STEM Innovation Challenge 2.0. Concurs cu roboţi pentru liceenii din Capitală

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Peste 100 de elevi din 11 licee din Capitală au fost provocaţi să calibreze şi să testeze mini-roboţi în cadrul concursului STEM Innovation Challenge 2.0. Ei au lucrat la programarea unor sisteme de ghidare cusenzori, ce pot fi folosite în controlul roboţilor industriali şi al maşinilor autonome.

În urma provocării, au fost declarate câştigătoare echipa al cărei roboţel a parcurs cel mai repede un traseu dat, echipa cu cea mai bună prezentare şi echipa cu cel mai documentat cod.

”Pentru mine a fost o foarte bună oportunitate de a descoperi programarea roboţilor şi să iau în calcul o viitoare carieră în acest domeniu. Chiar dacă iniţial nu aveam cunoştinţe despre programarea roboţilor, am învăţat totul pe parcurs cu ajutorul mentorilor şi al consultantului voluntar de la Freescale, căruia îi sunt foarte recunoscător pentru susţinere şi inspiraţie”, a declarat Matei Ştefan, elev la Colegiul Naţional Mihai Viteazul şi membru în echipa care a câştigat premiul pentru roboţelul ce a străbătut cel mai repede traseul de competiţie.

Concursul STEM Innovation Challenge 2.0 este un proiect educaţional derulat de JA România, în parteneriat cu Freescale Semiconductor România, în care elevii de liceu pasionaţi de informatică îşi dezvoltă abilităţile de programare a unor roboţei de tip ”line follower”, lucrând împreună cu mentori-studenţi de la facultăţi de profil şi cu ingineri din compania Freescale Semiconductor România.

Timp de o lună, elevii au folosit limbajul de programare C şi au lucrat la calibrarea senzorilor pentru ca miniroboţii programaţi să parcurgă cu viteză maximă un circuit conceput de inginerii Freescale.

„Se iau 100 elevi de liceu, se sărează cu 20 de îndrumători-studenţi, se piperează cu 10 mentori-ingineri din cadrul Freescale România şi se pun la foc preţ de 3 săptămâni pe maşina de gătit Junior Achievement. Rezultatul: multe zâmbete, cunoştinţe noi şi dorinţa de a urma o facultate tehnică. Privit cu alţi ochi, acest concurs a adus elevilor de liceu o oportunitate realistă de a intra în lumea software-ului embedded, de a trece 'controlat' peste dificultăţile inerente graniţei dintre microcontrollere, senzori şi motoare din lumea fizică. Am trecut, toţi, cu succes peste acest botez”, a spus Cristian Măcărăscu, Wireless Software Team Manager & STEM 2.0 Program Coordinator.

Proiectul STEM Innovation Challenge 2.0 stimulează pregătirea elevilor pentru o viitoare carieră în domeniul Hi-Tech încă din timpul liceului, în contextul în care nevoia de specialişti şi numărul de locuri de muncă din acest domeniu este în continuă creştere.

.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite