Workshop UNICEF pe tema reducerii abandonului şcolar. Pricopie: "Problema principală este cum monitorizezi copiii care nu sunt în şcoală"

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Miercuri a început la Bucureşti primul workshop internaţional organizat în România pe tema mobilizării copiilor aflaţi în afara sistemului de educaţie şi a celor cu risc crescut de abandon şcolar. La workshop participă delegaţi din 12 ţări.

Scopul evenimentului este de a îmbunătăţi expertiza tehnică din domeniul educaţiei şi de a oferi sfaturi concrete cu privire la modul în care pot fi îmbunătăţite tehnicile de monitorizare a copiilor aflaţi în afara sistemului de educaţie. 

"La 25 de ani de la adoptarea Convenţiei privind drepturile copilului, asigurarea accesului tuturor copiilor la educaţie şi a faptului că aceştia învaţă este încă o provocare cu care se confruntă mai multe ţări din regiune. Pentru a prevenii abandonul şcolar şi creşterea participării la educaţie a copiilor vulnerabili, avem nevoie de date şi de instrumente de monitorizare solide pentru a identifica şi monitoriza copiii invizibili din afara sistemului educaţional. România le poate oferi altor ţări exemple de bună practică în domeniul educaţiei", a spus Sandie Blanchet, reprezentantul UNICEF în România.

Prezent la lansarea Workshopului, Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, le-a povestit invitaţilor cum arată sistemul educaţional românesc şi a vorbit despre abandonul şcolar. 

"Problema principală este cum monitorizezi copiii care nu sunt în şcoală pentru că, în general, noi (profesorii) am fost pregătiţi cum să gestionăm copiii în şcoală, dar ce faci cu copiii care nu vin niciodată la şcoală şi, din păcate, în România există astfel de cazuri. Problema monitorizării copiilor care nu sunt în şcoală este una serioasă, este una europeană. Se încearcă identificarea unor metode care să fie aplicate nu numai în România, dar şi în alte ţări. Legat de grădiniţă, este important pentru evoluţia ulterioară a copiilor care ajung la şcoală să aibă o pregătire corespunzătoare. Aceasta a fost ideea clasei pregătitoare", a spus Pricopie. 

Workshopul este parte a Iniţiativei Globale privind Copiii aflaţi în afara Sistemului de Învăţământ, care a fost lansată în 2010 de către UNICEF şi Institutul de Statistică al UNESCO. La workshop participă delegaţii din Albania, Armenia, Azerbaidjan, Georgia, Kazahstan, Kârgâstan, Muntenegru, Serbia, Tadjikistan, Turkmenistan şi Uzbekistan. 


România va pierde anual 17 miliarde de euro din PIB peste 10 ani, dacă nu investeşte mai mult în educaţie

Strategie. Cum vrea să reducă Ministerul Educaţiei abandonul şcolar în următorii ani

Tabletele ajung în şcoli înaintea curentului electric şi a internetului

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite