Ministerul Educaţiei va autoriza provizoriu şcolile doctorale, pentru ca acestea să poată înmatricula studenţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Şcolile doctorale vor fi autorizate provizoriu în baza unui ordin de ministru
Şcolile doctorale vor fi autorizate provizoriu în baza unui ordin de ministru

Ministerul Educaţiei Naţionale va emite un ordin prin care şcolile doctorale să fie autorizate provizoriu pe baza unui set de standarde minimale necesare. Ordinul este necesar pentru că de la adoptarea Legii Educaţiei Naţionale, în 2011, şcolile doctorale nu au mai fost evaluate extern, deşi acest lucru trebuie realizat din cinci în cinci ani.

Pentru ca şcolile doctorale să nu îşi piardă acreditarea şi să poată înmatricula noi doctoranzi,  „Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice va emite un ordin prin care va oferi cadrul legal pentru ca înmatricularea de noi studenţi doctoranzi, în anul universitar 2016-2017, să se desfăşoare în condiţii optime şi cu respectarea legii. Documentul va autoriza provizoriu, prin excepţie, toate şcolile doctorale care organizează admitere pentru anul universitar 2016-2017 şi va pregăti reglementările necesare pentru demararea procesului de acreditare”, arată un comunicat al instituţiei.

Şcolile trebuiau evaluate până la 3 august

Conform legii, toate şcolile doctorale trebuie evaluate extern din 5 in 5 ani. Însă, din 2011, de la adoptarea Legii Educaţiei Naţionale, şi până la această dată, o astfel de evaluare nu s-a produs, iar unităţile de învăţământ ar fi trebuit să îşi piardă acreditarea. 

Conform legii, evaluarea şcolilor doctorale trebuia făcută cel târziu până la data de 3 august 2016.

Ministerul Educaţiei a solicitat încă de la începutul lunii august punctele de vedere ale Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în învăţământul Superior (ARACIS), CNATDCU şi Consiliului Naţional pentru Cercetare Ştiinţifică (CNCS), pentru revizuirea metodologiei de evaluare, iar în acest moment se lucrează pentru stabilirea strategiei de evaluare.

„Sugestiile acestora au fost integrate în metodologie, iar în acest moment se lucrează la corelarea metodologiei cu cadrul legislativ în vigoare şi cu priorităţile strategice din domeniul educaţiei. Luând în considerare situaţia creată, MENCS va analiza modul în care ARACIS poate fi responsabilizată, astfel încât astfel de situaţii să nu se mai repete”, mai arată comunicatul Ministeruli Educaţiei.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite