California, pe bazunor însemnări, scrieri, jurnale din acea perioadă, dar lucrurile vor fi fluide“, mai spune specialista Discovery.

„Povestea din «Klondike» este interesantă, entertaining. Dacă povestea nu este de divertisment se pierde uşor, uşor. Dicovery e o companie cu o bază ştiinţifică foarte serioasă. Facem cercetări de piaţă des. Ştim destul de multe despre profilul spectatorului din România. Îi urmărim prin reacţii pe Facebook, prin focus-grupuri. Acum mai bine de şase ani, când am preluat Discovery, exista o ruptură între mai mulţi spectatori. Acum am adus mai mulţi telespectatori tineri. Divertismentul oferit de Discovery este perceput diferit în funcţie de regiune. Spre vestul Europei e mai mare interes pentru divertisment la modul pur, în zona de Est şi la noi în ţară se vrea informaţie“, mai spune Ada.

Discovery, post elitist sau popular?

„Imaginea Discovery este cea a unui frate mai mare, a unui Bear Grylls care te ia cu el într-o călătorie. La un moment dat Discovery era privit ca fiind elitist. Nu mai e cazul, informaţia este acolo, dar totul este îmbrăcat într-o poveste interesantă, acum, Discovery este mai general şi divers. Pentru noi concurenţa o reprezintă canalele majore. Nu vedem publicul nostru ca fiind într-o nişă. Avem fani peste tot, copii, adulţi, bătrâni“, completează Ada.

image

Ada Roseti, în studioul Adevărul Live FOTO Eduard Enea

„Publicul îl iubeşte pe Bear Brylls“

„Publicul îl iubeşte Bear Grylls. Motivul pentru care el a plecat pentru o vreme a fost formatul. Nu exista unul nou, se săturase să facă acelaşi lucru. Nu a existat o ruptură, cât a existat o perioadă de pauză şi de căutări. După ani de filmat, este greu să vii cu idei noi. Colegii mei care l-au cunoscut spun că e timid. Unul dintre locurile în care îşi petrece timpul liber este alături de familie“, povesteşte Ada.

„Pe lângă episodul cu Bear Grylls filmat în România, a fost un serial întreg pentru Animal Planet despre Sanctuarul urşilor de la Zărneşti. În viitor, cu siguranţă vor mai fi filmări. Unul dintre criteriile pe care producătorii Discovery îl au ar trebui să fie existenţa poveştilor relevante. Căutăm acele poveşti la care să se uite fanii din întreaga lume“, arată specialista Discovery.

Femeile din România sunt cele mai fericite din Europa

„Am făcut un studiu despre femeile din România prin care am descoperit că ele se declarau cele mai fericite din Europa. Nu ar trebui să fie un şoc, nu au o problemă de poziţionare socială. România e plină de femei în poziţii puternice. Bărbaţii nu au modele care să-i transforme în parteneri slabi care să facă faţă ascensiunii femeii în România, astfel e de înţeles. Ele îşi găsesc un echilibru între viaţa personală şi cea profesională. Sunt dornice să echilibreze aspectele vieţii. Ele preferă serialele de ficţiune cu o compoenentă emoţională puternică. TLC, postul dedicat femeilor, vrea să spună poveşti obişnuite despre oameni neobişnuiţi“, crede Ada Roseti.

Succesul programelor de magie

„Serialul despre magicianul «Dynamo» a avut un succes extraordinar, dar şi celelalte programe de mentalism. Bear Grylls aduce, de asemenea, audienţe enorme. «Vânătorii de mituri», în trecut, au fost în aceeaşi situaţie. Acum, nu ştiu de ce, nu mai au acelaşi succes. Emisiunile despre căutătorii moderni de aur iarăşi au succes“, spune Ada Roseti.

Vedeta Discovery în România

„În ceea ce priveşte programele TV, am o mare problemă cu subtitrările, le privesc ca specialistă, la restul mă uit ca un spectator“, mai spune directorul Discovery Networks, care are şi o surpriză pentru fanii români.

„Avem o altă premieră pe 2 martie, cu Joel Lambert, un fost militar Navy SEAL. Este paraşutat în diverse ţări, trebuie să ajungă într-un loc, cu puţine resurse, totul în timp ce este «vânat» de anumite forţe. O să-l aducem la Bucureşti săptămâna viitoare pe Joel Lambert“, încheia Ada Roseti.


Cele mai noi producţii Discovery Channel aduse în România:

„Manhunt“, din 2 martie
Joel Lambert - fost membru al trupelor SEAL, specializat în utilizarea de armament greu şi misiuni de supravieţuire, evadare, rezistenţă şi fugă, - este gazda celui mai nou program de supravieţuire de pe Discovery Channel, „Manhunt“, ce va avea premiera duminică, pe 2 martie, de la 22.00. După ce e adus într-o zonă necunoscută, cu doar câteva articole de bază pentru supravieţuire şi un bidon cu apă, John are la dispoziţie cel mult 48 de ore ca să ajungă într-un punct de ieşire prestabilit, fiind urmărit în fiecare săptămână de o altă unitate specială (trupele de recunoaştere Phantom ale Armatei SUA sau trupele de frontieră Straz Graniczna).

image

PRIMUL PROGRAM DE FICŢIUNE
Pe 5 martie, Discovery Channel lansează primul său serial de ficţiune, „Klondike“. Serialul urmăreşte viaţa a doi buni prieteni din copilărie, Bill (Richard Madden) şi Epstein (Augustus Prew), care la sfârşitul anilor 1890 pornesc spre noua capitală a “Goanei după aur”, în ţinutul Yukon. Această poveste despre lupta omului cu natura îi aduce pe eroi într-un ţinut plin de bogăţii, încă nedescoperite, dar răscolite de condiţii extrem de dure, fenomene meteo imprevizibile şi personaje periculoase, printre care afacerişti lacomi, curtezane seducătoare şi membri ai triburilor locale de amerindieni ce privesc neputincioşi cum oamenii şi pământurile lor sunt distruse de aceşti oportunişti cu spirit întreprinzător.

image

Serialul ce a înregistrat în Stale Unite audienţe ridicate încă de la primul episod difuzat pe 20 ianuarie (3,4 milioane de telespectatori) îi are în rolurile principale pe Richard Madden („Urzeala Tronurilor“), Tim Roth („Pulp Fiction“), Abbie Cornish („Bright Star“) şi Sam Shepard („August: Osage County, Out of the Furnace“) şi poartă semnătura producătorului executiv Ridley Scott. 

„Klondike“, intitulat după numele celebrului orăşel în care se desfăşoară acţiunea, este o ecranizare a romanului lui Charlotte Gray, „Căutătorii de aur: Cum e să dai lovitura în Klondike“.

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite