Comisiile din parlament vor salarii mai mari pentru directorii şi secretarii din universităţi. Apar şi noi funcţii în învăţământul universitar

Comisiile din parlament vor salarii mai mari pentru directorii şi secretarii din universităţi. Apar şi noi funcţii în învăţământul universitar

Directorii şi secretarii din învăţământul universitar ar putea să aibă salarii mărite din 2021

Potrivit amendamentelor aduse la legea salarizării în cadrul comisiei de muncă, în anul 2022 un director general administrativ al unei universităţi va avea un salariu între 11.000 şi 14.477 de lei, echivalent cu salariul unui decan. Secretarul universităţii va avea şi el un salariu mai mare, în medie, cu 4.000 de lei.

Ştiri pe aceeaşi temă

Comisia de muncă a Senatului a adoptat mai multe amendamente de creştere a salariilor din domeniul învăţăntului. Astfel, un director general administrativ al universităţii va avea un salariu cuprins între 11.003 si 14.477 lei, la fel ca decanul, iar secretarul şef al universităţii va avea salariu de pro-decan, cuprins între 10.037 si 12.459 lei, arată portalînvăţământ.ro
 
Majorările salariale în învăţământul superior au fost realizate la propunerea Comisiei de învăţământ a Senatului şi adoptate de membrii Comisiei de muncă.

Salariul unui director general administrativ al universitatii va fi cu aproximativ 2.000 de lei mai mult decât în varianta iniţiala a Guvernului. Cât despre leafa secretarului şef al universităţii, aceasta va  între 10.037 şi 12.459 lei, cu aproximativ 4.000 de lei mai mult decat în forma propusă de executiv.
 
În plus, Comisia de muncă a Senatului a introdus o noua functie, aceea de administrator şef facultate, care va avea, in 2022, un salariu cuprins intre 6.580 si 7.546 lei. Restul salariilor din învăţământ au rămas la nivelul prevăzut în proiectul Legii salarizării. Comisia de muncă a Senatului a dat votul final miercuri pe anexa I a Legii salarizării în privinţa salariilor din educaţie.
citeste totul despre: