Titularizare 2016. Rata notelor egale sau mai mari de 7 a crescut cu 2,22 la sută după contestaţii: 46,65% din dascăli se pot angaja cu contract nedeterminat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Rata notelor de peste 7 a profesorilor a crescut cu peste 2 la sută după contestaţii
Rata notelor de peste 7 a profesorilor a crescut cu peste 2 la sută după contestaţii

Reevaluarea lucrărilor contestate la proba scrisă din cadrul concursului naţional de titularizare în învăţământul preuniversitar a generat o majorare cu 2,22% a ratei notelor peste 7 sau egale cu 7, mai exact de la 44,43% la 46,65%, informează Ministerul Educaţiei printr-un comunicat de presă.

Defalcat, pe segmente de note, recorectarea lucrărilor contestate a condus şi la majorarea cu 0,04% a notelor din segmentul 5-6,99 (de la 34,64% la 34,68%), respectiv la scăderea cu 2,26% a notelor sub 5 (de la 20,93% la 18,67%).

În total, profesorii au făcut 3.757 de contestaţii (18,67% din totalul lucrărilor evaluate iniţial), dintre acestea fiind admise 2.134 de contestaţii (56,80%). În cazul a 1.452 de lucrări contestate, notele iniţiale au fost mărite, în timp ce pentru 682 de lucrări notele iniţiale au fost micşorate.

Doar 83 de candidaţi au obţinut not 10

Potrivit comunicatului Ministerului, 83 de candidaţi (0,41%) au obţinut nota 10, 9.306 candidaţi au obţinut note între 7 şi 9,99, 6.979 de candidaţi - note între 5 şi 6,99, iar 3.757 de candidaţi – note între 1 şi 4,99. Din promoţia curentă, 44,05% dintre candidaţi au obţinut note peste 7 (în creştere de la 41,82%), iar 35,30% - note între 5 şi 6,99 (în scădere de la 35,54%).

În Harghita, cele multe note peste 7

Cel mai ridicat procent de note peste 7 sau egale cu 7 s-a înregistrat în judeţul Harghita (59,4%), iar cel mai scăzut, în judeţul Călăraşi (22,9%). În Capitală procentul s-a situat la 53,89% (cel mai ridicat fiind în sectorul 2 – 64,4%).

La proba scrisă din cadrul concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învăţământul preuniversitar s-au prezentat 22.866 de candidaţi. Asta, deşi doar au fost scoase la concurs 4.442 de posturi didactice pentru perioadă nedeterminată.

Peste 2.600 de candidaţi s-au retras din concurs din motive personale sau medicale, în conformitate cu prevederile metodologiei, 26 de candidaţi au fost eliminaţi pentru fraudă, iar lucrările a 11 candidaţi au fost anulate la centrele de concurs din motive legate de nerespectarea metodologiei. Alte 71 de lucrări au fost anulate în centrele de evaluare ca urmare a nerespectării metodologiei de concurs, astfel că numărul total al lucrărilor notate a fost de 20.125.

Când se face repartizarea

Potrivit calendarului, repartizarea pe posturi titularizabile (angajare pe perioadă nedeterminată) a candidaţilor care au obţinut note peste 7 sau egale cu 7 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială la clasă în profilul postului va avea loc în zilele de 8 şi 9 august, în şedinţe publice organizate de centrele de concurs. Candidaţii care au obţinut minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială în profilul postului vor fi angajaţi pe perioadă determinată (suplinitori).

Rezultate irelevante, dacă ţinem cont de numărul de posturi

Pentru că au fost scoase doar puţin peste 4.400 de posturi titularizabile, iar candidaţii au fost peste 22.800, experţii în educaţie susţin că aceste examene sunt irelevante.

„Cadrele didactice se întreabă de ce se mai organizează examenul dacă nu sunt posturi. La Matematică, în Bucureşti, sunt numai patru posturi la nişte licee private, care vizează deja anumiţi candidaţi. Se scot câteva mii de posturi pe perioadă nedeterminată la câteva zeci de mii de oameni. Cine mai merge să dea examen pentru a sta pe un post un an, apoi să dea iar şi iar examen? Examenul nu rezolvă problema calităţii. Consider că şcolile ar trebui să aibă autonomie să angajeze singure personalul. Ele ştiu de e au nevoie”, a explicat expertul în Educaţie, Daniela Vişoianu.

Totodată, profesorul de matematică Ştefan Vlaston, consideră că oamenii buni nu sunt atraşi de sistemul de educaţie, „pentru că toţi profesorii sunt plătiţi la grămadă, indiferent de competenţă şi de vârstă”.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite