Ce audienţă avea „pastila“ „Omul care aduce cartea“
0
Analistul media Petre Barbu a întocmit profilul celor care următeau „Omul care aduce cartea“ şi a stabilit audienţa medie a emisiunii. Acesta a stabilit că „pastila“ lui Dan C. Mihăilescu este „programul cultural cu cea mai mare audienţă pe piaţa TV“.
Emisiunea „Omul care aduce cartea“, cu Dan C. Mihăilescu, era urmărită în medie de 400.000 de telespectatori pe minut, la nivelul întregii ţări, arată Petre Barbu într-o analiză pentru Forbes. Cifra reprezintă media emisiunilor cu Dan C. Mihăilescu difuzate de Pro TV în perioada 1 ianuarie - 4 decembrie 2015.
Acelaşi analist scrie că, în acelaşi interval, la oraşe, emisiunea avea o medie de 222.000 de telespectatori pe minute, adică rating de 2,2 puncte. În aceste condiţii, „«Omul care aduce cartea» este programul cultural cu cea mai mare audienţă pe piaţa TV. Pentru că este difuzat pe cea mai puternică staţie, în ciuda faptului că este programat în jurul orei 10:00“, notează Petre Barbu.
Totodată, acesta întocmeşte şi profilul celor care se uitau la „Omul care aduce cartea“. Astfel, 23,8% dintre telespectatorii din mediul urban au studii superioare, mai bine de jumătate din audienţa urbană a emisiunii este formată din telespectatori cu studii medii (53,5%), iar studiile primare deţin o pondere de 20,2% din audienţa urbană.
„Sunt cifre foarte bune pentru un program cultural. Multe emisiuni de actualitate, cu pretenţii în prime-time, de pe alte staţii, nu reuşesc să atingă 2,3% rating naţional. Această audienţă realizată de «pastila» lui Dan C. Mihăilescu este generată, în fapt, de puterea staţiei Pro TV. Pentru că emisiunea nici n-a adus telespectatori, dar nici n-a pierdut. Faţă de anul 2014, audienţa medie din acest an este mai mică în urban doar cu 11.000 de orăşeni“, scrie Petre Barbu în analiza sa.
Scriitorul, criticul şi istoricul literar Dan C. Mihăilescu a anunţat recent „decesul“ emisiunii „Omul care aduce cartea“, precizând că nu are niciun „motiv de ranchiună“ şi că i se pare justificată decizia conducerii Pro TV de a opri, după aproximativ 16 ani ani, difuzarea unei producţii care „nu aduce niciun beneficiu financiar postului“. „Mi se pare justificată decizia conducerii Pro TV de a curma existenţa unei emisiuni care nu aduce niciun beneficiu financiar postului, indiferent de prestigiul simbolic aferent. Este o lege aspră, infinit discutabilă, dar, prin aceasta, nu mai puţin acceptabilă“, scrie Dan C. Mihăilescu pe blogul personal.
Totodată, criticul afirmă că nu va discredita niciodată, sub nicio formă, conducerea Pro TV pentru încetarea colaborării: „Pro TV a iniţiat-o, Pro TV m-a extras din hibernarea scriitoricească, astfel încât Pro TV avea tot dreptul să pună capăt acestui lux cultural excesiv în peisajul mediatic al «vicleimului valah», ca să folosesc o formulă dragă «conului Costică Argetoianu».“
Dan C. Mihăilescu afirmă că nu a fost deloc „o surpriză, un şoc, o lovitură-n plex ori sub centură şi nici vinovăţia, greşeala sau răzbunarea cuiva“. Pe de altă parte, criticul le mulţumeşte pentru „ascensiunea uluitoare“ pe micul ecran lui Stelian Ţurlea, Nicolae Manolescu, Gabriel Liiceanu şi Adrian Sârbu, a cărui încredere a fost „fără fisură“.